Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Hopelijk leeft dit topic nog een beetje..
Een vraag voor de ervaringsdeskundigen.
Paard met ZE en mijt, dikke harde manenkam en vetbulten op het lijf..heeft heel veel jeuk. Niet gevoelig voor hoefbevangenheid. Niks lijkt te helpen tegen de jeuk..kan hier IR aan de grondslag onder liggen?
Francis schreef:Elisa2 schreef:Hopelijk leeft dit topic nog een beetje..
Een vraag voor de ervaringsdeskundigen.
Paard met ZE en mijt, dikke harde manenkam en vetbulten op het lijf..heeft heel veel jeuk. Niet gevoelig voor hoefbevangenheid. Niks lijkt te helpen tegen de jeuk..kan hier IR aan de grondslag onder liggen?
Kan, maar wat veel mensen ZE noemen is in veel gevallen een ernstig uitscheidingsprobleem agv een overbelaste lever. Veel factoren spelen daarbij een rol. Ik heb verschillende paarden met dit soort klachten kunnen helpen dmv homeopathie, maar daarvoor is wel veel meer info nodig. Wil niet perse reclame voor mezelf maken maar wat ik kan doen is een adviesconsult waarbij ik naar diverse factoren kan kijken (oa voeding) en advies kan geven en mocht homeopathisch behandelen wenselijk zijn en je besluit dat te doen, dan worden de kosten van het adviesconsult verrekend. Soms is behandeling nl. Niet perse nodig en is aangepast voer/stal regime afdoende.
Citaat:Mmmm, dat schiet dan inderdaad ook niet op...
MelissaV schreef:Hoi
Ik wou hier even om advies vragen,
heb een welsh met IR. Heb thuis 1,5 hectare weiland voor 2 kleine welshjes van 1,20m. Maarja als er eentje IR is houdt het op, dus we gaan het weiland nu voor andere doeleinden gebruiken en hebben een paddock gemaakt voor de 2 ponies.
Nu is mijn vraag, hij krijgt op dit moment een handje zero muesli van Aveve met Gluco Balance er door en voorderest hooi in slowfeeders. Nu heeft de vee-arts mij droog hooi aangeraden maar het is nogal een lastige situatie, de andere welsh die er bij staat heeft stof-allergie dus die gaat hoesten van droog hooi. Nu geef ik haar wel luchtweg vrij als supplementje, maar ze blijft wat piepen als ze loopt.
Hoesten heb ik ze niet meer horen doen, wat zouden jullie doen? Toch droog hooi blijven voeren, of ingesealde pakken kopen? Ik kan hier droog hooi kopen in kleine pakjes van dit jaar al of ingesealde pakken van vorig jaar.
MaiNat schreef:MelissaV schreef:Hoi
Ik wou hier even om advies vragen,
heb een welsh met IR. Heb thuis 1,5 hectare weiland voor 2 kleine welshjes van 1,20m. Maarja als er eentje IR is houdt het op, dus we gaan het weiland nu voor andere doeleinden gebruiken en hebben een paddock gemaakt voor de 2 ponies.
Nu is mijn vraag, hij krijgt op dit moment een handje zero muesli van Aveve met Gluco Balance er door en voorderest hooi in slowfeeders. Nu heeft de vee-arts mij droog hooi aangeraden maar het is nogal een lastige situatie, de andere welsh die er bij staat heeft stof-allergie dus die gaat hoesten van droog hooi. Nu geef ik haar wel luchtweg vrij als supplementje, maar ze blijft wat piepen als ze loopt.
Hoesten heb ik ze niet meer horen doen, wat zouden jullie doen? Toch droog hooi blijven voeren, of ingesealde pakken kopen? Ik kan hier droog hooi kopen in kleine pakjes van dit jaar al of ingesealde pakken van vorig jaar.
En waar is dat te koop?
Duits Kruidenhooi dat is voor 70% ontstoft. Dat voer ik mijn pony ook! Heeft IR/Cushing en was vorig jaar dampig. Met dit hooi gaat het goed en hoef ik niet te weken! Is wel wat duurder.