Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dimple schreef:Uitslag moet voldoende zijn. Maar of die specifiek DA er blij mee is dat iedereen bij hem bestelt? Dan gaat zijn prijs vast ook weer omhoog.
Zelfs als laat je het versturen door de DA in Friesland per aangetekende post ben je nog goedkoper uit. Rare wereld leven we in...........
koenlover schreef:Dimple schreef:Uitslag moet voldoende zijn. Maar of die specifiek DA er blij mee is dat iedereen bij hem bestelt? Dan gaat zijn prijs vast ook weer omhoog.
Zelfs als laat je het versturen door de DA in Friesland per aangetekende post ben je nog goedkoper uit. Rare wereld leven we in...........
Het lijkt mij dat hij er nog steeds wel iets aan verdient, dus wellicht dat hij dat helemaal niet zo'n probleem vind.
SuperRoos schreef:Paar pagina's terug gepost dat het niet ok gaat.. Heeft in de avonden elke keer zwakke koorts en merk van alles aan hem. Werd hier nog gewezen op de ziekte van lyme en daar heeft hij veel kenmerken van.
Vooral die zwakke koorts en chronische oogontstekingen die niet perse horen bij IR en Cushing.. Vanmorgen komt de dierenarts langs voor ons andere cushing paard, die eet sinds een paar dagen bijna niets meer en staat te niksen in de wei... Hopelijk ook even tijd voor die van mij om te overleggen..
Jannepauli schreef:Het is voor mij nieuw dat ze - wat paarden betreft althans - met zekerheid kunnen zeggen dat een dier Lyme heeft. Voor zover mij bekend is alleen nog maar via een bloedtest aan te tonen dat het dier anti-stoffen heeft tegen Lyme, maar dat zegt nog niet dat het paard ook daadwerkelijk Lyme heeft. Een tekenbeet van een met Borellia besmette teek levert sowieso anti-stoffen op, maar betekent niet dat de ziekte ook echt aanwezig is.
Jannepauli schreef:Het is voor mij nieuw dat ze - wat paarden betreft althans - met zekerheid kunnen zeggen dat een dier Lyme heeft. Voor zover mij bekend is alleen nog maar via een bloedtest aan te tonen dat het dier anti-stoffen heeft tegen Lyme, maar dat zegt nog niet dat het paard ook daadwerkelijk Lyme heeft. Een tekenbeet van een met Borellia besmette teek levert sowieso anti-stoffen op, maar betekent niet dat de ziekte ook echt aanwezig is.
Het vervelende van Lyme is - ook bij mensen - dat veel symptomen ook door andere aandoenigen veroorzaakt kunnen worden. Vandaar dat het ook in de humane geneeskunde vaak 'gemist' wordt. En wij hebben nog het voordeel dat we aan de rode kring die op de huid verschijnt, kunnen concluderen dat er iets mis is en dat meteen kunnen behandelen met AB. Bij een paard lukt dat niet en vaak wordt ook niet gezien dat er teken op het lijf zitten..
Het vervelende van Lyme is - ook bij mensen - dat veel symptomen ook door andere aandoenigen veroorzaakt kunnen worden. Vandaar dat het ook in de humane geneeskunde vaak 'gemist' wordt. En wij hebben nog het voordeel dat we aan de rode kring die op de huid verschijnt, kunnen concluderen dat er iets mis is en dat meteen kunnen behandelen met AB. Bij een paard lukt dat niet en vaak wordt ook niet gezien dat er teken op het lijf zitten..
SuperRoos schreef:De 24 jarige werd verteld dat dat depri gedrag wel hoort bij die leeftijd, ik kan me dat niet voorstellen bij een paard dat zo levenslustig was tot hij aan de cushing medicatie ging..
Tanden zijn gedaan, was nodig, dus hopelijk eet hij snel weer lekker..
Jammere is dat onze paarden zulke verschillende behoeften hebben dat ze nu dus uit elkaar zijn gehaald.. Hopelijk gaat dat ok want ze zijn zulke dikke vrienden van elkaar..