[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:48

het schudden wat hij deed zien we niet meer, nu ben ik er niet de hele dag bij ,maar wel elke ochtend en dan schud hij niet

en dat kantelen kan komen door de chip in kootgewricht maar hij zat ook erg vast op rechter schouder en linker bil
dat is 3 x gemasseerd en as maandag komt ze weer masseren
dat kantelen is ook minder dan toen in de kliniek maar niet weg.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:01

kan je nagaan hoe alles met elkaar in verbinding staat he?
ik dacht echt dat kantelen altijd bij gebitsproblemen horode of aanleuningsproblemen.
zoe zie je dus dat dat niet altijd zo hoeft te zijn.

gaat in elk geval mooi de goede kant op zo te horen :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:01

ohw voor ik het vergeet,wilde ik nog ff vragen he.
heeft die van jou ook een droge neus momenteel?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:12

nee niet dat ik weet, hij briest wel wat meer met longeren,maar komt denk ik door de droogte van de bak

en hij draagt op de wei een masker met neusflap waar hij wel een hekel aan heeft
ga een masker zonder neusflap proberen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:14

bij ap wilde dat niet,die had binnen 5 minuten dat ding af en kapot

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:35

hallo ik kom hier even binnen valllen.

Mijn merrie heeft sinds vorig jaar een "tik" en schud dus krachtig met haar hoofd en schuurd haar neus waar ze maar kan, aan de grond/ paaltjes/ waterbak enz. Dit is nu vorige week weer begonnen. Dit doet ze alleen als ze buiten staat. Binnen heb ik het haar eigenlijk niet zien doen. Nu ben ik dus een beetje aan het googlen want ik vond het vandaag wel heel zielig voor haar. Ze staat alleen een beetje bij de poort van de wei en graast niet. Zou dit dan een pollen allergie zijn en kan die zo in eens opkomen? of zou het iets anders zijn?
Als het pollen allergie is wat kan ik dan het beste doen? een neusnetje of supplementen? Het is een fokmerrie en ze wordt dus niet bereden.

tylando

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:54

is het alleen in het pollenseizoen dat ze het doet of het hele jaar door?
als het echt alleen pollen zijn dan zou ik dit topic goed doorlezen..er staan zoveel tips in..neusnetje..uv masker, kruiden enz.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:21

Ze Is er vorig jaar mee begonnen in de zomer en nu sinds enige tijd weer. Maar gister en vandaag was t heel erg

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:50

De tijd van de graspollen is weer begonnen en ze geven/gaven af dat er veel pollen in de lucht zouden zitten. Dus het zou idd best kunnen dat de merrie pollenallergie heeft.
Meestal gaat het wat beter nadat het heeft geregend, ik weet niet hoe het ging na de regen van gisteren ?

Annelies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:06

Heey allemaal, ook ik kom hier binnen valllen.

Mijn paardje heeft ook last van pollen allergie (bloed onderzoek), reageerd heftig op steken van muggen en dazen en is gevoelig voor scherp zonlicht. Dit is allemaal vorig jaar begonnen, daarvoor had hij nergens last van. Vorig jaar heeft hij een een zeer heftige reactie gehad op de rhino enting en is daar goed ziek van geweest, daarna is hij gaan schudden (ín de zomer). Toch heb ik zelf het idee dat die reactie en het schudden wel wat met elkaar te maken heeft.

Hij staat ongeveer al 2 maanden 24uur met een vliegendek met hals en overdag in de wei met een uv werende vliegenkap en dat helpt wel goed. Ook geef ik hem puur pollen, puur allergie en puur culico. Nu had ik in het begin puur pollen perongeluk elke dag aan hem gegeven terwijl dit niet mag volgens de beschrijving. Nu viel mij wel op dat hij toen hij nog elke dag puur pollen kreeg minder last had van schudden dan nu hij het 1x in de 5 dagen krijgt. Gelukkig heeft hij er niet zo veel last van tijdens het rijden, het lijkt dan wel of hij zijn aandacht meer bij het rijden heeft dan bij het schudden.

Nu lees ik dat er meerdere mensen puur pollen geven, geven jullie dit volgens de beschrijving of geven jullie dit ook meer??.

Groetjes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:12

ik hou me netjes aan de beschrijving
en de mijne krijgt om de 3 weken 20 druppels

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:20

Maris schreef:
De tijd van de graspollen is weer begonnen en ze geven/gaven af dat er veel pollen in de lucht zouden zitten. Dus het zou idd best kunnen dat de merrie pollenallergie heeft.
Meestal gaat het wat beter nadat het heeft geregend, ik weet niet hoe het ging na de regen van gisteren ?

het is vandaag iets minder.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:21

mirgino schreef:

en? werkt het?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:34

lucas03 schreef:
mirgino schreef:

en? werkt het?

ik heb geen idee, mijn paard blijkt vernauwde bloedvaten in zijn hoofd te hebben en heeft daar bloedverdunners voor
en waarschijnlijk had hij vorig jaar ook last van hoofdpijn waardoor hij ging schudden en gilletjes geven
maar ik was al met puur pollen begonnen voordat hij onderzocht werd en dat dit tevoorschijn kwam
ik blijf het wel gewoon geven

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:21

bij de praktijk van erik laarakker zeiden ze dat als je puur pollen geeft en je zit al in de 3 weken fase dat als je paard weer meer last krijgt je opnieuw met de kuur mag beginnen... ik ben er in februari mee gestart en eind mei opnieuw begonnen met 1 x in de 5 dagen en verder opbouwen.

even wat anders: mag je zoveel verschillende druppels tegelijk geven? ik dacht dat je met homeopathie maximaal 2 soorten druppels mag geven!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:27

Twee jaar geleden toen ik begon met de puur pollen maakte dat erg veel los bij mijn paard ( veel hoesten ). Ik ben toen op aanraden van de da er even mee gestopt. En later weer mee begonnen , maar dan om de dag een paar druppels. Dus soms geven ze ook een ander advies dan wat op het flesje staat.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:32

tylando schreef:
even wat anders: mag je zoveel verschillende druppels tegelijk geven? ik dacht dat je met homeopathie maximaal 2 soorten druppels mag geven!

Ik heb hier soms wel 8 verschillende zakjes met korrels en ook nog druppels. Tis maar net wat het lichaam op dat moment vraagt/nodig heeft.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:05

singasong schreef:
tylando schreef:

Ik heb hier soms wel 8 verschillende zakjes met korrels en ook nog druppels. Tis maar net wat het lichaam op dat moment vraagt/nodig heeft.

ok ik wist het niet...dacht dat ik dat zo een keer gehoord had!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:16

Annelies1 schreef:
Nu lees ik dat er meerdere mensen puur pollen geven, geven jullie dit volgens de beschrijving of geven jullie dit ook meer??.

Ik mat met mijn tensor uit hoeveel mijn paard nodig had, deed dat elke 1 a 2 weken even checken. Dan gaf ik wel elke dag, meestal iets van 4 tot 7 druppels.

Met puur Pollen gestopt toen ze homeopatisch behandeld werd, ze is nu volkomen schudvrij, ik kan ook weer zonder masker rijden ect.
Nu zijn de voorjaarsbloeiers weg, dus wie weet komt het ook daardoor, maar ik ben helemaal blij dat ik mijn paardje terug heb!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:21

ap zijn prednison word afgebouwd en gister schudde hij ook weer een beetje.
ach nou ja, het heeft heel erg hard geregent hier dus ik neem aan dat de meeste pollen nu wel weg zijn.
misschien dat ik toch volgens voorjaar wel iets van puur pollen ofzo ga proberen hoor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:49

Gringo heeft 4 dagen een halve schep bloedverdunner gehad en ging vandaag zelfs in stap al kantelen,we hadden toen wel al 10 min en ong 6 min draf en galop gedaan
en bij het 10 min uitstappen ineens weer ..en alleen op de rechter hand
hij heeft nu weer een volle schep bloedverdunner,dit is toch weer een teken van hoofdpijn :(:)

en het geeft ook aan dat bloedverdunners wel helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:02

nou weet ik niet meer of je het al gezegd had hoor,maar hij zou dit op zich wel zijn hele leven lang kunnen houden?
die bloedverdunners dan he

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:11

Er zijn veel mensen die iedere dag een aspirientje innemen als bloedverdunner. Maar misschien dat wilgentakken ook wel werken als bloedverdunner ??

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:31

ellepel schreef:
nou weet ik niet meer of je het al gezegd had hoor,maar hij zou dit op zich wel zijn hele leven lang kunnen houden?
die bloedverdunners dan he

in de winter heeft hij geen last gehad,misschien dan stoppen?
ik moet wel uitkijken dat hij geen maagklachten krijgt,dat zou kunnen maar komt erg weinig voor
ik hou dat goed in de gaten ,mijn paarden zijn nou eenmaal anders dan anderen :+

het is nu best warm en benauwd,dat zal er ook mee te maken hebben ,maar ik heb het geprobeerd

morgen kijken hoe hij het doet met longeren,hij had het met stap aan de longe nooit gedaan
wel in april toen ik bijna thuis was van buitenrit ging hij in stap ineens kauwen en hoofd/hals kantelen

ik denk dat hij van het lopen hoofdpijn gekregen had :(:)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:32

Ik heb ook een headshaker, hoesten die van jullie ook iets meer als ze last hebben hiervan?