Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:53

SvdVlugt schreef:
Vind het wel heel opvallend dat de paniek voornamelijk uit hoeken komt die nog helemaal niet besmet o.i.d. zijn. Mensen waarbij stallen of gebieden dus al besmet zijn, zoals bij mij (sta met paard in woubrugge) komen in mijn optiek een stuk rustiger over.

Meer dan de deuren op slot houden en rustig blijven kan je toch niet doen, en onzin neerzetten helpt al helemaal niet mee. Denk dat het belangrijk is dat mensen zich op de feiten storten zoals Wiki pagina o.i.d. Vanuit daar kan je vragen stellen die realistisch zijn. Ik vind dat sommige dingen hier behoorlijk overtrokken worden. Ga zitten neem een bakje thee, lees je in en kom daar dan op terug.

Daarnaast lijkt het mij alles behalve positief dat er zo een ophef op internet over word gemaakt, ik zou niet graag zien dat de overheid zich hiermee gaat bemoeien.

Precies, hier ben ik het mee eens!

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:55

Nexus schreef:
Ben ik nou de enige die het gemodereer (op een trieste manier) ronduit lachwekkend vind worden?!
Op diverse - naar mijn idee betrouwbare - mediasites worden naam en toenaam genoemd met bronvermelding, maar Bokt leeft in ontkenning omdat het hen persoonlijk nog niet bevestigd is?

Nee, je bent echt niet de enige.
Het lijkt meer op zakelijk belang van de getroffen bedrijven.
Er moeten eerst genoeg slachtoffers vallen zo gaat het hier in nederland.
Het gaat met deze ziekte zo helemaal de verkeerde kant op.
Ik vind een meldingsplicht wel belangrijk, en dat heeft niets met paniektoestanden uit te staan.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:55

rond welke omgevingen is het dan al?
is het al in de buurt ***?
wij nemen alvast wel maatregelen zoals niet in dezelfde kleding van ene stal naar andere stal gaan..
maar als het hier in de buurt is neem ik toch het besluit om op 1 stal voorlopig te blijven.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd.

Apple

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:57

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:57

Hoe erg kan het zijn om even niet buiten te rijden ook al is de kans op besmetting buiten klein? Het feit dat er een kans is, is toch al reden genoeg om even niet buiten te rijden? Bij ons in het bos zijn de paden niet altijd even breed, als je daar iemand moet passeren raak je elkaar bijna. Zou net een van de paarden flink niezen of proesten, dan kan het toch gebeuren dat het andere paard besmet wordt? Of dat jij het op je kleren krijgt en mee neemt naar stal? Wellicht een klein risico, maar ik loop het toch liever niet! Bij ons is de stal gesloten: geen vreemde paarden op het terrein en de eigen paarden niet van het terrein af. Hoefsmeden, instructeurs ed zijn even niet welkom. Natuurlijk is dit niet waterdicht: niemand controleert of ik nadat ik bij mijn eigen paard ben geweest naar een andere stal ga. Dat blijft mijn eigen verantwoordelijkheid. En ook kan binnen onze stal spontaan een uitbraak komen, omdat er vast paarden aanwezig zijn die al drager zijn.
Maar wat je kunt doen, kan je doen, toch???
Ik zou mezelf nooit vergeven als ik mijn paard verlies door onachtzaamheid of laksheid, in de trant van: "mij overkomt dat niet".

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:58

stalnijmegen schreef:
waarom raden ze het AF paarden te vervoeren, en dan zou je wel dood leuk buiten kunnen rijden??
komt toch op hetzelfde neer, een paard vervoeren komt in de trailer toch ook niet direct in aanraking met een ander paard??

beetje dom, vind ik dan de redenering: ik vind het onzin en ga gewoon buiten rijden
je zult maar eens een dagje niet kunnen rijden poeh poeh

Omdat bij vervoer paarden meestal ergens anders heen gebracht worden en weer uit de trailer gehaald worden op een andere plek waar ze in aanraking kunnen komen met andere paarden. Daarom.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:59

Bonnelover schreef:
De Koninklijke Hippische Sportbond (KNHS) adviseert eigenaren van paarden en pony’s hun dieren niet te vervoeren.

Ja, en daar zouden mensen zich bij aan moeten sluiten.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:00

nicky_rilana schreef:
Marga schreef:
Weer een aantal plaatsnaamen verwijderd. Als je van een geval gehoord hebt, wil je dit dan bij de nieuwsredactie melden en niet hier in het topic. De nieuwsredactie zal het verifiëren en op het voorpagina nieuws plaatsen. Aub geen plaatsen noemen waar het mogelijk heerst. Vaak is nog niet eens bekend of het echt om Rhino gaat. Meld het vooral wel snel met zoveel mogelijk gegevens bij de nieuwsredactie zodat deze ermee aan de slag kunnen.

volgensmij kun je dit bericht om de 10 pagina's platen of zo

Kan die melding niet standaard bovenaan elke pagina komen te staan.... :+

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:01

Aan wie van de mods moet je een plaatsnaam doorgeven?

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:01

Lijkt mij nóg beter als mensen het gewoon niet plaatsten!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:02

Borahlover schreef:

plaatsnaam hebben ze vrij weinig aan wel als je een stal naam hebt

Rumpleteaser

Borahlover schreef:

aan de redactieleden, en alleen als je ook een stalnaam weet.

Apple

de KNHS site schreef:
Verspreiding
De verspreiding van het rhinopneumonie-virus vindt voornamelijk plaats door direct contact tussen paarden of door samen stallen in één ruimte. In principe kan het virus ook door de mens via kleding en handen worden overgedragen als dit van het ene naar het andere paard gaat. Door goed douchen en schone kleding en schoenen kan deze vorm van overbrengen worden uitgesloten. Het passeren van paarden op straat of in het bos is dus geen mogelijke bron van besmetting als direct contact wordt voorkomen. Een bedrijf dat een (mogelijk) probleem heeft doorgemaakt dient twee weken na de laatste koortsaanval contacten met andere paarden te vermijden.**

leonie87

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:03

Rumpleteaser schreef:
Borahlover schreef:

aan de redactieleden, en alleen als je ook een stalnaam weet.

Oke .. we weten de stal niet, maar hebben geregeld contact met dierenarts en waarschijnlijk in de buurt van *** een uitbraak.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:04

LadyMadonna

Teddy321

Borahlover schreef:

Heb je ff ge-pbed Borah

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:05

Brainless

Nikass schreef:
Hoe erg kan het zijn om even niet buiten te rijden ook al is de kans op besmetting buiten klein? Het feit dat er een kans is, is toch al reden genoeg om even niet buiten te rijden?

Hoefsmeden, instructeurs ed zijn even niet welkom.

Hier kan ik alleen maar buitenrijden (heb geen bak) en ik woon hier al 1 1/2 jaar en ben nog nooit iemand buiten tegengekomen met een ander paard. Ik ga wel even in overleg met mijn buren hoe hun er over denken ivm het buiten zetten/rijden (hun bak en weiland grenst aan mijn weiland). Maar ik voorzie daarin ook geen problemen.

En de hoefsmid niet laten komen is geen optie voor mij; mijn paardje moet echt gedaan worden (en kan niet uitgesteld worden).

PalermoZ

Ik ben zo bang.. Ik hoop dat het snel overgaat... Verschrikkelijk zeg.

Teddy321

LadyMadonna

leonie87 schreef:
Om meldplicht te krijgen op rhino.

En wat is daar de meerwaarde van? (tip: lees de afgelopen pagina's even door...)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:06

Het schijnt toch dat het virus zich aardig verspreid.Ik snap alleen niet waarom het allemaal zo langzaam moet gaan w.b.t. de meldingen/bevestigingen.
Ik heb in ieder geval ook maatregelen getroffen,bij mij voorlopig geen mensen/kinderen op de wei.
Buiten rijden kan nog wel,maar niet meer naar de les op de manege.
Ik neem het zekere voor het onzekere.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:07

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-03-12 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.