[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:26

ohjajoh6 schreef:
Het vreemde is dat het wel lijkt of juist na de laatste verhoging ik ineens suikerpilletjes ben gaan geven: lijkt wel of de prascend totaal geen effect meer heeft!

Soms kan monnikspeper het effect van de prascend versterken ......

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:32

Maris schreef:
ohjajoh6 schreef:
Het vreemde is dat het wel lijkt of juist na de laatste verhoging ik ineens suikerpilletjes ben gaan geven: lijkt wel of de prascend totaal geen effect meer heeft!

Soms kan monnikspeper het effect van de prascend versterken ......

Ja maar 3/4 pil op een niet al te grote pony zou toch ook wel wat mogen doen... (ik ga er even vanuit dat Minime niet zo groot is! :o ;) )

Jessix

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:34

Maar er zijn ook al verhalen bekend van paarden die steeds meer nodig hebben om redelijk gezond te blijven.. En er komt natuurlijk ook een dag dat je het verliest van de Cushing....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:52

Ik bedoelde meer dat ohjajoh eerst prascend EN monnikspeper gaf. En dat door die combinatie misschien de prascend ook beter werkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:45

Ik ga het wel weer proberen maris: terug naar 1/4 tablet en dan monnikspeper erbij ipv een halve tablet en geen monnikspeper, maar ik kan er met mijn pet niet bij eigenlijk... MiniMe is een bijna 9 jarige shetland merrie van ong 200 kg en ik ben pas net een half jaar bezig met prascend , mag toch bidden dat ik niet nu al ben uitgespeeld met haar!
Maar denk dat nu al nog meer verhogen ook geen sprake van kan zijn, als het nu al niets meer doet... Ik krijg het idee dat ze weer een jaar terug in de tijd is gesprongen en het seizoens gebonden is en die klote pillen misschien wel al die tijd niets hebben gedaan... Dat het wishful thinking was van mij...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:57

ohjajoh6 schreef:
Ik snap het ook echt niet meer: MiniMe krijgt sinds een week of 3 een halve prascend, maar idioot genoeg niet meer waus van de verhoging. Ook heeft ze alleen maar een paar lange haren losgelaten, zit weer vol met ontstekingen (oedeem en van die gele vocht korstjes) en achterhand verslechterd!! Word door die slechte achterhand en dus bijna niets met haat kan doen ook gelijk weet baggervet. Ik begin mij serieus af te vragen of ik haar niet beter van de prascend moet afhalen, wat vinden jullie? Ben ook maar weer met het grotescheer drama begonnen en vanochtend een stukkie met haar wezen fietsen (rechte stukken gaat nog, longeren kreupelt ze rechtsachter nog steeds lichtjes vanuit het spronggewricht, gelukkig niet meer warm en vocht erin) maar ze doet het zo graag, die oren gaan erop en ik trap me eigen verloren on haar bij te houden, ik weet het effe niet meer eigenlijk...

Ik ben in half jaar tijd van 1/8 - 1/4 - 1/2 prascend gegaan. Krijgt s'nachts op stal 2 plakken in hooinet en staat overdag op de wei, ik heb 2 stukken wei voor 3 paarden in totaal (2 van mij = shet en tuigtank en een welshpony) van in totaal ong. Halve hectare, die ik om de 2 weken gem. Wissel ivm hengstig zijn van grote en aantal hengsten op terrein.

Netjes ontwormd 4x per jaar en geen wormen gevonden, tandarts, zei maand geleden dat ze prima gebit heeft, niks mis mee, hoefsmid zegt dat ze prachtige hoeven heeft rn bekapt achter binnendoor omdat ze duidelijk sleept en last van die kniebandjes heeft

Hier ben ik dan ook maar weer eens een keertje...je weet al wat ik ga schrijven denk ik :D , maar ik doe het nog maar een keertje :o Het voer dat shettie krijgt is veel en veels te veel ...dit is een bom energie waar die poown echt niks mee kan en dus opgeslagen wordt als vet... waardoor je nu weer alle probleempjes gaat zien...het gras is veels te rijk op dit moment voor sobere beestjes en andere dikkerdjes :+ Ongeacht of je prascend of monnikspeper gaat geven, die probleempjes zullen blijven komen zolang zij niet een heleboel minder energie binnenkrijgt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:08

Je hebt ook gelijk Pandora , maar hier is het of op stal staan of op wei, ik zal morgen maar weer eens kijken hoelang het graasmasker blijft zitten, thanks lieverd!! Ze is tenslotte ook i.r.....en halveer haar hooi.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:17

Stro is ook een goede, energie-arme knabbel-vervanger van hooi ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:44

Mooi formuleerd Pandora en ook eerlijk.
Ik heb vannacht er dus van wakker gelegen. Zelfde geval als Ohjajoh..........of wei of stal en er nagenoeg niks tussen in.
Dus van stal verandert........en met pijn in mijn hart, maar na dag 1 kan ik zeggen dat ze het goed doet.
Mega alert met rijden, geen opgeplofte hangende buik, geen irritatie van graasmasker (waar ze echt pissig van werd) Dus ik sta achter mijn keuze..........kan vannacht eindelijk weer slapen. :P

Ik geef ook MP en Prascend, dit is de combi die ik ga aanhouden,.............ik word al nerveus als ik er aan denk dat het niet goed gaat. Was vandaag zo blij met mijn wakkere hysterisch hinnikende merrie die hard aan het werk was <3

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:55

geerke schreef:
ik denk dat sommige paarden inderdaad niet goed op prascend reageren....maar vraag mij dan meteen af of het paard in kwestie dan ook echt cushing heeft.Ik vind nogsteeds 1x bloedafnemen op ACTH niet echt betrouwbaar.Maar goed wie ben ik :+

Je bent daar niet alleen in .. ook ik heb twijfels over het stellen van de juiste diagnose. Er zijn andere aandoeningen die elkaar overlappen, denk maar aan EMS of schildklierproblemen. Bovendien kan gewooon 'oud zijn' ook meewegen. Mijn insteek zou zijn om bij twijfelgevallen altijd pro-actief te zijn en met je DA heel goed proberen uit te pluizen wat er nu werkelijk aan de hand is. Mijn merrie doet het nog steeds goed zonder pergolide. Vorige week even een benauwd momentje omdat ze wat gevoelig liep maar meteen van de wei af én het feit dat mijn smid haar wat kort bekapt had, bleek de oplossing te zijn. Nu is alles weer goed.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:03

De ervaring, goed kijken naar je paard, goed overleg met je DA, niet klakkeloos aannemen wat er wordt verteld...........scheelt een hoop.

Jouw paard doet het nog steeds super zijn Prascend JP? Fijn zeg! Echt knap! Geef je nog wel MP?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:44

Pandora2 schreef:
Stro is ook een goede, energie-arme knabbel-vervanger van hooi ;)

Haha ligt in stal hoor, maar na dat slokdarmverstopping drama van grote toen ik dus 1x een hooi/stro mix had gemaakt in net, dat nooit meer, weet je nog Pandora? Heb het hooi gehalveerd en graas masker al aan halster vastgemaakt, pony moet er maar aan gaan geloven...

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:05

Zijn hier mensen die interesse hebben in 146 pillen Pergolide Mylan (1 mg)?
Stuur mij dan even een p.b-tje.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:11

10tje2 schreef:

Je was in febr. gestopt met de pergolide he ? bevalt dat goed ? Geen jeuk meer ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:18

Graasmasker zit nog steeds zowaar en gaat stukken beter als voorgaande keren, ze loopt toch grotendeels lekker te scharrelen ipv het apathische afzonderen wat ze eerst altijd deed. Als je wilt stoppen met de prascend, bouw je dan ook weer af of stop je gewoon in 1x?

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:00

Maris schreef:
10tje2 schreef:

Je was in febr. gestopt met de pergolide he ? bevalt dat goed ? Geen jeuk meer ?

Nog steeds jeuk, dus dat heeft niet aan de pergolide gelegen. Ben ook aan het goochelen geweest met minder bietenpulp, maar dat hielp ook geen snars. Dus ik heb me erbij neergelegd, nu heb ik 2 eczemers.
Gelukkig in de zomer het minste last van de culicoides.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:00

10tje2 schreef:

Pillen zijn verkocht inmiddels

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:28

Iemand ervaring met Naturel Balance van Havens?

Ze zeggen wel 2.8% suiker, maar wel 36.7% zetmeel. Dat is alsnog ontzettend hoog, of ligt dat aan mij?

Ze voeren dit op stal en omdat ik eigen voer koop attendeerde de staleigenaar mij hier op. Maar als ik het zo zie is Fiber Force toch het meest geschikte of zie ik dat verkeerd?

Havens:
http://www.paardenvoeders.nl/files/31_c ... e%20NL.pdf

Cavalor:
http://www.cavalor.be/NUTRI/Nutrition/P ... =-1&ani=-1

Merrie doet het goed op haar nieuwe stal. De halve dagen land doen haar goed!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:31

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:34

Hé die kende ik nog niet. Super zeg. Gaat bij mijn verzameling :j

Thx!

RS, hoe staat het met Fiek?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:51

Voer zelf Care 4 Life, na vele andere geprobeerd te hebben en deze bevalt heel heel goed. Indien paard wat bloot is kun je aanvullen met speedibeet.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 06:24

Fiek lijkt weer wat te stabiliseren. Gaat gewoon op en af..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:46

Stabiel is goed! Dat volhouden hopelijk dan maar!

Care4life heb ik geprobeerd, gaat die van mij vreselijk van stuiteren. Geen optie. :') (dan stuiter ik nl ook..........maar dan eráf!)

Trouwens.......kreeg vandaag compliment van oud stalgenoot (ben nog geen week weg :+ ) en ze vroeg waar de buik van mijn merrie was gebleven *\o/* Je ziet het gewoon met de dag wegtrekken, zó blij mee!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:51

Ah dat is fijn voor je merrie Dimple! +:)+

Quince doet het ook nog steeds goed op de medicijnen, geen bijwerkingen tot nu toe. Ik rij hem nu weer 2x per week en dat gaat super, dus ook blij! :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:48

Goed nieuws zeg! *\o/* Fijn dat hij het er zo goed op doet.
Hoeveel geef je? Hele pil toch?