Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:maar....
als het regent en je laat die eczeemdeken er onder zitten dan word de hals toch kleddernat??
dan word je dier toch nog flink koud als het even door blijft regenen?
of snap ik t nou niet?![]()
ja en wanneer die vliegjes weg zijn...dat ligt dacht ik aan de temperatuur..met een beetje pech is het in november ook nog warm
Citaat:Ik ben trouwens op zoek naar een muesli die misschien nog beter voor eczemers geschikt is maar aan de andere kant denk ik zal dat kwartje op een dag nou zo'n verschil maken?
shera schreef:Ik ga dr eigelijk van uit dat als het zo koud is dat die halsdeken niet meer opdroogt dat die vliegen ook opgerot zijn....
XxSultanxX schreef:Joh! hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen??kwam net bij sultan , had ie alleen nog een stukje hals om ...
zij helle deken licht in stukkendus deken ligt nu in prullenbak
![]()
meneer staat nu bloot
shera schreef:XxSultanxX schreef:Joh! hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen??kwam net bij sultan , had ie alleen nog een stukje hals om ...
zij helle deken licht in stukkendus deken ligt nu in prullenbak
![]()
meneer staat nu bloot
zweetvos schreef:Ze krijgt ongeveer een kwartje Pavo Natural's Best en verder veel hooi. Haast geen appels, wortels ed. ivm suiker. We grazen wel regelmatig aan de hand maar ik probeer dit niet op vliegjes-tijden te doen. Sowieso hebben we met stappen dan een deken en vliegenspray op. En tóch blijven schuren he.
Ik ben trouwens op zoek naar een muesli die misschien nog beter voor eczemers geschikt is maar aan de andere kant denk ik zal dat kwartje op een dag nou zo'n verschil maken?
Idra schreef:Hij krijgt nu al laag in eiwit staande brok, speciaal voor sobere rassen (Quattro van Mijten). Zoals je weet Bianca, is het bij Licor eigenlijk zijn verminderde weerstand die de oorzaak is (zie ook zijn luchtwegproblemen). Het is ook vreemd dat hij het dit jaar pas krijgt, na zijn 4de zomer in België... Hij is nu 10.
Bij mij helpt bij Licor Liberate erg goed, maar dat is zo duur (1 pot per 10 dagen aan 37 euro!) dat ik beter kan investeren in een deken. Bij Yoshi is het Crinis Lotion, en dat helpt bij de meeste gevallen die ik ken, heb je dat al eens geprobeerd?
henny_w schreef:Ik woon niet in de buurt van de grens.Hoi,
Ik weet niet waar je woont maar ik heb heel goede ervaringen met de produkten van Hippolyt uit Duitsland. Ik haal het hier net over de grens.
henny_w schreef:Dank je wel! Ik ga het zeker even rustig lezen en uitzoeken.Ik voer de Gemuse Krauter und Mineralen (100 gr. per dag per paard) en dat meng ik door een halfje muesli omdat ze behoorlijk werken. De muesli is de Natuurmuesli beste jahren.
Hippolyt is zo ongeveer de enige die geen sojaprodukten door paardenvoer kiepert.
Mijn ene merrie reageert nl. heel heftig op soja. Zowel met jeuk als zwellingen.
Bovendien zitten ze met dit voer heel hoog in vitamines, mineralen en spoorelementen. Natuurlijke wel te verstaan. Die worden veel beter opgenomen dan de synthetische die hier over het algemeen door het paardenvoer zit.
Mijn ervaring is dat zomereczemers en paarden met andere lichamelijke aandoeningen veel meer nutrienten verbruiken dan gezonde paarden.
Vergelijk voor de gein maar eens wat er aan nutrienten zit in 100 gram Gemuse Krauter und Mineralien en een kwart Pavo's Naturals best. Ik schat dat een kwart daarvan ongeveer 200 gram weegt![]()
Verder geef ik nog los 15 gram Magnesiumoxide 85 % per paard per dag bij.
Gewoon te koop bij de Boerenbond en spotgoedkoop, helaas alleen te koop in zakken van 25 kilo.
Dus handig om met meerdere te delen![]()
Dat doe ik omdat GKM in verhouding hoog in natuurlijke calcium zit. Met extra Magnesiumoxide erbij kom je in een mooie verhouding van Ca : Mg van 1:1 Mag ook verhouding 2:1 zijn maar de jarenlange ervaring leert dat de meeste eczemers behoorlijk magnesiumtekort hebben.
Over en weer is er geregeld contact geweest met de deskundigen en artsen van Hippolyt en zij zijn heel enthousiast over hoe we hier voeren en dat we de zomereczeem volledig onder controle hebben.
Hun website is: http://www.st-hippolyt.de en nee ik heb geen aandelen![]()
Het zal me niet verbazen dat jouw paard niet voldoende aan de juiste nutrienten binnenkrijgt en mogelijk heftig reageert op sojaprodukten. Voor zover ik weet gebruikt Pavo dat ook in hun voeders.
Gras en hooi is tegenwoordig helaas lang niet voldoende als volledig voer (ook al wordt op div. sites anders beweerd) en een kwart Pavo Naturals Best vult dat echt niet voldoende aan.
Ik werk veel samen met een natuurgeneeskundig therapeute en heb de laatste jaren gemerkt dat veel paarden met problemen vooral extra behoefte hebben aan calcium, magnesium en zink.
En misschien nog ten overvloede, gebruik geen kunstmest in de wei als je een zomereczemer hebt.
De meesten reageren ook op met kunstmest bemest gras.
Groetjes, Henny
Idra schreef:Hij krijgt nu al laag in eiwit staande brok, speciaal voor sobere rassen (Quattro van Mijten). Zoals je weet Bianca, is het bij Licor eigenlijk zijn verminderde weerstand die de oorzaak is (zie ook zijn luchtwegproblemen). Het is ook vreemd dat hij het dit jaar pas krijgt, na zijn 4de zomer in België... Hij is nu 10.
Bij mij helpt bij Licor Liberate erg goed, maar dat is zo duur (1 pot per 10 dagen aan 37 euro!) dat ik beter kan investeren in een deken. Bij Yoshi is het Crinis Lotion, en dat helpt bij de meeste gevallen die ik ken, heb je dat al eens geprobeerd?