[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:28

Ik begin een beetje wanhopig te worden.
Haal net onze shet-welch uit de wei en in nog geen kwartier tijd heeft hij op stal zijn staart geruineerd. Maar hij heeft dus (hij is 17) nog nooit van zijn hele leven ook maar 1 keer eerder geschuurd...
Kan wel huilen...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:09

Nickeltje schreef:
Ik begin een beetje wanhopig te worden.
Haal net onze shet-welch uit de wei en in nog geen kwartier tijd heeft hij op stal zijn staart geruineerd. Maar hij heeft dus (hij is 17) nog nooit van zijn hele leven ook maar 1 keer eerder geschuurd...
Kan wel huilen...

Balen.... Het is de afgelopen dagen erg broeierig. Volgens mij schuren alle paarden meer dan anders. Dus misschien valt het mee? Houdt ie er gewoon vandaag weer mee op Knipoog Ik help je hopen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:37

Ik ook.... maar vannacht heeft hij niet nog meer geschuurd. Misschien is het loos alarm en was hij gewoon gestoken. Was even bang dat hij mijn paard achterna gaat wat schuren betrefd...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:50

Nickeltje schreef:
Ik ook.... maar vannacht heeft hij niet nog meer geschuurd. Misschien is het loos alarm en was hij gewoon gestoken. Was even bang dat hij mijn paard achterna gaat wat schuren betrefd...

Erg eigenlijk dat we zo panisch worden als we een paardje zien schuren he? Laatst zag ik een fjord en die had zijn manen (had lange manen) onder het prikkeldraad kapot gekregen omdat de grasjes in de buurwei lekkerder waren. Het eerste wat ik aan de eigenaresse vroeg was of het ook een schuurder was Verdrietig

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:11

hahahaha, ja we zijn best wl bevooroordeeld door onze eigen schuurders...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:14

ik kan eindellijjk vandaag weer eczema balsem halen ... heb 2 weken moeten wachten voordat ze het hadden !

in de tussentijd heb ik sultan zijn manen en staart elke x gedaan met itch gel , heb het idee dat hij daardoor alleen maar meer jeuk heeft gekregen

hij heeft ook een eczeemplek op zijn nek , daa heeft hij behoorlijk last van
het is open geweest en er zitten nu korsten op .
ik mag er niet van hem aankomen Sigaar als ik er bij kom draait hij de helle tijd zijn hoofd weg ...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:16

Als ik 'blote' paarden zie staan die lekker 's avonds laat nog in de wei lopen ben ik jaloers.. Geen gesmeer en ge*** met dekens. Wat een feest lijkt me dat Schijnheilig

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:21

shera schreef:
Als ik 'blote' paarden zie staan die lekker 's avonds laat nog in de wei lopen ben ik jaloers.. Geen gesmeer en ge*** met dekens. Wat een feest lijkt me dat Schijnheilig

ja egt wel , dat zou makkelijk zijn Bloos

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:22

geen dekens meer hoeven recht te trekken , geen gesmeer meer , geen gewas meer , en weer mooie lange manen Haha!

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:22

shera schreef:

Ben ik het met je eens.

Vorig verzorgpaard stond ook altijd bloot en nu Otello ingepakt. Dit weekend ook even oppassen op paard van mijn vriendin. Dat is de moeder van Otello, ook ZE. Hele lijst van de verzorging Clown .
Je bent er best veel tijd mee bezig per dag.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:26

Nou Dendie staat inmiddels dag en nacht op rust op stal (normaal 24/7 land) ivm wond aan kroonrand... Huilen Eczeem gaat super met deken, nergens last van maar zijn favoriete bezigheid: OREN SCHUREN!!!!!
Doen die van jullie dat ook? Van binnen en van buiten schuren? Hij heeft wel masker op met oren, maar hij blijft ermee schuren... begint inmiddels wondjes ervan te krijgen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:39

Hm... oren schuren is voor mij iets nieuws.... De voorpluk wordt wel heel nauwkeurig weg geschuurd, maar de oren niet.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:33

die van mij schuurt zijn oren ook ... en de rest van zijn gezicht ook

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:24

Otello ook niet aan zijn oren. Alleen aan zijn hoofd en voorpluk.
Wel gaat Otello tijdens het rollen uitgebreid met zijn hoofd op de grond 'schuren' . Waardoor zijn oren elke dag wel erg vies zijn!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:59

Ben al een tijdje niet meer wezen kijken in dit topic omdat mijn paard opeens nagenoeg eczeemvrij is. Ik zou niet weten waardoor, hij heeft het wel nooit heel erg gehad, maar ik ben er wel erg blij mee natuurlijk! Haha!
Maar ik doe hem wel met dit warme weer zn Rambo Sweet Itch Hoody om omdat hij wel veel muggen-en dazenbultjes had. Maar in het begin zat deze deken super maar nu glijd steeds het petje over zn oren. Hij schud wel veel met zn hoofd en speelt veel met de andere paarden maar dan zou ie toch gewoon moeten blijven zitten. Ik vond het een beetje zielig omdat hij dan echt niks meer hoorde want zn oren zaten dan helemaal platgedrukt, dus nu heb ik de hals maar een stukje naar achteren gerold, dus dat ie niet meer over zn oren heen zit. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling

Hebben meer mensen hier last van? En weet iemand een oplossing?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:11

XxSultanxX schreef:
die van mij schuurt zijn oren ook ... en de rest van zijn gezicht ook
mijn paard schuurt haar kaken en tussen de kaken. Aan de spoorbielzen die als weidepaal dienen.Ze heeft daar ook wondjes. Oren schuurt ze niet. Voorpluk en voorhoofd idd wel. Manen en staart gaat superrrrrr Haha! Dankzij de TKC maar dat kan ik dus niet op haar hoofd smeren helaas

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:41

hey, ben ik ook weer eens.
nosey gaat momenteel vrij redelijk, heeft wel wat kleine plekjes maar al met al....
sinds een paar dagen smeer ik sudo creme op noseys staart, iemand ervaring hiermee??

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:18

geen ervaring mee , maar eczema balsem werkt bij mijn paard wel aardig goed Lachen

laats was het een tijd op ( lees 2 weken , moest besteld worden enz ) dus deed er toen itch gel op.
nou das een rommel zeg ! mijn paard kreeg door dat spul nog meer jeuk dan dat hij al had ! nu heb ik de eczema balsem weer en dat helpt meteen al weer een stuk

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:25

Ook weer eens een berichtje van mij.

Het gaat goed met onze eczeem paardjes. Ik heb het idee dat het supplement van Eric Laarakkers werkt voor Raya. Volgens mij heeft Pybelien het placebo gehad. Die schuurt meer, maar het is nog wel te doen zeg maar.

Ik hoop volgende week door die onderzoekster gebeld te worden, ze moet langs komen voor de eindevaluatie en dan zou ik wel te horen krijgen wie het placebo had en wie het echte..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:53

Iwan, dat kan ik je nu ook vertellen.
Wij hebben namelijk ook meegedaan...
En de beoordeling al gehad.
Het ene paard had wit poeder, de andere geel achtig. Bij jou ook?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:59

fluffyfox schreef:
nosey gaat momenteel vrij redelijk, heeft wel wat kleine plekjes maar al met al....
sinds een paar dagen smeer ik sudo creme op noseys staart, iemand ervaring hiermee??
Nou...dat smeerde ik op de billen van mijn kids vroeger. Is wel super spul dus wie weet helpt het? Laat het even weten Knipoog

horsePicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:59

Oke, ik heb wat rondgesurfd over dit forum en toen begonnen met het gebruik van klitwortel van het kruidvat, maar het helpt niet bij mijn paard Boos!
Hebben jullie een idee welk middel nu het beste uit zou kunnen proberen?

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:24

shera schreef:
fluffyfox schreef:
Nou...dat smeerde ik op de billen van mijn kids vroeger. Is wel super spul dus wie weet helpt het? Laat het even weten Knipoog
Jupzz Sudocreme droogt lekker uit Lachen Prima spul, lekker zacht ook. En dekt wondjes mooi af tegen vliegen.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:56

Dendie schreef:
shera schreef:
Jupzz Sudocreme droogt lekker uit Lachen Prima spul, lekker zacht ook. En dekt wondjes mooi af tegen vliegen.

hey
ik gebruik deze creme idd op mn werk voor kapotte billen dus vandaar de assosiatie met noseys staart
ben nu drie dagen verder en ik durf "het" niet te zeggen, maar het oogt goed tot nu toe.
vandaag even de oude creme eruit gewassen met wat betadine scrub, maar daarna wel weer opnieuw ingesmeerd.
zn wortel lijkt een stuk dunner want normaal heeft hij een vrij dikke plooi aan de bovenkant, maar die leek nu wel wat dunner...
morgen weer verder kijken. hij ruikt trouwens wel heerlijk hahahahhaha

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:28

Nou, ik ben gezwicht hoor. Freya heeft een eczeemdeken op. Ik kon het tot een paar dagen geleden prima redden met insmeren van de manen en staart maar sinds een dag of drie wordt ze echt helemaal gek 's middags. Rennen-rollen-rennen-rollen, ze raakte helemaal bekaf. Niet om aan te zien.

Ik dus naar de Welkoop om zo'n pagony te halen. Welshmaat (155) meegenomen. Was te klein, moest ze nog weer zonder...
Volgende dag een 165 gehaald. Die past prima:

Afbeelding

Nou zie ik mijn pony liever zonder want dan ziet ze er zo uit:

Afbeelding

Maar dit was niet meer te doen zo en blijkbaar ben ik er op tijd bij om nog een dek op te doen want de rust is alweer helemaal weer gekeerd. Ze staat nu gewoon rustig te grazen.
Ze had nog nooit een dek opgehad maar als je ziet hoe braaf ze het dek op laat doen...
Ik heb wat vlechten in de manen gemaakt want dat zat vanmiddag aan een grote klont. Zo heeft ze er denk ik minder last van.
Het was vanmiddag ook flink warm op een zeker moment maar het was helemaal niet zwetering onder de deken.

In de wei heeft ze trouwens geen halster om en de deken blijft netjes achter haar oren zitten.

Nou maar hopen dat het afdoende is.

Groetjes,

Aline