Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superlotje schreef:.
Hoe erg is het nu met de diarree en het gewichtsverlies?
Thea2000 schreef:Ik ben helaas nieuw op dit forum. Reden is dat mijn drachtige merrie sinds ruim 2 weken hoefbevangen is en gediagnosticeerd met PPID.
Mijn vraag is nu wat ik op dit moment nog meer voor haar kan doen. Ik vind dit zo ontzettend moeilijk om te zien. En als ze nu met de medicatie minder pijn zou hebben of in elk iets makkelijker zou lopen maar dat is helaas ook niet het geval.
Hoe lang duurde het bij jullie hoefbevangen Cushings voordat je (minimale) verbetering zag?
Maris schreef:Dit filmpje ? https://www.youtube.com/watch?v=DzUeYjYe5yE
MiniMeLona schreef:Als ik het mij nog goed kan herinneren is het niet zozeer de pergolide die het gevaar vormt, maar de ppid zelf.
Er waren in het verleden namelijk ook andere manieren van testen op cushing/ppid en doordat ze dan met een bepaalde stof (cortestioden achtige, hoe schrijf je dat toch?), was de kans op hb bij juist een paard met ppid nog eens vele malen hoger.
Idifix schreef:Opnieuw de zupa geprobeerd omdat het toen ook was dat hij eraan begon, en plots niet meer wou. Dit keer is hij ook goed gestart maar net als het dan bijna op is stopt hij. Had niet de indruk dat het te nat was maar zal er eens op letten.
Het was trouwens ook echt niet veel pakweg zo n 300 g droog als het niet minder was.
Er zaten geen supplementen in nu, ben gewoon al blij als hij eet.
Idifix schreef:Kan het zijn dat een pony die geen slobber gewend is het grootste deel op eet en dan bodem laat liggen door een te voldaan gevoel ofzo ?
superlotje schreef:Ik denk dat het het proberen waard is in jouw geval. Je had al wat afgebouwd toch aan prascend?
Dan wel de prednison uitstellen voor een paar weken. Als de diarree niet overgaat zonder prascend zou ik eerst de prascend weer rustig opbouwen en daarna pas prednison proberen, om het risico op hoefbevangenheid wat te beperken.