[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:32

hihi nog iemand met pyama Haha! gelukkig dat hij nu al niet meer schuurt Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:39

grappige is dat de mijne niet zo dol is op dekens.
maar..... de pagony laat hij zich zo aantrekken,duikt ie zelf al met zijn neus in de halsopening denk ik:D

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:48

Ja, dat geluk hebben we dan tenminste. Ik ben trouwens ook begonnen met smeren met die huidlotion van Leovet en mijn stalgenootje ook (Samo op bokt) en bij haar paard lijkt het spul ook verlichting te geven...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:59

ik heb die van mij vanaf vrijdagmiddag zonder hoofdkap gehad, omdat ik zelf voor het weekend weg moest en aangezien die kap soms toch iets draait, wilde ik het risico niet nemen dat de oppas niet wist hoe ze daarmee om moest gaan.
Nou de voorpluk is er nog wel, maar er zit een behoorlijke plek onder de voorpluk en haar "gezicht" zit ook helemaal onder de wondjes Verdrietig Nou was ik vanuit Veenendaal rechtstreeks naar de paarden gegaan en had ik de hoofdkap niet bij me, lag in mijn auto en we waren met de auto van mijn vriend, dus morgen gaat die kap weer lekker om bij mevrouwtje.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:26

Waarschijnlijk ben ik de zoveelste Bloos ,maar ik heb jullie hulp nodig.
Ik rij een friese merrie en deze schuurt al haar manen eraf en de staart.Gelukkig schuurt ze nog geen wondjes!De eigenaar gebruikte vorig jaar TKC.Alleen nu heb ik via de zoekfunctie een aantal reacties gelezen dat dit erg agressief spul is.Wat doet dit spul precies?En wie heeft zijn of haar paard/pony ook dag en nacht op het land en gebruikt het wel zonder problemen?Ik moet iets hebben wat de jeuk tegengaat zodat ze niet meer schuurt(waarschijnlijk wil iedereen dit wel haha)Bij ons staan de paarden momenteel ook dag en nacht buiten en hebben weinig schaduw.
Wie kan me helpen Haha! PB staat open maar mag ook in het topic uiteraard!
Groeten!

Edit: Spelfouten en toevoeging.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:33

Uhm, lees de berichten die al zijn gepost!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:08

atreyuevita schreef:
Uhm, lees de berichten die al zijn gepost!

Zoals ik al zei heb ik via de zoekfuncties de reacties gelezen.Ik zou alleen graag nog meer willen weten het is namelijk een grote uitgave die je doet!Ik zou graag meer reacties willen hebben.Aangezien je hier geen topic over kan openen (want dan wordt die dichtgegooid)doe ik het hier!Voor de mensen die wel de moeite willen nemen graag!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:38

Nickeltje schreef:
Iwan, dat kan ik je nu ook vertellen.
Wij hebben namelijk ook meegedaan...
En de beoordeling al gehad.
Het ene paard had wit poeder, de andere geel achtig. Bij jou ook?

Ja klopt, nou wat is wat? En hoe is het met jou paarden gegaan?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:47

die van mij staan 24/7 buiten, ik heb die van mij met een eczeemdeken staan met hoofdkap, maar ik weet niet of de eigenaar van jouw verzorgpaardje daar geld aan uit wil geven.

Ik heb laatst een tip gehad van iemand, die smeert de manen en staart van haar shet 2 maal daags heel goed in met notenmelk van het kruidvat (zonnebrandmelk is dat) en haar shet heeft weer hele lange manen en een mooie staart. Misschien dat het bij jouw verzorgpaardje ook werkt?

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:26

Nou verafjord, ik heb behalve mijn fries Gijs nog 3 shetten staan die "het" ook hebben en niet zo'n klein beetje ook. Omdat het voor mij veel te veel werk is en te duur wordt om daar ook boetts voor aan te schaffen lijkt me die notenmelk wel wat... Ik ga dat van de week nog proberen. Zit er nog een factor aan vast? Ik bedoel dus factor 2, 3, 4 of hoger?

Met Gijs gaat het trouwens redelijk. Ik mag niet klagen maar merk dat als ik hem niet tijdig met de teershampoo was hij nog altijd jeuk heeft. Een paar dagen geleden zn hoofdkap niet opgedaan omdat het zou gaan regenen. Ach ach wat een jeuk had die arme jongen toen hij s'avonds weer op stal kwam. Nu toch maar weer standaard in vol ornaat iedere dag aankleden.

Sharoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:58

Waar kun je die huidlotion van Leovet halen? Bij drogist of DA?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:18

volgens mij hebben ze hem bij de welkoop ook Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:06

2misty2 schreef:
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste Bloos ,maar ik heb jullie hulp nodig.
Ik rij een friese merrie en deze schuurt al haar manen eraf en de staart.Gelukkig schuurt ze nog geen wondjes!De eigenaar gebruikte vorig jaar TKC.Alleen nu heb ik via de zoekfunctie een aantal reacties gelezen dat dit erg agressief spul is.Wat doet dit spul precies?En wie heeft zijn of haar paard/pony ook dag en nacht op het land en gebruikt het wel zonder problemen?Ik moet iets hebben wat de jeuk tegengaat zodat ze niet meer schuurt(waarschijnlijk wil iedereen dit wel haha)Bij ons staan de paarden momenteel ook dag en nacht buiten en hebben weinig schaduw.
Wie kan me helpen Haha! PB staat open maar mag ook in het topic uiteraard!
Groeten!

Edit: Spelfouten en toevoeging.

Ik gebruik TCK En ik ben SUPER tevreden. Ik gebruik bij eventuele jeuk nog eczema balsem erbij maar op het moment is dat bijna niet nodig. Mijn paard schuurt alleen nog een beetje aan haar hoofd. Maar mijn paardjes staan onder een deken en gaan 's avonds op tijd op stal.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:41

Shera bedankt!

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:03

Mijn pony heeft zomerexzeem, we hebben een speciale deken voor haar gekocht, die ze de hele zomer door draagt. We doen heb al in het voorjaar aan om het zekere voor het onzekere te nemen. Als ze die deken aan heeft krijgt ze geen steekjes van de mugjes die het zomerexzeem veroorzaakt. Het helpt echt goed, ik raad het je echt aan! Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:05

IwanLuver schreef:
Nickeltje schreef:
Iwan, dat kan ik je nu ook vertellen.
Wij hebben namelijk ook meegedaan...
En de beoordeling al gehad.
Het ene paard had wit poeder, de andere geel achtig. Bij jou ook?

Ja klopt, nou wat is wat? En hoe is het met jou paarden gegaan?

Degene die (achteraf is dat gezegd) het spul kreeg heeft wel minder gejeukt dan vorige jaren, maar toch heeft hij zich wel een beetje kapot geschuurd, dus het was voor hem niet een complete oplossing.
Het poeder dat geel-achtig was, was het echte spul...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:41

gijsje59 schreef:
Nou verafjord, ik heb behalve mijn fries Gijs nog 3 shetten staan die "het" ook hebben en niet zo'n klein beetje ook. Omdat het voor mij veel te veel werk is en te duur wordt om daar ook boetts voor aan te schaffen lijkt me die notenmelk wel wat... Ik ga dat van de week nog proberen. Zit er nog een factor aan vast? Ik bedoel dus factor 2, 3, 4 of hoger?

Met Gijs gaat het trouwens redelijk. Ik mag niet klagen maar merk dat als ik hem niet tijdig met de teershampoo was hij nog altijd jeuk heeft. Een paar dagen geleden zn hoofdkap niet opgedaan omdat het zou gaan regenen. Ach ach wat een jeuk had die arme jongen toen hij s'avonds weer op stal kwam. Nu toch maar weer standaard in vol ornaat iedere dag aankleden.

Ik heb voor Vera factor 6 gekocht, ik smeer bij haar ook in combinatie met de eczeemdeken. Ik denk dat het ook aan de kleur van de vacht ligt, je hoort ook weleens van schimmels dat de neus verbrand, dus misschien dat je het daar een beetje op aan kan passen?

Ik was Vera trouwens met ZT shampoo en daar ben ik heel tevreden over, het haalt de ergste jeuk en schilfers weg. Ze behoort geen jeuk te hebben met de deken, maarja deze zomer met die heftige regenbuien zorgt er weleens voor dat ik de deken noodgedwongen af moet doen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:35

Mn Haflinger Amigo heeft ook zomereczeem Verdrietig Ik heb hem gekregen toen hij 2 was en rond de tijd dat ie 3 was kreeg ie dat. Hij is er nu 10. Vorig jaar heb ik hem ook zo'n eczeemdeken gekocht: Itch-Off. Nu is het 2 jaar oud en ik zal hem een nieuw moeten kopen volgend jaar. De rekkers zijn al helemaal versleten.
Ook gebruik ik nog anti-insectenspul.

Hier is mn paardje (in de verte) met zn deken aan:
Afbeelding

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:55

Groeit daar bij jou op de wei nou jakobskruiskruid?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:18

Ja, er groeit idd Kruiskruid Boos!
Zie het topic Kruiskruid, daar deed ik mn verhaal dat ik binnenkort 2/3 van mn wei ga doodspuiten en herzaaien. Volgend jaar de rest. Je moet maar es lezen.

Ik heb ze deze zomer 1 voor 1 allemaal handmatig gesproeid, de paarden 14 dagen niet op de wei. Niks ging er dood van, enkel het gras Boos!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 07:48

zo en wat zie ik veel klaver bij jou in de wei staan?
heb het idee dat je misschien wat dat betreft anders moet inzaaien?

heb namelijk wel het idee dat voeding toch verschil maakt,nu ap op echt paardengras staat heeft ie ineens veel minder last dan andere jaren

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:40

Waarom het JKK niet eruit trekken?

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:17

*meld me ook met een schuurder op stal Lachen

vreselijk vind ik het, maar k heb hier ergens iets gelezen over notenmelk van de kruidvat, ga het zo even halen in de stad en uitproberen.
misschien een domme vraag, maar zou vaseline ook helpen? want dat maakt de huid toch goed vet

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:05

lisa_ schreef:
*meld me ook met een schuurder op stal Lachen

vreselijk vind ik het, maar k heb hier ergens iets gelezen over notenmelk van de kruidvat, ga het zo even halen in de stad en uitproberen.
misschien een domme vraag, maar zou vaseline ook helpen? want dat maakt de huid toch goed vet

Geen vaseline! Als dan de zon schijnt, verbrand de huid.
Ik werk in een dierenartspraktijk en mijn eigen paard heeft ook last van zomerexzeem in zijn staart.
Waar de exzeem zit moet je het haar goed kort knippen, daarna goed met betadineshampoo wassen. Dit verzacht de huid en
haalt de schilfers weg. daarna goed droogmaken en insmeren met zonnebrand met een hoge factor (20 of 30)
Dit houdt het vet en beschermt tegen de zon Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:14

ellepel schreef:
zo en wat zie ik veel klaver bij jou in de wei staan?
heb het idee dat je misschien wat dat betreft anders moet inzaaien?

heb namelijk wel het idee dat voeding toch verschil maakt,nu ap op echt paardengras staat heeft ie ineens veel minder last dan andere jaren

Die wei waar mn paardjes oplopen, daar is meer dan 7 jaar niet mee gedaan geweest. Enkel af en toe es afmaaien. En nu ga ik die wei volledig herdoen. Alles dood, frezen met bemesting en herzaaien!