[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:50

Wil het even hier delen. Na 5 maanden ellende met ernstige mok aan 4 benen en allerlei zalven en kruiden om het van binnenuit aan te pakken en dierenartsrekeningen toch is Chevadonyll mokthee geprobeerd. Twijfelde er altijd aan omdat het niet echt duidelijk is welke kruiden er in zitten en graag wil weten wat ik me paard voer. En het werkt mijn paard is bijna mokvrij. Blijf het voorlopig nog geven. Het is zeker het proberen waard.

Jayyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 23:14

Hoi allemaal,

Mijn nieuwe paardje heeft sinds enkele dagen mok. Het begon met een mini stipje op zijn rechtervoorbeen, die ik gelijk had gewassen met shampoo die ik nog van de dierenarts had liggen en daarna had ingesmeerd met zilverzalf (had op dat moment even niets anders). Gisteren was het naar beide voorvoetjes verspreid en had ik op suggestie van iemand hem gelongeerd met springschoenen, alleen helaas reageerde hij 'slecht' op het rubber van de springschoenen en merkte ik na 5 minuten dat hij niet lekker liep en ben ik gestopt. Toen ik ze afdeed zag ik dat de korstjes helemaal waren opengegaan (wondjes geworden) en het zwaar geïrriteerd was. Ook was het erg warm zelf na het wassen. Ik ben toen gelijk naar de dierenarts gelopen met hem (paar 100 meter afstand) en die vonden het nog redelijk meevallen en heb ik de crème "Tifene Pommade" meegekregen. Die heb ik er gelijk dik opgesmeerd en vanochtend leek het ietsjes rustiger, totdat ik hem in de paddock zette en hij begon te rennen. Daarna was het weer opengegaan maar na het voorzichtig eraf halen van het zand met een handdoek en een nieuwe laag zalf erop leek het weer te kalmeren. Echter toen ik vanavond op stal kwam en hem uit stal haalde om even te gaan wandelen liep hij de eerste passen behoorlijk kreupel. Na een aantal passen ging de kreupelheid 'weg' maar liep hij wel echt onwijs gevoelig. Zijn benen voelden niet erg warm aan en zijn ook niet dik maar rechtsvoor zit er precies in de kootholte waar hij beweegt met wandelen een snee die dus steeds openscheurt met beweging. Hij is verder wel gewoon vrolijk en niet ziekjes, ik merk alleen dat hij erg gefrustreerd raakt door de jeuk en natuurlijk niet goed loopt. Hij is pas net 3 en ook net gecastreerd dus alleen wandelen is ook bijna niet te doen, zonder dat hij rechtovereind naast me staat. Wat zouden jullie aanraden? De dierenarts zei gisteren dat ik hem gewoon kon longeren en buitenzetten als hij te hyper wordt, maar nu die scheur er zit loopt hij echt niet goed en blijft het bij beweging openscheuren. Als het morgen erger is haal ik de dierenarts er sowieso bij, maar het zou me voor nu al even helpen om ervaringen of meningen van andere mensen te horen. Linksvoor zitten er niet echt scheuren en is het meer de 'standaard' irritatie en kortjes maar rechtsvoor zit de scheur precies op het gedeelte wat hij buigt met lopen.

Afbeelding -> Rechtsvoor

Afbeelding
-> Linksvoor (van na het rennen dus nu iets minder rood)