Nikass schreef:Hoe erg kan het zijn om even niet buiten te rijden ook al is de kans op besmetting buiten klein? Het feit dat er een kans is, is toch al reden genoeg om even niet buiten te rijden? Bij ons in het bos zijn de paden niet altijd even breed, als je daar iemand moet passeren raak je elkaar bijna. Zou net een van de paarden flink niezen of proesten, dan kan het toch gebeuren dat het andere paard besmet wordt? Of dat jij het op je kleren krijgt en mee neemt naar stal? Wellicht een klein risico, maar ik loop het toch liever niet! Bij ons is de stal gesloten: geen vreemde paarden op het terrein en de eigen paarden niet van het terrein af. Hoefsmeden, instructeurs ed zijn even niet welkom. Natuurlijk is dit niet waterdicht: niemand controleert of ik nadat ik bij mijn eigen paard ben geweest naar een andere stal ga. Dat blijft mijn eigen verantwoordelijkheid. En ook kan binnen onze stal spontaan een uitbraak komen, omdat er vast paarden aanwezig zijn die al drager zijn.
Maar wat je kunt doen, kan je doen, toch???
Ik zou mezelf nooit vergeven als ik mijn paard verlies door onachtzaamheid of laksheid, in de trant van: "mij overkomt dat niet".
Ja, dat is bij jou het geval, dan is het bij jou in de buurt blijkbaar heel druik met buitenrijders. Ik heb mijn paard zes jaar en rijd minimaal 1 keer in de week buiten en ben in al die tijd 2 keer iemand tegen gekomen. En dan nog van een paar meter afstand.