Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sunke schreef:MoniekV schreef:Ik vind zo'n hals echt helemaal niks
Waarom niet als ik vragen mag?
fluffyfox schreef:Ik ben benieuwd wat jullie voeren qua krachtvoer/supplement/aanvulling voor mineralen of vitaminen aan jullie IR paard.
Ik weet inmiddels ruim 2 jaar dat mijn pony IR heeft. Van alles veranderd qua huisvesting, voer en beweging en ik mag met trots zeggen dat het echt erg goed gaat en ik het vrij aardig onder controle heb.
Wel ben ik zelf nog niet helemaal content met zijn voer. Hij krijgt een klein handje Granenmix Plus van Subli
(ja granen! Ik laat hem regelmatig doormeten door Eva Keeman, holistisch arts en elke keer meet hij goed op dit voer) en hij krijgt Gluco Balance van Phytonics.
Verder loopt hij 24/7 buiten in een kleine kudde met allemaal paardjes die "iets" bijzonders hebben. Er word 3x per dag echt hooi (geen voordroog of kuil) gevoerd uit slowfeeders. ongeveer 10kg per paard per dag.
Hij komt niet op het gras overigens en dat is ook geen optie ivm heftige reactie daarop.
Maar ik heb toch wel eens het idee dat hij wat mist de laatste tijd. Hij maakt net niet echt zichtbaar meer spieren aan. hij blijft net wat te iel voor het werk dat we doen. Ik heb de Gluco Balance om die reden al wat afgebouwd en het lijkt wel wat te helpen. maar voor het volgend bezoek van de DA wil ik graag wat meer soorten voer hebben om door te laten meten. Wie weet is dat net de missende factor.
Ik ga komende week naar de equiday en ben van plan daar zoveel mogelijk soorten proefzakjes voer mee te nemen van de stands maar eventuele tips qua voer merken/soorten zijn altijd fijn.
Mocht iemand ook naar de Equiday komen en misschien een klein handje voer voor mij mee willen nemen in een zakje zodat ik dat kan laten meten zou dat super zijn.
Na heel wat onderzoek op "voer vergelijk" zou ik super graag van het volgende voer een handje willen hebben, wie kan mij hieraan helpen toevallig??
subli hap pallets,
Metazoa superfit broxxx,
metazoa superfit broxxx timothee,
metazoa Timotexxx,
Marstall Vito Muesli,
Equilin basic,
Fibra normaal en
Fibra premium
Agrobs weidemineral cobs
Agrobs natur mineral
Vitalbix
Ik ben dus heel benieuwd wat iedereen voert en of er mensen zijn die mij kunnen helpen aan een handje van bovenstaande voer soorten te komen.