[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:02

yvonnedv schreef:
Wij hebben onze pony vanaf 7 februari. Sinds een week of twee is hij begonnen met schuren. Bij de pony kregen we een Imperial Riding vliegendeken. Ik heb er vanmorgen een bijpassende hals met hoofdkap bij gehaald. Wat een onding zeg. Ik heb hem om 1200 uur opgedaan en hem om ca vier uur er weer af gehaald toen had ik hem namelijk al 6 keer goed gelegd.

Ik heb mijn probleem voorgelegd aan imperial riding en die komen er morgen op terug.

Hoe weet je zeker of schuren ook daadwerkelijk zomereczeem is en kun je ook ergens aan zien of het een al langer bestaand probleem is?

Hoi Yvonne,

Is die deken die jij hebt wel een eczeemdeken? Als je een gewone vliegendeken met grote mazen oplegt kan je evengoed geen deken hebben, want de mugjes zijn heel klein en prikken er gewoon doorheen.

Je heb een echte eczeemdeken nodig, die zijn van stof dus zonder mazen. Eczeemdekens hebben meestal ook meer bevestigingen en blijven goed opliggen. Rambo sweet itch hoody is een goeie.

Paintless

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:26

breeze heeft de rambo.. geweldige deken. ligt ook beter dan de pagony die ze eerst had. dat was, kort gezegt, een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende deken.

heb vandaag haar manen weer gewassen met teershampoo. ik weet niet of het echt werkt, maar ze vind het wel lekker.

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:28

ik heb er 1 van pagony, maar als hij id wei staat en gras gaat eten zijn ong 10cm manen onbedekt... (is dit bij jullie dekens ook zo?)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:56

Nicolet, dat is de reden dat ik ze een maatje groter neem!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:16

ik heb m ook vrij groot en doe een halster om, welke ik boven door het halsstuk heen doe!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:17

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:38

geen idee, ken het niet...

maar de deken heeft ad achterkant wel voldoende ruimte!

misschien dat ik dan toch maar op zoek ga naar een maat 205, misschien dat iemand wil ruilen met 195?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:49

Weet iemand nog een fijne hoofdkap zoals die van Boett? Senna heeft onwijze jeuk aan haar hoofd en ik wil gewoon een goede stevige kap die ze dag en nacht om kan.
Ik was net bij de Kruidvat om klitwortel te halen, maar ze hadden dat helemaal niet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:51

Ik zweer bij de hoofdkap van Bucas (heb zelf die met oren voor allebei mijn pony's)

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:53

Paintless schreef:
breeze heeft de rambo.. geweldige deken. ligt ook beter dan de pagony die ze eerst had. dat was, kort gezegt, een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende deken.

heb vandaag haar manen weer gewassen met teershampoo. ik weet niet of het echt werkt, maar ze vind het wel lekker.

Dit is _O-
Ik heb precies dezelfde mening over de Pagony als jij. Zowel wat betreft kwaliteit als over gebruiksgemak van baasje en paard is het een onding. daarbij vergeleken is de rambo een zaligheid

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:54

ik heb de pagony nu 2 maten groter, en sluit nu wel aan tot de nek,overigens is het geen pagony(premiere heet deze, heeft een vriendin mee besteld) maar ziet en net zo uit als pagony,de zelfde stof, sluitingen en zelfde prijs :D nu nog kijken of hij heel blijft ;)
jaarling moet van sun manen/staart knabbelen,sun EIST het gewoon dat hij dat doet! zucht, dus deken maar weer ingespoten met hertshoornspray zodat het niet lekker smaakt!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:17

helpt klitwortel ook echt???

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:25

kga straks ff op de fiets naar het dorp, kijken wat ze hebben,

wat kan ik volgens jullie ht beste meenemen?
klitwortel
teershampoo
vlooiendruppels van advantage
of een ander cremepje/middeltje?

mn paard heeft ht op 1 plek bij zn manenkam , en heel soms iets verderop bij de manenkam...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:28

Rapperijder schreef:
yvonnedv schreef:
Wij hebben onze pony vanaf 7 februari. Sinds een week of twee is hij begonnen met schuren. Bij de pony kregen we een Imperial Riding vliegendeken. Ik heb er vanmorgen een bijpassende hals met hoofdkap bij gehaald. Wat een onding zeg. Ik heb hem om 1200 uur opgedaan en hem om ca vier uur er weer af gehaald toen had ik hem namelijk al 6 keer goed gelegd.

Ik heb mijn probleem voorgelegd aan imperial riding en die komen er morgen op terug.

Hoe weet je zeker of schuren ook daadwerkelijk zomereczeem is en kun je ook ergens aan zien of het een al langer bestaand probleem is?

Hoi Yvonne,

Is die deken die jij hebt wel een eczeemdeken? Als je een gewone vliegendeken met grote mazen oplegt kan je evengoed geen deken hebben, want de mugjes zijn heel klein en prikken er gewoon doorheen.

Je heb een echte eczeemdeken nodig, die zijn van stof dus zonder mazen. Eczeemdekens hebben meestal ook meer bevestigingen en blijven goed opliggen. Rambo sweet itch hoody is een goeie.

Ik heb nog nooit een echte eczeemdeken gezien maar deze is best wel heel fijnmazig.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:40

Die van mij trof ik vanmiddag weer voor de 2e keer dit jaar aan, met een heel lichte pluizenbol in haar staart (ergens geschuurd eventjes denk ik, bijna niets gebroken aan haar, eczeemdekenflap hangt erover, scheelt ook)

Dus hup, staart gewassen en helemaal weer even van top tot teen weer behandeld en alles weer mooi gemaakt.
D'r staart had ik sinds afgelopen zomer nog niet gewassen (normaal deed ik dat al veeeeel eerder), misschien dat er toch iets jeukte.

Overigens ziet haar staart er nog steeds mooi uit, wel iets jeuk, maar verder rustig.
Hoop dat ie morgen er nog aan zit, hij is echt te mooi om af te schuren.
Overigens hangt de flap er wel overheen, daardoor krijgt ze hem niet helemaal kapot volgens mij.

Nou ja, we hopen het beste er maar op!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:53

Op=Op: Mooie halsdeken heb je gemaakt!!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:18

yvonnedv schreef:
Ik heb nog nooit een echte eczeemdeken gezien maar deze is best wel heel fijnmazig.

Als er mazen in zitten is het geen eczeemdeken :n

Eczeemdekens zijn gewoon van stof gemaakt, helemaal zonder gaatjes erin. De mugjes zijn nl maar een millimeter groot.
De deken die je nu hebt heeft geen enkel effect op eczeem. Je kan die evengoed niet opleggen.

Je hebt een andere deken nodig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:04

Winxz_Bas schreef:

ik heb er goede berichten over gehoord dus zeker het proberen waard :D
ik heb ap zijn eczeemdeken hier thuis,zaten wat gaatjes in die ik gemaakt heb, hij loopt nu even met een vliegendeken op.
vanmiddag is de tandarts weer bij hem geweets even wat haakjes wegwerken en wat tandsteen en alles was weer prima in orde.
daarna even op stal gehouden maar hij heeft niks geschuurd *\o/*

wel staat hij sinds gister weer in de wei, eerst een paar uur
en dat kon ik toch wel zien want vond de manekam een stuk strakker dan anders.
flink rijden dus de aankomende tijd om die afvalstoffen weer weg te werken :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:56

ik vind mijn bucas een superfijne hoofdkap! Helaas is hij te groot....

Als iemand interesse heeft, hij is nog steeds te koop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:58

Voor wat voor paard was die te groot :D ?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:46

chipieke schreef:
ik vind mijn bucas een superfijne hoofdkap! Helaas is hij te groot....

Als iemand interesse heeft, hij is nog steeds te koop :D

Wat voor maat is het? En wat wil je er voor hebben?

Senna had gelukkig weer niet gestuurd (is iedere dag weer een opluchting).
Ze is alleen superjeukerig op haar hoofd. Heb vandaag een proefmonster van een nieuwe vliegenspray binnengekregen en heb dat nu maar op haar hoofd gesmeerd. Hopelijk is ze dan een beetje vliegvrij.
Ik zie net dat er een nieuwe dealer is gekomen van Marstall in de omgeving. Dus ga misschien wel Marstall Exzem (ofiets in die richting) voeren. Misschien helpt speciaal voer wel een beetje extra.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:57

toevallig ook die Zzlimply aangevraagd?ik was de dealer vergeten in te vullen,hoop dat ik hem thuis gestuurd krijg.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:04

Ja was Zzimply, ik had ook geen dealer ingevuld.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:21

dan verwacht ik er ook 2(op 2 verschillende adressen aangevraagd :o )
tja ,heb ook mijn paarden op een ander adres staan dan mijn ponys, dus dan maar zo,kijken welke sneller komt.
heb je het al geprobeerd? is het wat?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:29

Gisteren tijdens de paardeninformatie avond van de kliniek Visdonk kwam ook Cavalesse ter sprake van fidavet. Een natuurlijk voedingssupplement voor paarden met zomereczeem. Er was een informatiestand.
Zij claimen uit onderzoek dat 75% van de paarden er baat bij heeft en geen jeuk heeft in de zomer. Hoog percentage. Weinig bijwerkingen en gemakkelijk toe te dienen.
De kliniek had er goede verwachtingen van.

Nu is mijn vraag of iemand van jullie er al ervaring mee heeft. Het kost ca. 30 euro per maand en je zou het gedurende de zomermaanden 2 ml per dag moeten geven. Het is volgens mij dit jaar pas gelanceerd.

Het lijkt interessant, dus graag jullie mening.

http://www.rhp.nu/index.php?mact=News,c ... eturnid=77

Raar dat er nog zo weinig op google te vinden is of op de zoekfunctie van bokt.