XxSultanxX schreef:mischien een vlecht erin ?
ja dat idee had ik ook, heb ik gisteren ook gedaan, maar vanmiddag haalde ik toch weer wat losse plukjes eruit:(
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XxSultanxX schreef:mischien een vlecht erin ?
Dendie schreef:Maar goed... Te raar voor woorden wat er vanochtend gebeurde. Ik ging Den op het land zetten, want die staat weer s'nachts op stal. Nou had hij niet veel meer bij de kudde gestaan, maar elke dag een paar uurtjes, dat ging gewoon nog goed. Ik dacht laat ik hem eens een paar uurtjes zonder eczeemdeken zetten, want dat is wel ff fijn voor hem.
Nu heeft Den gevlekte witte billen en normaal een blauwe deken. Ik zet hem op het land en wat denk je? Ze vielen hem gewoon aan, alsof het een vreemd paard was!! Rennen en idioot doen, zelfs de merrie die altijd met hem kroelt. Dus ik deken er weer op gedaan, was het jagen over. Eén ruin voelde zich in de maling genomen dus deed nog een paar boze schijnbewegingenEn de merrie begon weer gelijk te knuffelen. Hoe bizar is dat? Zonder deken herkennen ze hem niet meer... Heb ik dat
silkie schreef:ik heb nog een keertje advies nodig....
Heb de DA vandaag maar weer gebeld omdat Silke d'r plekken er steeds naarder uitzien.
De DA had ovrlegd met de paardeninternist en volgens hem is het toch een soor irritatie/allergie voor muggen (maar niet zoals bij staart manen eczeem). Deze geirriteerde plekken zijn secundair geinfecteerd met bacterieen. Naast antibiotica/wassen met betadine, moet ze nu toch een vliegen/eczeem deken op.
Wat voor deken zouden jullie kiezen?
heb de pagony eczema al eens in huis gehad (werd toen afgeraden door de DA) maar dat halsstuk moet over het hoofd aan en dat zie ik bij mijn jaarling nog niet gebeuren, raakt volledig in paniek. Zijn er ook eczeemdekens waarbij je het halsstuk gewoon onder sluit? of kom je dan meteen in een vliegendeken?
silkie schreef:ik heb nog een keertje advies nodig....
Heb de DA vandaag maar weer gebeld omdat Silke d'r plekken er steeds naarder uitzien.
De DA had ovrlegd met de paardeninternist en volgens hem is het toch een soor irritatie/allergie voor muggen (maar niet zoals bij staart manen eczeem). Deze geirriteerde plekken zijn secundair geinfecteerd met bacterieen. Naast antibiotica/wassen met betadine, moet ze nu toch een vliegen/eczeem deken op.
Wat voor deken zouden jullie kiezen?
heb de pagony eczema al eens in huis gehad (werd toen afgeraden door de DA) maar dat halsstuk moet over het hoofd aan en dat zie ik bij mijn jaarling nog niet gebeuren, raakt volledig in paniek. Zijn er ook eczeemdekens waarbij je het halsstuk gewoon onder sluit? of kom je dan meteen in een vliegendeken?
ellepel schreef:ik denk dat eczemers zeker heel gevoelig zijn voor voeding.
ap heeft echt zwaar eczeem gehad, nu hij dit jaar eindelijk op paardengras staat in plaats van op koeiengras of gazongras is hij bijna schuurvrij.
en ja tuurlijk heeft zijn eczeemdeken daar invloed op,maar ook zeker het gras.
als hij dikker is jeukt hij ook meer naar mijn idee
ellepel schreef:ja volgens mij zit ie wel goed hoor![]()
die hals opening zat bij ap ook wat strak,maar hij rekt ook nog wat uit.
er zit een gespje op die je nog verstellen kunt he,die heb ik er af gehaald.
moet wel zeggen dat deze dekens nog uitrekken, die van ap was gisteren naar achteren geschoven net als wat sultan had met de deken van haar paard?