[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:38

Annetje schreef:
Ik heb een full, maar ik denk dat een cob op zich ook nog gepast had. Hij zakt nu nét iets te ver omlaag over zijn ogen vind ik. Hij heeft normaal ook een gewone full.
Een dikke gesp op zijn schoft vind ik niet echt een strak plan :n Maar daar verzin ik nog wel iets leuks op denk ik. Of ik naai die andere gespen in de hals vast zodat ik het daar vast kan klikken.

Je moet die twee gespen aan het elastiek van de hals maken.
en 1 gesp moet je niet op de schoft maar 10 cm naast de schoft maken.
Zo zit het ook bij mijn boett deken.

Muzefee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:39

Het is inmiddels wel duidelijk dat mijn Heaven eczeem heeft. Momenteel heb ik het binnen de perken weten te houden met Tea Tree zalf, maar zal binnenkort over op Liberate/Befix.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:40

akira heeft haar hoofd tot bloedens toe open geschuurd.. :(
nu hebben we vliegenmasker er weer voor, en sweet itch sinds vandaag erop, hopen dat het werkt

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:45

ik heb gister klitwortel gekocht, direct op zn manenkam gesmeerd...

kwam vanavond weer op stal en zag dat hij ht deel (Dat dus net niet bedekt is door de exceemdeken) geschuurd was |(

helpt teatreezalf hiervooor ook?
anders morgen toch maar ff langs een andere da om te kijken of hij advantage vlooiendruppels heeft

en op zoek naar een grotere exceemdeken (dus als iemand nog 1 grote maat heeft)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:46

Bij Heaven helpt het momenteel wel. Smeer het nu een week en het is rustig. Geen nieuwe plekken erbij. Heb die van de Paardendrogist.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:48

Ik heb een rambo sweet itch hoody iemand idee watvoor hoodkap daarop past? Eentje die niet makkelijk af gaat.

Ik denk dat de sweet itch zalf bij mij niet echt werkt. Hij vind het heerlijk als ik insmeer maar blijft jeuk houden. Ik blijf wel smeren just in case.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:52

Kan iemand mij helpen? Vorige pagina ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:02

koetjeboe schreef:
Annetje schreef:
Ik heb een full, maar ik denk dat een cob op zich ook nog gepast had. Hij zakt nu nét iets te ver omlaag over zijn ogen vind ik. Hij heeft normaal ook een gewone full.
Een dikke gesp op zijn schoft vind ik niet echt een strak plan :n Maar daar verzin ik nog wel iets leuks op denk ik. Of ik naai die andere gespen in de hals vast zodat ik het daar vast kan klikken.

Je moet die twee gespen aan het elastiek van de hals maken.
en 1 gesp moet je niet op de schoft maar 10 cm naast de schoft maken.
Zo zit het ook bij mijn boett deken.

Heb je daar misschien een foto van :) ?

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:14

Ik heb nu ook de rambo sweet itch hoody gekocht, maar de kap die erbij zit is veels te klein }:0 Bij jullie paarden ook? Verder zit hij echt netjes, hele hals bedekt en dat is nou net precies de bedoeling :D

Ik denk dat het stuk over de oren zonder halster niet gaat blijven zitten, dat moet ik nog even aankijken, maar is vast op te lossen met een halster.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:20

Rody01 schreef:
2 jaar geleden heb ik een geweldige 2 jarige pony gekocht. In de nazomer. Staart was een beetje afgeschuurd, maar dit is natuurlijk normaal. Ik bedoel, elke pony heeft dit wel een beetje, en de manen was niks aan de hand.
Vorig jaar, ook weer een klein beetje geschuurd aan de staart, maar manen weer NIETS aan de hand.
Nu, dit jaar, 2 weken terug. Zag ik dat ze begon te schuren aan haar manen! Allemaal plukken er uit!!
Het is er echt gewoon uit geschuurd, en alleen maar achter in de manen. Voorin helemaal niet. En de staart. Net wat meer dan vorig jaar.
Nu hebben we er wat olie op gedaan, dan is het wel minder.
Maar lijkt dit op exceem?
Hoop het niet!!!!

Dat zou kunnnen maar is natuurlijk moeilijk te beoordelen zo ;)

Mijn pony is ook zo begonnen, eerst een zomer beetje jeukerig en de zomer erop was het duidelijk (dat is ook al weer een aantal jaren terug).
Hij had tot nu toe dit jaar niks op (geen deken), en heeft nu alleen de tweede helft van de manen en iets aan de staart geschuurd. Maar hij heeft al meer jeuk dan normaal en ik weet dat het vanaf nu alleen maar meer wordt |(

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:24

Ik ga eerst morgen haar even wassen met teershampoo.
Heb haar al TIJDEN niet meer gewassen! Dus ben benieuwd!! :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:34

Mijn ervaring leert, dat je beter met een wat mildere shampoo kunt wassen die de huid niet zo agressief aanpakt.
Veder de huid lekker soepel houden, droge huid=jeukerige huid

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:38

Pelryo schreef:
Ik heb een rambo sweet itch hoody iemand idee watvoor hoodkap daarop past? Eentje die niet makkelijk af gaat.

Rambo heeft een bijbehorende vliegenkap (gratis bij de deken) de bedoeling van de fabrikant is dat je die over de oortjes van de deken doet om ervoor te zorgen dat ze blijven zitten. Denk dat elke kap die zonder halster kan hetzelfde moet kunnen doen.
(dacht dat de kap van Ivanhoe zonder halster kon)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:09

hier is de nieuwe pyama eindelijk binnen
hij voelt heel fijn aan , pasvorm is ook erg netjes
moet alleen even nieuwe foto's maken , want die ik gemaakt heb zijn nogal donker
Afbeelding

rostanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:37

Ik heb sinds kort ook de rambo sweet itch hoody gekocht en bij mijn paardje pst de hoofdkap precies ( en hij heeft toch een behoorlijk hoofd) vorig jaar de hoofdkap van bucas en nog een andere geprobeerd maar die wist hij steeds af te krijgen.
Deze van rambo blijft echter goed liggen, wel is de stof van de oortjes erg dun en dus snel kapot.
Dus van oud gordijnstof (blauw met gele bloemen) nieuwe oortjes gemaakt en aan de kap gezet, staat zeeeeer charmant.

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:47

heeft iemand toevallig nog een rambo sweet itch hoody te koop??? in maat 195-215??

of iemand geinteresseerd id pagony eczeemdeken met klittenband onderaan hals maat 195???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:13

Rody01 schreef:
2 jaar geleden heb ik een geweldige 2 jarige pony gekocht. In de nazomer. Staart was een beetje afgeschuurd, maar dit is natuurlijk normaal. Ik bedoel, elke pony heeft dit wel een beetje, en de manen was niks aan de hand.
Vorig jaar, ook weer een klein beetje geschuurd aan de staart, maar manen weer NIETS aan de hand.
Nu, dit jaar, 2 weken terug. Zag ik dat ze begon te schuren aan haar manen! Allemaal plukken er uit!!
Het is er echt gewoon uit geschuurd, en alleen maar achter in de manen. Voorin helemaal niet. En de staart. Net wat meer dan vorig jaar.
Nu hebben we er wat olie op gedaan, dan is het wel minder.
Maar lijkt dit op exceem?
Hoop het niet!!!!

lijkt er wel op,maar het kan dus ook andere dingen zijn.
om zeker te weten zul je er een veearts bij moeten halen,die kan kijken of het geen wormen zijn,of mijt of andere oorzaken

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:14

Sonja_vR schreef:
hier is de nieuwe pyama eindelijk binnen
hij voelt heel fijn aan , pasvorm is ook erg netjes
moet alleen even nieuwe foto's maken , want die ik gemaakt heb zijn nogal donker
Afbeelding

welke deken is dit ?

vind de hoofdkap absoluud niet mooi maar dat is mijn mening, lijkt me dat die flappen erg vervelend zijn voor de oogwimpers van je paard !
ben benieuwd naar evt anderen foto,s

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:09

Die clipjes kun je inderdaad vastmaken aan de deken, heeft mijn pagony-deken ook.
Ik heb zelf de hoofdkap omgedaan met de deken eroverheen.
Heb een krijtje gepakt en gevoeld waar de clipjes zaten, toen op de deken aangemerkt met het krijtje.
De lange heb ik inderdaad een stuk voor en naast de schoft gedaan, gewoon wat korter gemaakt met het schuifje of indien nodig wat afgeknipt en op dezelfde manier de plek gemarkeerd.
De clipjes zijn trouwens zo klein dat ik neit denk dat ze er snel last van zullen hebben, zolang je het maar op de hals doet en niet recht op de schoft uiteraard.
Heb het alles langs de randjes vastgestikt en in het midden lekker gemakkelijk gelijmd met de secondelijm die ik een paar blz terug noemde (verkrijgbaar bij Blokker of Zeeman o.a kost niets maar superhandig!).
Denk niet dat ik een foto heb maar zal ff zoeken.

Ben ook wel benieuwd welke deken dat is Sonja.

De sliertjes hebben ze geen last van trouwens hoor.
Heb je die van jou nooit een vliegenfrontje omgehad?

Tegen traainogen gebruik ik ook dat ogenspul inderdaad die hier net genoemd was (en waarvan ik de naam nu alweer kwijt ben, iets met Eye whahaha), onze arabier krijgt bij warm weer ook traanogen en irritaties door de gewone vliegen. Dan smeer ik dat er dagelijks op en gaat het prima. Zeker in combinatie met een vliegenfrontje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:10

Hoe moet ik me dat aan de schoft dan voorstellen ? een lange riem die naar de schoft loopt ?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:21

Hallo,

even een vraagje bij de experts hier over mijn paardje.

Ik heb ze nu zo'n 3 weken in bezit. De manen zijn wat kort voor een fries waar 3 jaar niets aan gedaan is. Zo'n 15 cm lang en bovenaan ziten kortere plukjes. De verkoper zei dat ze haar manen gekamt hadden en omdat er alle knopen uit moesten ze nu korter zijn. (of ik dat nu moet geloven?) Ze heeft een mooie volle staart. Als ik haar in de wei zet gaat het goed totdat de vliegjes komen op een bepaald tijdstip. Dan gaat ze rollen en eenmaal op stal is het schuren. Ze schuurt geen huid kapot (nog niet denk ik?) Wel krabt ze met haar tanden over haar heup en rug. Die zitten ook vol met korstjes, het is niet kapot maar lijkt op iets van vorig jaar. De manenkam zit vol met korstjes. Het zijn geen wondjes maar lijkt meer op opgehoopte roos die korstjes zijn geworden.

Omdat ze gisteren te laat in de wei had gestaan ging ze weer schuren, ik heb haar meteen gewassen met een milde shampoo en anti jeuk lotion opgedaan wat kalmeert. Omdat ik nog op onderzoek ben of het zomerexceem is of niet ook maar eens gevoelt onder de buik. Dat stuk tussen navel en uier, ja hoor er zaten allemaal harde pikkeltjes en ze vind het té heerlijk als ik er krabbel.

Ik denk dat ik hard op zoek moet naar een exceemdeken, wat denken jullie gaat dit nog erger worden? Ze heeft geen huid kapot maar ik denk wel dat ze niet tegen die mugjes kan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:21

Ja, aan de achterkand van de hals zit met elastiek een clipje die je aan de deken vast moet maken. Die kun je zelf ergens vastnaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:23

Ik zal wel heel dom zijn maar loopt die riem dan gewoon los over de hals heen ofzo ? Kan me er niet echt een voorstelling bij maken :o heeft iemand misschien een foto :') ?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:24

Whinny, gewoon een deken opdoen en blijven smeren en wassen.
Maar als je haar nog maar zo kort hebt moet jij je denk ik eerst wel afvragen of je een paard wilt hebben wat ongepland zomereczeem heeft?
Er komen misschien nog veel meer problemen bij dan dat ze nu toont qua jeuk, wil je daar mee zitten? Was de prijs er ook naar?
Als je het door een DA laat bekijken en het blijkt inderdaad eczeem te zijn zou je haar terug kunnen brengen.
Als je dat wilt uiteraard ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:25

Hihi je bent niet dom hoor, als je het niet hebt gezien is het gewoon lastig.
Loopt inderdaad een riempje over de hals heen.
Maar die is elastisch en kun je zelf door een schuifje op de juiste maat maken qua lengte. Gaat maar om een kort stuk (bij mij althans, heb zelfs de riem grotendeels afgeknipt omdat het echt te lang was en dan geen nut had) dus ze hebben er geen last van, maar voorkomt dat de hoofdkap naar voren kan schuiven.