[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 01:33

Hallo
Ik kom ook even in dit topic kijken..ik heb al 40 jaar pony's en nu voor het eerst 1 met zomereczeem :(
Heb er dus helemaal geen ervaring mee en gebruik alleen een eczeemdeken...193 pagina's doorlezen wordt een uitdaging 8-)
Ik hoop toch dat ik het met alleen een deken ga redden...
Heb vandaag voor het eerst dit jaar toch maar de deken opgedaan ik had het idee dat ponylief toch alweer wat last heeft van jeuk....
Ook heeft ie veel schilfers in zijn manen heeft dit ook te maken met eczeem?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 01:54

hokke schreef:
Heb deze week al gesmeerd met derfen, deken ligt al klaar maar die is nu nog niet nodig.

_sharona_ schreef:
Ik smeer verder niks. Met deken heeft mijn paard eigenlijk geen last. Heb 2 jaar terug wel flymax gebruikt. Verboden in Nederland maar werkt als een malle. Denk dat je bij lichte eczemers zelfs alleen dat kunt gebruiken. Echt dier vriendelijk is het niet ( voor de vliegjes) want die vallen door op de grond neer.. Maar ik had het er wel voor over hihi. Iemand enig idee waar dit in belgie nog te bestellen is? 2 jaar terug online in belgie besteld omdat het in Nederland niet meer mag, maar ik kan het helaas niet meer terug vinden.

Samenstelling flymax derm

water, benzylbenzoaat, calendula (essentiële olie), chloorhexidine, lavendel (essentiële olie), allantoïne, geranium (essentiële olie), eucalyptus (essentiële olie), droog weegbree-extract, Aloe vera

Benzylbenzoaat dood insecten :D , dus het zal wel werken, de rest vind ik wel vriendelijk klinken. Voor heftig eczemer zal het denk ik wel een uitkomst zijn, dood wel de muggen.

https://www.soin-et-nature.com/nl/1120-audevard (natuurlijke apotheek :D )

Dit is een redelijk onschuldig middel, het wordt zelfs als smaak en geurversterker in de levensmiddelenindustrie gebruikt....echter het gebruik van insecticides is door particulieren verboden daar om heet antivliegenspray ook geen antivliegenspray meer.......het middel heeft echter een heel ander nadeel....bij langdurig gebruik kan het juist eczeem veroorzaken.....niet gebruiken dus.
Als insecticide voor parasitaire insecten zoals luizen en mijten is het goed toepasbaar. Het is dodelijk voor de schurftmijt en het wordt daarom gebruikt voor de behandeling van scabiës. Het is echter niet de eerste keus hiervoor, omwille van het irriterend karakter van de stof. Herhaald toepassen op de huid kan een eczeemachtige huidaandoening veroorzaken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 02:11

Volledig in harnas :D

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:21

:') wat een knap paard *\o/*

Sunke

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:29

De Hippo-Ex-Cema is in de aanbieding bij de paardendrogist, voor de liefhebbers Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:36

Bij agradi dan nog net weer iets goedkoper..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:40

Eergisteren paardlief maar liefst 3x geborsteld overheen de dag, er bleeeeef haar af komen nog geen jeuk, maar wel gisteren een stampend rotgeirriteerd paard door vliegjes

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:00

hier al 2 dagen de dekens op en voor het eerst dit jaar met culico begonnen ...ben benieuwd

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:52

Hier ook nog helemaal geen jeuk. Maar gister ook een geïrriteerd paard op het land vanwege de vliegjes. Dus heb haar toch maar onder haar deken gezet. En nu de weersvoorspellingen maar wat in de gaten houden..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:24

hier ook al RSIH op,was ook wel handig...ik had een schone pony vandaag voor de wedstrijd _/-\o_
vraagje: zijn jullie soms ook weleens huiverig dat middelen tegen eczeem op de dopinglijst staan ivm de wedstrijden? weet dat er voorheen paarden positief uit de test kwamen door een mokzalfje. >;) hoe zit dat met eczeemmiddelen?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:33

Vandaag wel wat kriebel in de manen, dus snel z'n eczeemdeken/halsje op gedaan. Hopelijk nog op tijd. :) Volgende week wordt het weer een stuk kouder.. Misschien dat hij dan nog weer even af kan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:37

Hier even mogen rollen na het afspuiten zonder deken. Werd me in dank afgenomen Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:41

Ivm met de temperatuur is hier de deken weer opgegaan. Overal mugjes. Ik heb de oplossing gevonden voor een afzakkende hals. 2 Gaten in de deken maken, daar manen doorheen halen en dan 1 plukje van de voorpluk en daar een vlecht in leggen. Zelfs bijten van een veulen in de vlecht maakt m niet los.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jorex op 03-04-16 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:43

Tot nu toe gaat het hier nog prima zonder deken, al ga ik vanavond nog wel even checken. Bij twijfel gaat de deken op, maar gun haar nog zo graag een paar dekenloze dagen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:15

Volgens mijn collega jeukt mijn dame nog niet !
Ben haar wel al een aantal weken PUUR allergie aan t geven . Koos voor de allergie omdat ze niet alleen allergisch is voor knutten maar ook voor de zwarte vlieg .
Hopelijk helpt dit een beetje

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:34

@Jester: Wat een heerlijke paddocks daar trouwens zeg!
En lekker even vies mogen worden is altijd fijn :D

Hebben jullie paarden toevallig ook last van traanogen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:29

Ja, elk jaar wel. Dit jaar nog niet, maar dat komt meestal later pas.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 01:25

Die van mij staat nog niet onder haar deken, ze heeft nog totaal geen jeuk. Zal helaas niet lang meer gaan duren.. :(

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:02

zuma1 schreef:
hier al 2 dagen de dekens op en voor het eerst dit jaar met culico begonnen ...ben benieuwd

Daar ben ik ook benieuwd naar wat de culico doet, heb het ook al een keer overwogen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:10

Ik snap de opmerkingen niet zo goed dat paarden nog niet onder de deken staan omdat ze nog geen jeuk hebben? Je moet de jeuk voor zijn.
Ik heb mijn Spaanse dame gisteravond ingepakt, ik was buiten en had al door dat het weer perfect was voor die kleine krengen dus even gecheckt. Inderdaad iets onrustig, af en toe zwiepen met de staart en toen eens even over haar rug en kont gekeken, bingo! Stikte van de mugjes. Deken op en rust keerde direct terug. Dus…niet wachten tot ze jeuk hebben, maar voor die tijd al ingrijpen. De jeuk bouwt zich namelijk ook op gedurende het seizoen. Hoe eerder je bent met het voorkomen hoe beter.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:29

chery schreef:
zuma1 schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar wat de culico doet, heb het ook al een keer overwogen...
ik begreep dat je het eerste jaar niet gelijk wonderen kan of mag verwachten .maar tweede jaar zou je verbetering mogen verwachten dus afwachten maar

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:10

Mijn eczemer heeft nog echt nergens last van. Sta eigenlijk wel voor een raadsel.
Ben zo wie zo benieuwd naar deze zomer. Ze hebben straks ruim 3 maand geen gras. Mijn land wordt omgezet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:20

Kinke schreef:
Ik snap de opmerkingen niet zo goed dat paarden nog niet onder de deken staan omdat ze nog geen jeuk hebben? Je moet de jeuk voor zijn.
Ik heb mijn Spaanse dame gisteravond ingepakt, ik was buiten en had al door dat het weer perfect was voor die kleine krengen dus even gecheckt. Inderdaad iets onrustig, af en toe zwiepen met de staart en toen eens even over haar rug en kont gekeken, bingo! Stikte van de mugjes. Deken op en rust keerde direct terug. Dus…niet wachten tot ze jeuk hebben, maar voor die tijd al ingrijpen. De jeuk bouwt zich namelijk ook op gedurende het seizoen. Hoe eerder je bent met het voorkomen hoe beter.

Precies dit..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:56

Kinke schreef:

Hier precies hetzelfde, gisteren avond de rsih opgedaan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:17

Hier ook vorige week begonnen met de SIH. Andere jaren telkens net te lang gewacht. Dan zit ze inmiddels onder, hopelijk ben ik nu op tijd geweest. Zelfs met regen gaat hij op met regendeken eroverheen. ;-)