Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chery schreef:Ik weet niet of ik een eczemer zal kopen....
Ik heb mijn paardje al vanaf veulen en zal hem voor geen goud willen missen, het is misschien wel de leukste die ik heb gehad tot nog toe.
Even een voervraagje;
waar gaat bij jullie de voorkeur naar uit, de pavo care4life of de subli dieetmix. Heb het alletwee gevoerd en wordt beiden goed gegeten.
De pavo heeft zijn kruiden erin, maar is een stuk duurder.
In beiden zit geen granen....
Nivada schreef:Ik heb ook mijn paardje gekocht met informatie dat ze jeuk had. Ze was dat jaar net begonnen met schuren.
Nog onzeker of het ZE was maar dat is het dus zeker. Gelukkig alleen staart en manen. Dus valt het nog mee!
Heb me gelijk ingelezen oa hier! Goede dekens en antijeukspul..
Denk dat ik toch overstap op een ander anti jeukspul. De Derfencreme vind ik perfect voor de billen. Die werkt heel goed maar bij de manen met gewoon flesje maakt het weinig verschil volgens mij.
Dit jaar net voor april de deken op. Vorig jaar was ik net iets te laat. Heb het maar meteen opgeschreven wanneer bij haar de jeuk begon.
Ook voer aangepast maar daar merk ik bar weinig verschil in, behalve dat de brok gewoon slecht bij haar viel en de muesli beter.
Kwa jeuk dus geen verandering. Ben ook pas vorig jaar begonnen met het voer veranderen dus dit jaar ff aankijken.
Ze heeft nog steeds 1 plek in de manen die er niet uit ziet.. Of het nou komt van dr vriendinnetje of jeuk. Denk beetje van beide!
chantycom schreef:Hier nog een vraag...
Mijn paard heeft een lichte vorm van zomereczeem. Ze reageerd in de zomer heftig op de vliegen en heeft duidelijk jeuk aan haar staart en manen (het laatste minimaal).
Het vreemde is... ze heeft nu nog jeuk! Specifiek aan haar staart.
Ze zit super in haar vacht, is fit en heeft verder totaal geen jeuk of kriebels.
Ontworming etc. is prima op orde. De dierenarts gooit het op een allergie voor de brok (draversbrok havens). Ze staat op deze brok i.v.m. de lage gehalte aan eiwitten en de hoge gehaltes van mineralen + vitamines. In het verleden heeft ze problemen gehad met zandeten maar dat is door deze brok compleet opgelost.
Ik zoek dus nu.. een brok/muesli voor allergie gevoelige paarden maar waar hoge gehaltes aan vitaminen en mineralen inzitten. Wie kan me daarmee helpen?
Mijn paard heeft een lichte vorm van zomereczeem. Ze reageerd in de zomer heftig op de vliegen en heeft duidelijk jeuk aan haar staart en manen (het laatste minimaal).
Ze zit super in haar vacht, is fit en heeft verder totaal geen jeuk of kriebels.
Ontworming etc. is prima op orde. De dierenarts gooit het op een allergie voor de brok (draversbrok havens). Ze staat op deze brok i.v.m. de lage gehalte aan eiwitten en de hoge gehaltes van mineralen + vitamines. In het verleden heeft ze problemen gehad met zandeten maar dat is door deze brok compleet opgelost.
Ik zoek dus nu.. een brok/muesli voor allergie gevoelige paarden maar waar hoge gehaltes aan vitaminen en mineralen inzitten. Wie kan me daarmee helpen?
Deaglán schreef:Als ze nu nog jeuk heeft dan kan het volgens mij niet alleen zomereczeem zijn. Mss is het dan toch wijs om eens een mestonderzoek te laten doen, bij ons op stal is er nl op de 1 of andere manier ineens een uitbraak van bloedworm terwijl iedereen goed op schema is met ontwormen (mijn eczemer bleef nl ook het achterwerk schuren).
jenn0dv schreef:Heeft iemand misschien een tip voor een goede eczeemshampoo/spray/olie/wat dan ook?
Paardje krijgt al F4F van Equilife als brok.
Hij is vorig jaar begonnen met schuren in de zomer, door de DA behandeld voor zomereczeem maar schuurt nu nog steeds. Veel schilfers vooral op het bovenste gedeelte van zijn lijf. Maantop, manen, hals, schoft en staart. Ik verdenk hem van schimmel, of een ander soort eczeem. Vandaar mijn vraag