[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:20

Zijn er hier ook mensen met eczeempaarden die op concours gaan? Ik zit namelijk met een klein 'probleem.' Ik wil paard niet zolang zonder deken laten staan (is zeker 2 uur namelijk) want de vorige keer dat ik dat deed op wedstrijd had hij de dag erna weer nieuwe plekjes op de staart.
Maaar.... hij maakt zijn billen behoorlijk vies met deze deken en ik kan niet met een bepoept paard aankomen. En hoe krijg ik de deken uit en weer aan als hij het op wedstrijd misschien een beetje spannend vindt? Op de trailer kan niet, want hij doet zijn hoofd omhoog om de blinddoek van zijn hoofd te krijgen met het uittrekken en dan stoot hij zijn hoofd.
Thuis doe ik het altijd in de stal en heeft hij geen halster oid om.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:28

Bij Shadow's vorige adres, hadden we heel veel blinde vliegen.
Die beesten gingen echt met hele zwermen overal op zitten, vreselijk. Op de nieuwe stal valt het gelukkig nog mee met vliegen en andere vliegprutsels. Gelukkig!

Overigens geef ik nog steeds op dit moment drainage, gaat super. Enige jeuk die ze vertoont is kriebel van de vlechtjes als ik ze eruit haal. Afgelopen week had ze haar staart wel heeeel licht geschuurd, maar dat was meer een lekkere kriebel waar ze even moest schuren. Haren waren niet zodanig in de war dat het op eczeemgeschuur leek, en haren waren ook niet afgebroken.
Na een wasbeurt ziet ie er weer stralend uit en alle haren zitten er nog in.

Annetje: Misschien een 2e deken, die zo schoon mogelijk houden, en die opdoen als je naar concour gaat.
Ik heb een halster waarvan ik het kopstuk kan losgespen, deze maak ik dan los, en trek hem direct over de hals, en maak hem daar vast.
Zo heb je toch iets om ze aan vast te houden. Eventueel een halstertouw om de hals knopen? Hieraan heb je dan grip.
Overigens als je een ietwat strakkere halster omdoet op dat moment, kun je hem ook met halster om aan en uittrekken.
Doe ik ook weleens als mijn pony in een giga drukke bui is. Is op dat moment iets minder fijn,maja, moet helaas wel.

lot255

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:16

met mijn haflinger gaat het nu ook stukken beter, hij heeft minder jeuk dan andere jaren ( voor het eerst een eczeem deken), maar weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat hij helemaal jeukvrij zal zijn???? of verschilt dat per paard?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:20

Annetje
Edda vind hem comfortabel genoeg
ik had hem eergister avond voor het eerst aangedaan en hij past gewoon echt super, geen geschuur, getrek en gedoe
gisteravond heb ik hem afgedaan want ze staan momenteel snachts op stal
en ik heb geen uit model zijnde haar gevonden , manen en staart netjes glad en dametje zelf stond tevreden hooi te nagen
ik twijfel nog heel lichtjes over het vliegengordijn voor de ogen...maar dat lijkt tot nog toe ook geen probleem te zijn

groot voordeel is dat de deken geen manen afknelt/schuurt bij de sluiting van de hals achter de oren (bij boett elastisch welke je op maat af moet stellen)
geen banden over de rug heen van de buikflap, de buikflap heeft ook geen irritante banden die iets kunnen gaan schuren of knellen...
geen lieskoorden die kunnen irriteren , ook geen vreemd net niet passend riempje tussen de voorbenen, ... ik ben helemaal blij, moet alleen even kijken hoe hij droogt na flinke buien , want gisteravond op stal vond i hem ietwat klammig
maar niet zo dat het niet meer comfy was voor paard aan haar gedrag te merken
ik ben voorlopig in ieder geval zo tevreden dat de boett de reservedeken is geworden

tugmijn deken heeft ook die satijnen voering, erg fijn merk ik

Annetje nog een keer ;) misschien toch een vliegendeken op de wagen aandoen?
iets wat iets handiger is met aan en uit doen en geen poep vangt ?

Lotverschilt...sommige paarden blijven de hele zomer schuren als ze eenmaal begonnen zijn , puur uit reflex
een volgende is binnen no time klaar met schuren ,met deken op , en alles wat daar tussen in zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:20

helemaal jeukvrij zal een eczeempaard waarschijnlijk nooit zijn ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:21

als deze deken zo goed blijft bevallen denk ik dat ik er volgend seizoen nog 1 bijhaal en de boett wegdoe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:21

welke heb je nu :) ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:31

http://www.snuggyhoods.com/index.php/Sw ... ducts.html

deze...duurde even voor hij eindelijk geleverd werd, hij is op bestelling gemaakt namelijk en het moet uit engeland komen wat deze ronde ook weer 2 a 3 weken heeft gekost , (parcelforce kan ook net als de royal mail , af en toe een royal pain zijn :roll: )
maar hij was het wachten waard, volgende ronde ga ik voor beige/wit

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:47

Pelryo schreef:
Bravura smeer je hem niet in met antivliegenspul?

Ja....maar alleen niet als het regent....en nu stond hij zonder deken buiten in die stortbuien van gister. En die vliegjes....die vliegen vrolijk in een stortbui verder! :( Ik heb de manenkam schoon gemaakt met afgekoeld gekookt water en ingesmeerd met een olie speciaal tegen kriebelmugjes en zomerexceem, en nu de deken weer op gegooid. Die gaat niet meer af, ook niet bij hele dagen regen!

Die vliegjes zien er uit als minuscule vlindertjes met die dubbele ronde vleugeltjes. :?
Laatst bijgewerkt door Bravura op 16-05-09 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:50

Ik heb ze ook mooi in de stortregen laten staan met de dekens, vanmorgen waren ze allemaal keurig opgedroogd dus geen probleem.

Sonja wat kost zo'n deken eigenlijk?

Annetje kun je geen gewone vliegendeken kopen voor op concours, liefste eentje met en losse hals?

Even spammen hoor :Y) maar ik kan bijvoorbeeld deze deken leveren (al dan niet met masker):

Afbeelding

Of deze:

Afbeelding

Deken met hals kan ik bij bestellingen vóór dinsdag leveren voor E57,50 (zijn nu in de aanbieding nl).

Wij krijgen trouwens binnenkort deze eczeemdeken in het assortiment, ben zeer benieuwd naar die deken want ik vind hem er heel goed uitzien:

Afbeelding

Deze deken is gemaakt van de stof SeaCell, waarin zee-algen, mineralen en vitaminen en wa zilver-ionen verwerkt zitten; die schijnbaar allemaal een zeer gunstige werking hebben op het paard en zorgen voor een optimaal draagcomfort.
Helaas nu nog niet leverbaar (had er al wel moeten zijn :( ), maar de prijs zal zo rond de E190 komen te liggen.
vind het ook wel weer eens iets anders trouwens, die kleur :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:57

veel te veel :=
ik heb hem voor minder dan de origenele koopprijs
op ebay adverteerd ze namelijk met de optie "buy now" of een goed bod doen
daar ben ik 20 pond onder de koopprijs gaan zitten
inclusief verzenden toch 200 euro ....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:06

Maar op zich voor een goede eczeemdeken niet een uberveel dan dus.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:14

ik laat mijn paard altijd met deken staan in de regen.. doen jullei dat ook? zoals gister, ik had de deken op, maar savonds was ze al weer bijna droog. ook werkt de sweet itch super!! aan haar hoofd schuurt ze nu gelukkig niet meer,want het was alweer van bloedens aan toe

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:32

opisop:
die onderste deken ziet er wel heel gaaf uit zeg!!!

stalgenootje van me heeft haar fries nu onder een vliegendeken van QHP staan.
dat is ook best een hele fijne deken met mooie pasvorm.

wat ik aan vliegendekens wel vaak mis is dat ze bij de borst eigenlijk toch krap zijn,alsof alle dekens ooit gemaakt werden voor smalle paardenjes

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:54

ik heb ook de eczeemdeken van QHP, echt een hele fijne deken! en lekker betaalbaar

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:02

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:10

Sonja_vR schreef:
http://www.snuggyhoods.com/index.php/Sw ... ducts.html

deze...duurde even voor hij eindelijk geleverd werd, hij is op bestelling gemaakt namelijk en het moet uit engeland komen wat deze ronde ook weer 2 a 3 weken heeft gekost , (parcelforce kan ook net als de royal mail , af en toe een royal pain zijn :roll: )
maar hij was het wachten waard, volgende ronde ga ik voor beige/wit

Dit is echt een gave deken.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:19

Ik was even benieuwd: Wie heeft hier de Rambo Sweet Itch Hoody maat 7'0 of 7'3?

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:55

ik ga de rambo sweet itch 6,9" bestellen, zou moeten overeenkomen met 205 onderlengte (voor mn paard van 174)

heb er goede verhalen over gehoord, dus ben heel erg benieuwd!

mn paard schuurt helemaal niet als hij buiten staat!, alleen op stal dus soms... maar als hij eten in zn stal heeft doet ie ht niet...

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:09

Hier gaat het allemaal goed, laatst was er wel een beest onder de rambo deken gekomen, had Radhika allemaal bulten op haar hals.
Bulten zijn weggetrokken en ze heeft nog steeds niet geschuurd.
Probleem is wel dat de manen afbreken onder de deken

Wie heeft een tip tegen het afbreken van de manen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:47

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:50

Annetje schreef:
Zijn er hier ook mensen met eczeempaarden die op concours gaan? Ik zit namelijk met een klein 'probleem.' Ik wil paard niet zolang zonder deken laten staan (is zeker 2 uur namelijk) want de vorige keer dat ik dat deed op wedstrijd had hij de dag erna weer nieuwe plekjes op de staart.
Maaar.... hij maakt zijn billen behoorlijk vies met deze deken en ik kan niet met een bepoept paard aankomen. En hoe krijg ik de deken uit en weer aan als hij het op wedstrijd misschien een beetje spannend vindt? Op de trailer kan niet, want hij doet zijn hoofd omhoog om de blinddoek van zijn hoofd te krijgen met het uittrekken en dan stoot hij zijn hoofd.
Thuis doe ik het altijd in de stal en heeft hij geen halster oid om.

is de deken die je gebruikt wel goed passend dan? mijn paard heeft er oko last van, maar de deken is dan ook te groot en schuift dan naar achteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:31

_Amyyy schreef:
femmie1996 schreef:
Hoi mensen, heeft iemand ervaring met deze manendeken en staartflapje? http://www.atorka.nl/ij-artikel.php?cat ... .83.85.112

ja die heb ik!
ben alleen dat staartding kwijt. Het is wel een lekkere halsdeken, in de zomer rij ik er soms mee :)

zal binnenkort even een foto plaatsen van hoe die zit oke :)?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:31

Dat is goed Amyyy, ben heel erg benieuwd naar je foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:03

dit is hem:
Afbeelding

let vooral niet op mijn rechte pony :+ is inmiddels al een jaartje geleden.
Zoals je ziet zit ie heel erg los om zn nek, maar daar valt mee te leven. Heb inmiddels wel een andere halsdeken aangeschaft ie wat strakker om zn nek zou moeten zitten, die ga ik vanavond passen :) Deze halsdeken heb ik vaak om als het heel erg regent, ik vind een eczeemdeken en een regendeken op elkaar een beetje veel en dit is ook een goede oplossing :D