Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superlise schreef:nicky_rilana schreef:superlise: en wat als jou paardje nou bijna dood gaat omdat hij rhino heeft en amper kan staan? wat maakt het dan uit, is toch maar een paard hé?
ik word er niet blij van als ik mijn paard zo zou zien lijden.
Als mijn paard het is heb ik pech.. Jongens het is een dier, levend wezen, kan ook zijn nek breken of zomaar dood neervallen..
Marga schreef:Weer een aantal plaatsnaamen verwijderd. Als je van een geval gehoord hebt, wil je dit dan bij de nieuwsredactie melden en niet hier in het topic. De nieuwsredactie zal het verifiëren en op het voorpagina nieuws plaatsen. Aub geen plaatsen noemen waar het mogelijk heerst. Vaak is nog niet eens bekend of het echt om Rhino gaat. Meld het vooral wel snel met zoveel mogelijk gegevens bij de nieuwsredactie zodat deze ermee aan de slag kunnen.
JosjeBE schreef:wellicht handige site voor de gene die dit nog niet gevonden hadden;
De laatste nieuws- en weblogberichten over rhinovirus: http://www.nieuws7.nl/rhinovirus.html
jackyline schreef:Martina67 schreef:Jackyline, ruimen lijkt jou belachelijk zeg je.
Nou mij niet! Reden:
In het verleden heeft de overheid zonder aanziens van wat dan ook dieren geruimd, ook bij particulieren
waar naderhand niets aan de hand bleek te zijn. Ik heb hoogdragende runderen gezien waarvan de kalfjes
nog in hun moeder spartelde toen die door de knieën ging en waarom?
Voor het gelderlijk gewin, gewoon voor de export, poen dus!
Oudere landbouwers hebben mij nadien verteld dat bij varkenspest enkel het bedrijf gesloten werd, bij MKZ werd dat ook gedaan, van MKZ konden de dieren nog herstelen maar heden ten dagen.... En dát is de reden dat ik bang ben voor ruimen van paarden en dan paarden van de particulieren of kleinere bedrijven want als puntje bij paaltje komt hebben we niks te zeggen.
Lastig vind ik de vele geruchten over waar rhino zou zijn.
Heb ik niet gezegd maar iemand anders. Zit alleen een beetje met die quote dingen
Ik zeg het muteert dus je kan er niet tegen enten
Het verkleind het risico maar bant het niet uit omdat het net iets anders kan zijn geworden dan waar jij mee hebt geent
Ruimen gebeurt omdat een ziekte gevaarlijk is voor mensen en dat is het Rhino niet daarom verwacht ik niet dat ze gaan ruimen eigenlijk maar dat is ook al ergens op deze bijna 200 paginas gemeld doro iemand anders
Duke schreef:Idd, wat Apple zegt: buitenrijden kan gewoon. Zolang je paard maar niet neust met andere paarden die je tegenkomt.
thillie schreef:Tuurlijk moet je realistisch blijven maar je kan het voorkomen een ongeluk kun je niet voorkomen. En geloof mij dat het heel veel pijn doet om een paardje te verliezen.
Nexus schreef:Ben ik nou de enige die het gemodereer (op een trieste manier) ronduit lachwekkend vind worden?!
Op diverse - naar mijn idee betrouwbare - mediasites worden naam en toenaam genoemd met bronvermelding, maar Bokt leeft in ontkenning omdat het hen persoonlijk nog niet bevestigd is?
superlise schreef:thillie schreef:Tuurlijk moet je realistisch blijven maar je kan het voorkomen een ongeluk kun je niet voorkomen. En geloof mij dat het heel veel pijn doet om een paardje te verliezen.
Je kan het niet compleet voorkomen.. Je kunt mensen niet dwingen om nergens meer te komen, tijden geen hoefsmid/dierenarts te laten komen etc. Er is toch ook al duidelijk beschreven dat de plaatsen waar het is verschillende stammen zijn, bij een paar, dat die elkaar dus sowieso niet aangestoken hebben, dat een bepaald percentage het al in zich heeft. Tuurlijk doet het héél veel pijn om je paard te verliezen maar ik ben van mening dat nederland nu echt al zijn best doet om het te beperken..
superlise schreef:thillie schreef:Tuurlijk moet je realistisch blijven maar je kan het voorkomen een ongeluk kun je niet voorkomen. En geloof mij dat het heel veel pijn doet om een paardje te verliezen.
Je kan het niet compleet voorkomen.. Je kunt mensen niet dwingen om nergens meer te komen, tijden geen hoefsmid/dierenarts te laten komen etc. Er is toch ook al duidelijk beschreven dat de plaatsen waar het is verschillende stammen zijn, bij een paar, dat die elkaar dus sowieso niet aangestoken hebben, dat een bepaald percentage het al in zich heeft. Tuurlijk doet het héél veel pijn om je paard te verliezen maar ik ben van mening dat nederland nu echt al zijn best doet om het te beperken..
Nexus schreef:Ben ik nou de enige die het gemodereer (op een trieste manier) ronduit lachwekkend vind worden?!
Op diverse - naar mijn idee betrouwbare - mediasites worden naam en toenaam genoemd met bronvermelding, maar Bokt leeft in ontkenning omdat het hen persoonlijk nog niet bevestigd is?
SvdVlugt schreef:Vind het wel heel opvallend dat de paniek voornamelijk uit hoeken komt die nog helemaal niet besmet o.i.d. zijn. Mensen waarbij stallen of gebieden dus al besmet zijn, zoals bij mij (sta met paard in woubrugge) komen in mijn optiek een stuk rustiger over.
Meer dan de deuren op slot houden en rustig blijven kan je toch niet doen, en onzin neerzetten helpt al helemaal niet mee. Denk dat het belangrijk is dat mensen zich op de feiten storten zoals Wiki pagina o.i.d. Vanuit daar kan je vragen stellen die realistisch zijn. Ik vind dat sommige dingen hier behoorlijk overtrokken worden. Ga zitten neem een bakje thee, lees je in en kom daar dan op terug.
Daarnaast lijkt het mij alles behalve positief dat er zo een ophef op internet over word gemaakt, ik zou niet graag zien dat de overheid zich hiermee gaat bemoeien.