Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:26

Flosje446 schreef:
Nexus schreef:
Als een herhaalde oproep tot ondertekening van de petitie is toegestaan, dan dit ook:

Nogmaals:
Heeft iedereen die VOOR een meldingsplicht van rhino is, ook al eens nagedacht over de verdere gevolgen en consequenties daarvan? Vervoersverbod, registratieplicht, ophokplicht, preventief ruimen... Hoe zit het dan met dierenwelzijn? En over welke rhino gaat het dan? EHV1 of EHV4?

Heeft een meldingsplicht dan altijd tot gevolg een vervoersverbod, registratieplicht, op hokplicht, preventief ruimen etc? Is het niet alleen mogelijk om een meldingsplicht te hebben zonder al die gevolgen?

Nee, want meldingsplicht houdt in dat de overheid zich ermee gaat bemoeien.

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:31

Er gaat in de *** een gerucht dat er Rhino zou zijn op een stal omdat er een paard een veulen verworpen had. Na contact met de veearts heeft dat paard idd haar veulen verworpen en is er bloed geprikt bij dat paard maar dat staat nog op kweek. Dus is niet bevestigd. Volgens de veearts zit het door heel Nederland, maar houden de meesten hun mond erover.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Streeknaam verwijderd.

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:33

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:34

Meldingsplicht...

Onder het mom van 'verantwoord controlebeleid': Dan is het maar wat handig dat (bijna) al onze paarden toch al een chip hebben, dus dan kunnen we net zo goed gelijk daar op vastleggen wie drager is. En al die regelingen en controleurs moeten betaald worden, dus dat kan dan per 'chip' worden afgerekend. Als het dan uitbreekt kunnen ze 'voor al onze gemoedsrust' gelijk gemakkelijk zien welke paarden in het besmette gebied drager - en dus een potentieel gevaar - zijn. Misschien is het dan toch verstandiger iets aan die paarden te doen... Uit voorzorg...
Laatst bijgewerkt door Nexus op 05-03-12 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:34

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:35

Ik teken meteen!

S_in_Balance

Bedankt Jolanda!

Ilse_123

we moeten ook niet bij elke merrie die haar veulen verwerpt helemaal in paniek raken he, het kan rhino zijn, het kan ook een van de 1000 andere mogelijkheden zijn ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:36

Dat is niet het laatste nieuws, dat zijn de laatste geruchten.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:37

Ik ben het er ook mee eens dat er een meldingsplicht moet komen, als het bij koeien, schapen, geiten, kalkoenen of ieder ander dier zou zijn wordt er niet eens over gepeinsd om bij de GD te moeten melden. Dus ook bij het Rhino vind ik een meldingsplicht moet zijn.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:38

Elk paard een oormerk! :)*
Laatst bijgewerkt door Nexus op 05-03-12 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino1234

hee ik zit op de alphense ruiters en daar is een instuctrice die ook in*** les geeft en bij ons dus het kan zijnn dat zij het virus naar de manege heeft gebracht. inmiddels komt zij niet meer op onse manege om het niet verder te verspreiden als het nog niet is over gebracht, maar ik heb daar een verzorgpaar op de alphense ruiters en geaaid enzo, zouy ik nu met heele andere kleren en gedoucht enzo naar een ander paard kunnen die niet op een manege staat of is er dan een grote kans dat ik het virus dan naar het paard overbreng als het op onzo manege is.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
(sorry voor als het een beetje moeilijk te begrijpen is) :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

__sanne

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:40

Pino1234; kleding goed wassen en douchen is natuurlijk het allerbest!
Maar is er al Rhino geconstateerd dan in ***?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:40

*weggehaald* zie dat de informatie die ik gaf ook in het artikel staat.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Pino1234

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:42

Iejoorr ik bedoelde woubrugge hihi

Teddy321

In *** bleek het geen Rhino te zijn maar "dood gewone "koliek. Wel jammer dat ook dat paard is overleden!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote en plaatsnaam verwijderd.

Elsskippy

KBTP schreef:
Ik ben het er ook mee eens dat er een meldingsplicht moet komen, als het bij koeien, schapen, geiten, kalkoenen of ieder ander dier zou zijn wordt er niet eens over gepeinsd om bij de GD te moeten melden. Dus ook bij het Rhino vind ik een meldingsplicht moet zijn.

Helemaal mee eens.
Als je een paard verkoopt en hij is rhino virus drager moet het ook vermeld worden aan de nieuwe koper.
Het word anders als een verborgen gebrek gezien.

_Apple_

Ik heb een Hyve op Hyves gemaakt: 'Wij haten Rhino en alle andere paardenziektes!' Dus, als je lid wilt worden, dat kan :D

Pino1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:43

Iejoorr ik bedoelde woubrugge hihi

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:43

Apple schreef:
Het verschil in 'met trailer rijden' of 'buitenrijden' zit erin dat je met een trailer vaak naar een locatie gaat waar ook andere (vreemde) paarden gaan.
Als je besluit je paard te vervoeren naar het bos voor een buitenrit dan weet je niet of je naast een trailer komt te staan met daarin een 'vreemd' besmet paard. Uit wellicht een hele andere omgeving.

Als je gewoon buiten gaat rijden kun je even een andere route kiezen als je paarden tegen komt.

Wij wonen in een gebied met zeer hoge paard dichtheid (omgeving groesbeek), daar staan heel veel paarden op een klein aantal km2. De bossen daar staan bekend om hun fantastische ruiter routes en zijn druk bevolkt met ruiters. Stel dat iedereen jouw advies daar zou opvolgen, zou dat echt niet slim zijn op dit moment! Denk dat 95% van de ruiters en stallen zich in onze omgeving heel goed bewust zijn van hun verantwoording en de deuren gewoon netjes op slot houden en hun paarden op het erf. Tot nu toe is het in onze omgeving gebleven bij de twee stallen(*klopt snel af op oud hout :D ), en denk dat dit ook te danken is aan de snelle reactie van de stallen in de omgeving om de deuren direct dicht te doen.
Wij trainen gewoon lekker thuis door, die lintjes komen wel weer als het virus is verdwenen, en die bossen liggen er over 3 weken ook nog wel. Het gaat hier om het grote belang, niet om de wens van het individu.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:44

Elsskippy schreef:
KBTP schreef:

Helemaal mee eens.
Als je een paard verkoopt en hij is rhino virus drager moet het ook vermeld worden aan de nieuwe koper.

Verborgen gebrek???? Het moet niet gekker worden....hier haak ik af denk ik

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:44

Ik verbaas me over de houding van bokt als ik heel eerlijk ben.
Ik ben heel erg voor een eerlijke en gedegen informatieverwerving maar...het lijkt mij te hoogmoedig om een uitbraak enkel en alleen te melden als een boktlid gebeld heeft met de stal.
Stel je voor, er heerst rhino en je wordt door allerlei instanties en gedoe gebeld...waarom moet bokt dat ook nog doen dan?
Is er niet één meldpunt bij de het ministerie voor landbouw oid?
Als er echt in *** ook een uitbraak is, is het goed om dat te weten :) Nu is de informatiestroom zichzelf aan het herhalen waardoor het onoverzichterlijk wordt. Ik mis een centraal topic met verschijnselen, handelingen en uitbraken.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:45

Elsskippy schreef:
KBTP schreef:

Helemaal mee eens.

Dan is 80% van de paarden in Nederland bij deze onverkoopbaar geworden! :Y)

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:46

ik lees net op de site van rtvoost over de rhino in *** als je dan naar beneden scrollt zie je daar waar de rhino heerst en over een bepaalde personen(ga de naam niet noemen iedereen kan het zelf lezen) die zich ABSOLUUT medeschuldig maaken aan het versprijden van het rhino virus.
Er wordt ontzettend veel met modder naar deze mensen gegooit en terecht.
Het schijnt dat daar wat ik lees al vanaf nieuwjaar rhino heerst en toen al 7 veulens dood waren deze mensen zijn gewoon naar het conours blijven gaan en hebben al veel discussies los gemaakt.
Zij zijn naar meerdere conoursen geweest waaronder ook Hellendoorn waar wij zelf ook zijn geweest, ik zou er niet aan moeten denken dat er door mijn schuld nog meerdere slachtoffers vallen alleen maar omdat de paardensport mijn beroep zou zijn.
Dit is nou alles kapot maken voor een ander en alleen maar aan zich zelf denken.
Zo dat is eruit degene die dit allemaal wil lezen moet maar naar de site van rtv oost gaan.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt