[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:31

Jeetje, hoe kan dat nou ?
Kan je therapeute dat van een afstand meten ( mest onder zoek ?) ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:33

Maris schreef:
Jeetje, hoe kan dat nou ?
Kan je therapeute dat van een afstand meten ( mest onder zoek ?) ?

Nee, ze is vanmiddag geweest.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:00

sjee wat heftig allemaal zeg!!!

dacht net dat het de goede kant op ging en nu dit weer.
hoe kan dat allemaal zo snel gaan dan?
of kwam je er pas achter nadat je therapeut is geweest

ap is bijna beter!
vanmiddag in de bak ging hij flink uit zijn stekker, keihard rondracen,bokken ,echt gek haha.
geen kuch,geen schud en geen hoest!

nog een tip voor de rest
zorg er voor dat je paard absoluut geen wortels en appels binnen krjgt, ook niet via paardensnoepjes en muesli.
deze kan een kruisreactie geven van bepaalde boompollen en kunnen ze erger door gaan hoesten of schudden.

ap lijkt in elk geval goed nu en ik ben blij :D *\o/*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:07

Ik begrijp je vraag niet over 'of kwam je er pas achter nadat je therapeut is geweest?'

Die van mij is gevoelig voor bacteriën, schimmels e.d. en Niek heeft z'n leeftijd niet mee (ouderdom komt met gebreken).
Zo zijn ze dus beter en laten ze geen klachten zien... en zo hebben ze acuut iets.
Een ander paard had er mss mega verkouden of hoesterig van geworden. Bij Niek slaat het op zijn zenuwen. Zoiets pakt altijd de zwakste plek in het lichaam.

Fijn dat Ap weer bijna beter is!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:59

Hoe oud is Niek dan ??

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:50

Maris schreef:
Hoe oud is Niek dan ??

Hij is 20 jr.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:52

Hoe oud zijn jullie paarden eigenlijk?

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:28

Singasong: Amor is nog maar 5 jaar, voor de rest is hij heel gezond, enkel de pollenallergie dat precies nog onder controle te houden is mits je rekening hou met het weer. In ieder geval heel veel succes met je oudje! mijn pony is ook 20 met allerlei kwaaltjes maar je zou er nog van verschieten hoe sterk dat ze zijn!

Ellepel: Is dat zo van die wortels en appels? Ik ga daar eens op letten...

Amor schud de laatste tijd ook niet meer, niet in de wei, niet tijdens het rijden. Maar het is nu al een hele week nat weer dus ik wacht nog even...wie weet als het beter weer wordt dat die weer begint...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:40

ik kreeg het advies van een kennisje van me,

lees dit ook even door:
http://www.adviesallergie.nl/kruisreactie.html

singasong, ik bedoel, je laatste berichtje was dat je paard schudvrij was en toen kwam het bericht dat het weer mis was.
dat was na de behandeling van de osteo of daarvoor al?
toen heb je je therapeute gebelt en die is gekomen en die kwam dus met deze diagnose

je berichtje was niet helemaal compleet dus vandar.

ik ben een beetje sceptisch hoor,vind je dat erg?
vraag me namelijk af hoe de hart ritme stoornissen zijn vastgesteld en de streptococcen.

appie is 18 geworden dit jaar :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:28

ellepel schreef:
ik kreeg het advies van een kennisje van me,

lees dit ook even door:
http://www.adviesallergie.nl/kruisreactie.html

singasong, ik bedoel, je laatste berichtje was dat je paard schudvrij was en toen kwam het bericht dat het weer mis was.
dat was na de behandeling van de osteo of daarvoor al?
toen heb je je therapeute gebelt en die is gekomen en die kwam dus met deze diagnose

je berichtje was niet helemaal compleet dus vandar.

ik ben een beetje sceptisch hoor,vind je dat erg?
vraag me namelijk af hoe de hart ritme stoornissen zijn vastgesteld en de streptococcen.

appie is 18 geworden dit jaar :D

Tuurlijk mag je sceptisch zijn.

Niek was idd al die tijd schudvrij en het kwam dus acuut opzetten. Niet eerst een beetje ofzo, nee echt meteen heel heftig. Dat had ik al jaren niet meer zo heftig gezien. Zo heftig zelfs dat hij voor mij niet meer te 'bereiken' was. Buiten heel hyper/heel heftig schudden en binnen zakte hij ineen. Hij wilde ook alleen nog maar binnen staan.
De ostheopate is vorige week zaterdag geweest. En mijn therapeute is gisteren geweest.
Hartritmestoornissen kunnen gemeten worden met de Lecherantenne, net zoals alle bacteriën. Elke kwaal/probleem/orgaan, baterie, virus heeft zijn eigen frequentie en daardoor heel precies op te sporen.
Ik krijg altijd heel veel info. als ze aan het doormeten is en soms onthoud ik die dingen niet allemaal. Ze had het ook nog over de 'zenuwknoop', dat schijnt met het hart te maken te hebben en die scoorde heel laag.
Eerst dacht ze nog aan Q-koorts maar dat was het gelukkig niet.

Ze heeft denk ik wel 6 A-viertjes vol met 'frequenties'. Ze kan echt heel precies een diagnose stellen.
En dat het werkt heb je wel gelezen n.a.v. het verhaal van Fiek van Superroos in het IR-topic, lijkt me genoeg bewijs :D
En ik weet ook dat het werkt. Ze heeft bij mij dieren al heel veel problemen opgelost. Problemen waar ze in de reguliere geneeskunde niets mee kunnen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:32

Vea schreef:
Singasong: Amor is nog maar 5 jaar, voor de rest is hij heel gezond, enkel de pollenallergie dat precies nog onder controle te houden is mits je rekening hou met het weer. In ieder geval heel veel succes met je oudje! mijn pony is ook 20 met allerlei kwaaltjes maar je zou er nog van verschieten hoe sterk dat ze zijn!

.

Het schudden is echt een symptoom en de pollen kunnen een trigger zijn. Bij Niek zijn die pollen en de wind nu ook de trigger maar de oorzaak is dus iets heel anders.
Het is een kwestie van opeenstapelingen in het lichaam die de allergie laten zien. Doe je dus alleen aan symptoombestrijding/ allergiebestrijding, pak je de oorzaak niet aan en zal het ieder jaar heftig worden.

Dat verhaal geldt bijv. ook voor Hoefbevangenheid en Insuline-resistentie.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:09

Weet iemand hier toevallig iets over eiwitten/aminozuren mbt allergieen ? Het schijnt dat een hoog eiwitdieet een hele goede invloed heeft op allergieen ?! zie oa http://www.vitaroyal.com/hipro.html

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:20

appie is ook gemeten met de lecherantenne en die is helemaal schoon van schimmels etc.
bij hem was alleen gevoeligheid en darmen niet goed...
nou ja en dat klopt,als ik dat een beetje goed voor elkaar hodu bij hem gaat het vaast wel goed met hem

nou ik was een beetje sceptisch singasong,ergens vind ik het toch apart dat niek steeds zo veel aandoeningen heeft,snap je??
kijk ap word dus ook zo doorgemeten,maar een hartritme stoornis zou ik dan wel door de gewone veearts willen laten bevestigen,want dat is niet niks

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:09

ellepel schreef:
appie is ook gemeten met de lecherantenne en die is helemaal schoon van schimmels etc.
bij hem was alleen gevoeligheid en darmen niet goed...
nou ja en dat klopt,als ik dat een beetje goed voor elkaar hodu bij hem gaat het vaast wel goed met hem

nou ik was een beetje sceptisch singasong,ergens vind ik het toch apart dat niek steeds zo veel aandoeningen heeft,snap je??
kijk ap word dus ook zo doorgemeten,maar een hartritme stoornis zou ik dan wel door de gewone veearts willen laten bevestigen,want dat is niet niks

Bij Niek is het steeds weer wat anders idd. Helaas ben ik ook erg alert en voel en zie ik ieder pijntje bij mijn paard en trek ik snel aan de bel. Niet iedere eigenaar ziet/voelt dat. Het is ook iets wat ik in de laatste jaren heb ontwikkeld. Als je mijn paard ziet zou je niet zeggen dat hij zo'n pechvogel is. Hij ziet er heel welvarend uit en glimt de pan uit.

Maar wat denk je dat een reguliere arts doet al hij 'luisterd' naar zijn hart en een hartritmestoornis ontdekt? Bestrijden met een pilletje, die kijkt niet naar de oorzaak. Het is een symptoom van iets, hij heeft het nooit gehad en het wordt in dit geval bij Niek veroorzaakt door dat virus of die bacterie (welke van de 2 is me even ontschoten).

Wat zei diegene die Ap heeft doorgemeten over zijn benauwdheid, dat heeft toch een oorzaak en over zijn zomereczeem en zijn headshaking? Ligt dat allemaal in zijn darmen? En is hij alleen op schimmels doorgemeten? Wat voor behandeling heeft Ap gekregen hiervoor en heeft het geholpen?

Je kent de voorgeschiedenis van Fiek van Superroos? Die heeft veel alternatieve behandelingen gehad (ook door (een bekend) iemand met een lecherantenne) en er zijn diagnoses gesteld maar helaas niet de juiste. Dat was duidelijk toen hij echt bergafwaarts ging en ook de reguliere artsen het niet meer zagen zitten voor hem.

Ik wil niet concluderen dat jij niet de juiste therapeut hebt gehad maar er lopen gewoon een heleboel mensen met zo'n lecherantenne/ Biotensor rond die denken het te weten. Maar die bijv. alleen maar de grote organen doormeten. Dan kom je gewoon niet ver genoeg met een juiste diagnose te stellen en een behandeling.
Het bewijs voor mij dat mijn therapeute de juiste is ligt in het feit dat ik merk dat ze Niek er steeds weer bovenop helpt. Als ik haar niet had gehad had hij er wss al niet meer geweest. Als het aan de reguliere artsen had gelegen iig niet. Dit laatste is iets waar ik liever niet op in ga.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:16

reguliere artsen geven een paard snel op hoor, Gringo vorig jaar ook
de kliniek waar ik toen geweest ben kon niks vinden en gaf pretnison mee en ik moest het aankijken
en de term headshaken werd genoteerd

en dat is het volgens mij niet,hij is geen headshaker!

er is wat gevonden en de medicatie helpt,gelukkig zijn er meer klinieken waar je heen kan die wel verder zoeken

@ singasong ; vanmiddag ga ik bellen :D ook voor de witte van mijn stalhoudster.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:20

Mirgino, +:)+ Hoop dat ze snel een plekje voor jullie heeft!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:26

singasong schreef:
Mirgino, +:)+ Hoop dat ze snel een plekje voor jullie heeft!

;) dat hoop ik ook , en dat zij mijn paard kan helpen
ik zou hem heel graag van deze medicijnen af hebben, ben als de dood dat hij maag klachten gaat krijgen hij slikt ze nu 8 weken en gaat de 9 de week in

ik hoop echt dat de oorzaak gevonden gaat worden,al moet ik zeggen dat ze me wel door de tel moet overtuigen :o :D ben wat te nuchter wat dit soort zaken aan gaat.

maar wat ik allemaal gelezen heb,kan ik er niet omheen dat het helpt bij veel paarden,en daar gaat het om he? 8-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:49

singasong ik snap wel wat je bedoeld hoor, ik heb zelf ook verkeerde ervaringen met sommige gewone artsen gehad in het verleden.
toen ik appie een jaar of 3 had is hij helemaal nagekeken door een holistisch/gewone veearts.
hij had toen wel een schimmel (geloof ik,zoiets was het)wat kwam door verkeerde voeding,en nog wat zaken( lever was niet goed en pancreas geloof ik)
is al een hele tijd geleden dus precies weet ik dat allemaal niet meer, hij kreeg toen een soort granulaat/korrels die ik dagelijks geven moest.

ap is de laatste tijd alleen door mijn huidige veearts behandeld,. begin dit jaar heb ik hem wel nog laten doormeten via josefien met een plukje haar, ook op schimmels/bacteriën ,maar dat was goed,maar hoofdzakelijk ging het mij toen om de pollentest,was even benieuwd hoe het nu zat
en ik heb wel veel vertrouwen in josefien :j
ik heb de bioresonantiedruppels die hij kreeg weggezet,wilde eerst even afwachten hoe het met alle prednison gaat.
gelukkig heeft mijn huidige veearts zelf ook een headshaker en denkt heel mooi met me mee over allerlei therapieën.

scheelt wel hoor de een of de ander!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:34

Het gaat echt de goede kant weer op met Niek, gelukkig! Hij schudt amper nog en heeft al weer heerlijk uitgestrekt liggen slapen in de paddock. Teken dus dat hij weer kan ontspannen *\o/*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:09

Fijn dat de supplementen zo snel werken !

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:06

Hallo allemaal! Ik kom ook even binnenvallen :)

Mijn pony is vorige zomer/herfst ook begonnen met schudden. Toen deed hij het maar een paar weken tijdens het rijden, daarna stopte het. Tot afgelopen maart. Tijdens het buitenrijden schudt hij de ene dag gigantisch met zijn hoofd en de andere dag minder. Als ik bijvoorbeeld aan het draven of galoperen ben, staat hij soms opeens op de noodrem om zijn neus af te willen vegen.
De tandarts is geweest (maar was niks geks te zien) ook rijdt ik hem in het bos bitloos en hierbij doet hij het ook. Ik had gehoord van pollenallergie dus ben daar informatie over gaan zoeken. Heb hem pollen druppels gegeven en heb een pollennetje gekocht...maar ondanks dit blijft hij schudden.. ik weet het niet zo goed meer? Hij heeft wel last van insuline resistentie, waadoor zijn nek wat vetophopingen heeft, eerst dacht ik misschien dat hij daar last van heeft en daarom gaat schudden, maar hij wil ook de hele tijd zijn neus afvegen... elke zondag heb ik les in de bak. Dan gaat het wel beter. Als ik hem harder aan het werk zet, of een lange rit maak, dan is het op het eind minder dan in het begin.. Wie o wie kan mij helpen? :)
Alvast bedankt voor het lezen!

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:27

Blijkbaar werken die druppels pas na een tijd en niet elk paard reageert positief op zo'n netje.
Eens de dierenarts laten langskomen om te zien of het niet iets anders is?

Bij Amor is het ook wel zo als ik hem bezig houd en aan het werk zet dat die minder schud en in de bak schud die helemaal niet.
Wat bij Amor blijkbaar heel goed heeft geholpen zijn kortwerkende cortisonen, de laatste tijd schud hij helemaal niet meer (ook met een netje waar hij heel goed op reageert).

Wat ik wel lastig vind bij zo'n netje is dat ik mijn neusriem niet meer kan gebruiken...In de piste geen last maar tijdens het buitenrijden merk ik wel dat het langer duurt voor die vertraagt en stopt...Iemand een oplossing?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:16

evaa:
,wat toevallig dat jouw dier IR heeft?
had je ook laten testen op seleniumtekort?
dat kan ook vetophopingen geven he.

mag ik vragen wat je verder voert, en of je dier ook in de wei schud?

appie heeft vroeger tegen insuline resistent aangezeten,dat heb ik nu onder controle,maar bij IR horen ook luchtwegproblemen.
kan zijn dat je dier ook reageerd op zon, soms helpt een zonneklep dan of een vliegenmasker om het hoofd heen.
je moet soms wat uitproberen.

vea.....ik weet niet of ik het nou goed begrijp,maar je stopt niet met een neusriem,maar dat doe je door je zit he?
zou flink oefenen op terugrijden op zit en niet teveel aan de teugels gaan zitten .
stemgebruik kan ook heel mooi hoor,appie reageerd helemaal super als ik tegen hem zeg"ja stop maar"
haha.

een neusriem is dus overbodig als je je paard wilt laten stoppen

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:49

meestal rijd ik hem op mijn zit en rijd ik met losse teugels maar bij een galopje (buiten in het bos) is die nogal enthousiast en krijg ik die niet enkel met mijn zit terug in draf...Ik heb gewoon de indruk dat die zonder neusriem minder goed reageert op het bit

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:10

ik heb geen idee hoe je het op zou kunnen lossen.
bedoel je trouwens een gewone neusriem of de sperriem?