Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jonnekee schreef:Misschien een hele rare vraag maar kunnen klachten op iedere leeftijd tot uiting komen?
Change03 schreef:Ik heb een 3 jarige die symptomen had, terwijl ik vaak lees dat het pas met 7 of 8 tot uiting komt. Het verschilt lijkt me….
Vraagje aan de bokkers in het dit topic…. Wie van jullie scheert ieder jaar?
Ik twijfel om mijn ruin voor het eerst te scheren. We zitten op het punt dat we wat meer rijden en aangezien hij al snel zweet overweeg ik het. Hem nat wegzetten lijkt me slechter…. Maar scheren voelt ook wat tricky gezien de PSSM. Als ik het al zou doen, is het hooguit een jachtpatroon. Echter twijfel ik. Wat doen jullie?
Tinkermuts schreef:Mag ik vragen welke suplementen jij geeft aan Elano?
Tinkermuts schreef:Ik rijd ook nog wel met Dax en hij heeft echt goede periodes maar durf niet de hele grote afstanden meer te doen.
Ik voer wat jij ook voert en geef ook cbd druppels bij.
Welke balancer gebruik jij veel?
its_daantjee schreef:- 150 gram sluesliemix
-125 gram sojaschroot (opgebouwd).
- 3 schepjes natuurlijke vitamine E van horseflex.
-magnesium van vitalstyle 1 schepje
ik zou de vitamine E even terug kunnen schroeven naar 2. Is het oke om in 1 keer te stoppen met de sojaschroot of moet ik dat ook afbouwen? Ik las ook iets over een vetbron, ik heb nog lijnzaadolie staan, zou dat een goede optie zijn?
Ik las hier ook over rijsteiwit maar kon daar de doseringen nog niet helemaal voor vinden. Ik zou het wel aandurven om de sojaschroot even weg te laten om te kijken wat er over blijft, ze is op het moment nog niet stabiel en we zijn nog erg zoekende, dus ik ga er vanuit dat wat ik ook doe ze nog niet 100% comfortabel is.
Vetten voeren doe je bij PSSM 1 omdat je daar geen suikers kunt voeren om energie uit te halen.
Paarden met Px hebben soms ook baat bij vetten.
Voor de andere varianten van MIM voegen vetten in principe niks toe, behalve misschien de omega 3 die kan helpen tegen ontstekingen.
Onze beweging in de bak bestaat dan ook uit een stapritje van 15 minuten op advies van de dierenarts..
Mac schreef:its_daantjee schreef:- 150 gram sluesliemix
-125 gram sojaschroot (opgebouwd).
- 3 schepjes natuurlijke vitamine E van horseflex.
-magnesium van vitalstyle 1 schepje
ik zou de vitamine E even terug kunnen schroeven naar 2. Is het oke om in 1 keer te stoppen met de sojaschroot of moet ik dat ook afbouwen? Ik las ook iets over een vetbron, ik heb nog lijnzaadolie staan, zou dat een goede optie zijn?
Ik las hier ook over rijsteiwit maar kon daar de doseringen nog niet helemaal voor vinden. Ik zou het wel aandurven om de sojaschroot even weg te laten om te kijken wat er over blijft, ze is op het moment nog niet stabiel en we zijn nog erg zoekende, dus ik ga er vanuit dat wat ik ook doe ze nog niet 100% comfortabel is.
Vetten voeren doe je bij PSSM 1 omdat je daar geen suikers kunt voeren om energie uit te halen.
Paarden met Px hebben soms ook baat bij vetten.
Voor de andere varianten van MIM voegen vetten in principe niks toe, behalve misschien de omega 3 die kan helpen tegen ontstekingen.
Onze beweging in de bak bestaat dan ook uit een stapritje van 15 minuten op advies van de dierenarts..
Hoeveel IE is die vitamine E bij elkaar?
En naar hoeveel ga je als je afbouwt naar 2 schepjes?
Voer je ook iets van een vitamine/mineralenbrokje/balancer?
Ik mis het zout nog in dit overzichtje.
Zie ook https://www.pssm.eu/management/manageme ... m2-voeding voor informatie over het voeren van eiwitten zoals rijsteiwit, maar bij MIM wordt 50 - 200 gram eiwitten per dag aanbevolen, dus dat is nogal een brede marge. Je hebt nu de aminozuren al zei je, dus dan zou ik daarmee beginnen en dat de tijd geven om te kijken wat het doet.