silkie schreef:ik heb al een keer eerder wat gepost over Silke mijn haflingerjaarling. Ze heeft allemaal vreemde jeukende plekken in flanken, manenkam op haar hoofd en schoft en vooral veel jeuk. De dierenarts weet niet precies wat het is, maar vind het zeker niet op zomereczeem lijken. We hebben al van alles geprobeert, ze heeft net een antibioticakuur gehad, maar niets helpt.
Nu mijn vraag aan jullie; is er een middeltje wat ik door het eten kan doen, wat de jeuk een beetje verlicht?
Het gaat dus niet om iets tegen eczeem oid maar puur tegen de jeuk. Ik mag van de DA geen zalfjes smeren of deken opdoen
Ik had met mijn tinker hetzelfde. Hij was ook 1 jaar oud en had ook deze plekken. Het advies wat ik kreeg was om hem af te laten maken
Ik heb dit natuurlijk niet gedaan maar naar een andere da gegaan die een punktie heeft genomen en ook een antibiotica kuur heeft voorgeschreven. Toen dat allemaal niet hielp was het inmiddels bijna oktober en adviseerde me om het jaar erop gewoon af te wachten. Zijn 2e en 3e levensjaar heeft hij nog zonder deken gelopen in de opfok, hier kon hij zich nergens aan schuren dus de schade bleef beperkt. Vanaf zijn 3e jaar loopt hij onder de deken. Het schuren valt allemaal wel mee echter augustus is bij hem de ergste maand. Hij heeft zijn hele hoofd ook kapot
XL kap van Divoza is aan de kleine kant dus die heeft ie alleen overdag op.