Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Hoi, ik kom even binnenvallen![]()
Mijn pony heeft vooral spierproblemen. Ze heeft wel snel vetopslag maar dat kan ook ineens weer (zo goed als) weg zijn.
Ik heb in het voorjaar een uitgebreid bloedonderzoek laten doen nav haar spierproblemen. Was op de kliniek, 15 minuutjes op de trailer wat voor haar stress is en wat kleine onderzoekjes.
Spierwaarden waren iets verhoogd maar haar glucose was te laag. Dierenarts heeft daar niets over gezegd.
Nu ging gisteren iemand op mijn pony rijden en haar viel het op dat ze weer een dikke nek had. Ze staat sinds een paar dagen weer op een nieuwe weide. Ze attendeerde mij vanmorgen op een stuk van denhoek over IR en daar worden ook spierproblemen benoemd.
Wat is jullie ervaring daar mee en is het normaal dat een ir paard een laag glucose gehalte kan hebben (weleenswaar na stress? Insuline zat niet bij dat onderzoek.
[ [url=m/TgOYFR.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/J1ZELV.png]Afbeelding[/url] ]
No_No schreef:Ellepel, het is een draver dus hypp is eigenlijk wel uitgesloten. Is dat waarom je naar het ras vroeg?
Fabster, ik doel meer op: ir en spierproblemen. Ik kan niet naar Den Hoek met mijn pony omdat ze de laatste keer weer ligt spierbevangen is geraakt na het trailerladen oefenen en 5 min op de trailer staan.