[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:18

Dimple zorg dan dat dat een muesli is die ze normaal niet krijgt. Je hoort vaak dat als paarden datgene waar de prascend in verstopt is niet meer eten ze dat nog maaaaanden volhouden ook al zit de prascend er niet meer in.

Dennis

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:47

Dennis eet geen witte bolletjes en krentenbollen meer..... Bruine bolletjes en bruine boterhammen zijn geen probleem. Dus als witte bollen of krentenbollen het oude brood is wat voor pillen gebruikt word krijgt hij die dag een klein handje muslie. Muslie die erg lekker ruikt en ze allemaal erg graag willen, zal vast voldoende melasse oid in zitten, maar ach, ik doe nu al 4 maanden met een 500 gram zakje en we zijn nog niet op de helft ;).

Verder verharen ze als een gek. Judith loopt als de brandweer, Dennis heeft van de week 50 cm gesprongen (is zelf maar 94 cm). En ze lopen een uur of 4 per dag op t gras.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:49

Ik heb de prascend lang verstopt in ontbijtkoek, maar mevrouw wil nu geen ontbijtkoek meer.
Nu heb ik krentenbolletjes met spijs; heeeeeel lekker en daarin is de prascend nog toegestaan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:57

Dimple schreef:
500 is een hele behoorlijke daling. Hoe lang heeft hij er over gedaan? Want als het een redelijk korte tijd is dan zou je bijna nog wel een verdere daling kunnen verwachten. Ik hoop het voor je.
De kreupelheid is minder. Komt vanuit artrose?

.

Vlek heeft er bijna een jaar over gedaan. Vorig jaar eind mei begonnen. Heb in het najaar niet getest ivm een zeer lege portemonnee :+
Ik denk dat ik met een halve pil nog meer daling kan krijgen. Maar dan moet ze wel goed blijven eten.

Kreupelheid wordt minder na ongeveer 15 minuten rijden. Lijkt dus wel artrose gerelateerd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:00

Gelukkig heb ik een vreetbaal van een merrie. Ik zie nu pas hoeveel ze heeft gegeten nu ze op de andere stal staat...........Ze valt af als een dolle. (graatmager wordt ze toch niet)

Maris, goede tip! Ik heb inderdaad muesli van mijn vriendin gepakt en ze vrat alles in 1x op, likte de bak er bij uit :Y) :P

De granulaat Balancer is degene die ze niet blieft. Ben blij dat ik nu de brok heb besteld (25 kilo)

Settili.......lege porto, ik weet er alles van. Zeker nu ik geen baan meer heb. -O-

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:06

Paarden staan sinds vorige week weer op de weide, de mijne op een graspaddock waar ik bij blijf.

Hier een foto van vandaag:
Afbeelding
Normaal mag hij los, maar omdat hij gisteren compleet uit zijn plaat is gegaan hou ik hem even vast. Hij ging gisteren al rennend en bokkend door de wei. Hij was drijfnat van het zweet.

Hij krijgt nu s'ochtends een handje biks + kuil, s'middags luzerne en als ik er ben 2 scheppen gras mix/150 gram speedibeet en 3/4 muesli. En s'avonds nog een handje biks + kuil

Pil gaat hier niet meer met brood, dus nu maar met peen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:11

Gekke hengst heb je Douraque :D
Hij voelt zich super dus.

Hier een compleet hete drukke merrie. Mijn handen vol! Vol in de ankers om een vrouwtje met een kruiwagen. Wow..........ze voelt zich echt goed zeg. En er komt gewoon vorm in mijn merrie! :))
Buik blijft wat hangen, maar horizontaal gebeurd er een hoop. *\o/*

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:14

Dimple: het is een ruin, maar iedereen denkt dat het een hengst is _O- :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:14

Vandaag lekker bosritje gemaakt met stalgenootje..vidar liep vlotjes door. .om daarna heel snel naar wei te rennen dus energie voor 10

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:16

Douraque schreef:
Dimple: het is een ruin, maar iedereen denkt dat het een hengst is _O- :')

Daarom zeg ik het ook :P Heerlijk toch!!! :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:21

Ik ben der super blij mee, vooral de halve stond te kijken van wat doet hij nou. En ik lig in een deuk, hij denkt echt dat hij het baasje is

En zo zie je maar dat testen + behandelen helpt, ook al zijn ze wat ouder

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 07:46

Rij je hem eigenlijk nog?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 07:50

Die van mij eet gelukkig al bijna een jaar lang het pilletje uit de hand met wat pavo care for life. Hij wacht er toch elke ochtend op, gelukkig dat hij zo makkelijk is..

Edit: geeft iedereen hier overigens prascend of ook mensen die pergolide geven?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:01

Dimple schreef:
Rij je hem eigenlijk nog?

Nee, ik rij hem sinds 2 jaar niet meer. Gezien zijn leeftijd icm zijn spat in zijn achterbenen en lichte artrose in zijn voorbenen wil ik hem dat niet meer aandoen qua belasting

Ik geef jammergenoeg prascend, pergolide is hier in de omgeving niet meer aan te komen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:17

Hmmm heb nog een strip pergolide over, het is toch vrijwel hetzelfde als prascend maar dan een andere naam? Iig, heb een volle strip 10 stuks voor 10 euro inclusief verzenden...
Laatst bijgewerkt door Batlow op 28-04-14 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:21

Klopt, enkel de naam is anders en helaas de prijs

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:33

Ik heb gelukkig nog een paar doosjes pergolide. Voor de prascend zou ik ruim 7,5x zo veel kwijt zijn :o.
Ik ben dus heel erg blij met m'n voorraad :j.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:36

Dennis schreef:
Ik heb gelukkig nog een paar doosjes pergolide. Voor de prascend zou ik ruim 7,5x zo veel kwijt zijn :o.
Ik ben dus heel erg blij met m'n voorraad :j.

Belachelijk.. Prascend is gewoon 400 % duurder dan pergolide. Ben ook erg blij dat ik daar aan kan komen. Scheelt allemaal dan erg veel

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:43

Ik heb gelukkig ook een doosje pergolide. 100 stuks voor 65,00

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:39

Ik moet donderdagmiddag voor controle met Quince naar de DA. Dan is zijn eerste doosje Prascend op en ben ik zeer benieuwd hoe zijn waarde is. Hij oogt en doet fit aan +:)+
Ik rij hem al zo'n 3 weken weer 2x per week en dat gaat super *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:45

Jippie! Goed nieuws dus. Nu eigenlijk alleen nog maar bevestiging van datgene wat je voelt en ziet bij je paard.

Mijn merrie doet het ook goed. Ze valt zienderogen af. Ik ben zo gewend tegen een rond paard aan te kijken dat ze er nu voor mij begint uit te zien als een Brooke Hospital paard :')

Als ik haar nu weer dien bij te voeren, meer aan het werk, geen hele dagen gras, wat adviseren jullie?
Fiber Force omhoog of zou ik bijv ook gewoon op brok kunnen overgaan als ze het verder goed doet?
Dit omdat het mij ook scheelt in de kosten als ze gewoon mee eet wat de pot schaft zeg maar.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:06

Dimple schreef:
Ik ben zo gewend tegen een rond paard aan te kijken dat ze er nu voor mij begint uit te zien als een Brooke Hospital paard :')
:))

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:07

Mijn mening is fiber force wat omhoog met evt muesli als marstall vito..
Mijne gaat ook goed in zijn omvang. .voor nu komt er geen verhoging in zijn krachtvoer omdat hij aan t opbouwen is naar gras toe..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:08

Dimple schreef:
Mijn merrie doet het ook goed. Ze valt zienderogen af. Ik ben zo gewend tegen een rond paard aan te kijken dat ze er nu voor mij begint uit te zien als een Brooke Hospital paard :')

Als ik haar nu weer dien bij te voeren, meer aan het werk, geen hele dagen gras, wat adviseren jullie?
Fiber Force omhoog of zou ik bijv ook gewoon op brok kunnen overgaan als ze het verder goed doet?
Dit omdat het mij ook scheelt in de kosten als ze gewoon mee eet wat de pot schaft zeg maar.

_O- _O-

Nog niet te snel denken aan bijvoeren hoor !

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:13

;) nee idd eerst ff aankijken. . Wel fijn dat ze er zo goed uit gaat zien..