Barbara88 schreef:Het voer veranderen is voor mij enigszins lastig. We mogen de paarden wel eigen voer geven (of laten geven) maar dan moeten we het elke dag klaar zetten bij de box zodat de stalhouder het kan geven. Ik ben echter niet elke dag op stal en kan dit dus niet altijd klaarzetten. Dus dat maakt het mij een beetje lastig. Ze gaan bij ons ook na zonsopgang de wei in en voor het schemer weer naar binnen. Verder wordt de weidegang bij ons ook opgebouwd, elke keer een beetje meer.
EDIT:
Hmm, da's wel heel jammer ja. Hoe voert de staleigenaar nu dan? Wordt dat dan ook klaargezet? Is het niet mogelijk om een ton met voer bij je stal te zetten en dat de staleigenaar dan met een schep daar even iets uit pakt? Ik neem aan dat je paard nu toch ook afgemeten voer krijgt of niet. Dat zou voor de staleigenaar dan niet echt 'extra' werk zijn als hij zo bij het voer kan en meteen kan voeren aan je paard. Een optie om misschien anders toch eens met je staleigenaar over te hebben?
Zoals de situatie bij jou is, met dat ze rond die tijd naar buiten gezet worden/binnen gehaald worden en het opbouwen van de weidegang zou ik Juist zeggen ga ander voer proberen..
Maar aangezien je ook nog niet eerder met de dekens hebt gewerkt, zou de deken sowieso je eerste 'verandering' moeten zijn inderdaad. Dat is hetgeen wat eigenlijk ten alle tijde gebruikt zou moeten worden als het echt een zomereczemer is. En dan zou je daarna misschien alsnog kunnen proberen te werken aan een optie voor voer-verandering. Maar ik zou dat wel even goed in je achterhoofd houden en daar zeker iets proberen mee te doen, naast de deken dan. Maar dat was je sowieso van plan