[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:38

Ik gebruik van die plastic handschoentjes ("geleend" van de benzine pomp) maar die geur gaat overal doorheen... Welke handschoenen gebruiken jullie?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:39

EquiPhoto schreef:
Ik gebruik van die plastic handschoentjes ("geleend" van de benzine pomp) maar die geur gaat overal doorheen... Welke handschoenen gebruiken jullie?

en als je gewoon poetshandschoenen gebruikt? Die laten volgens mij vrijwel niks door. Krijg je bij de action voor een paar cent.

Maureen_M

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:41

ik heb gewoon plastic handschoentjes die hier thuis liggen :P ik weet niet waar die vandaan komen eigenlijk haha

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:44

Van die simpele plastic weggooi handschoentjes (van die chirurgen dingen) heb ik geprobeerd, ging de geur dwars doorheen..
Een poetshandschoen, bedoel je dan zo'n geel geval? Want mn lamsvellen poetshandschoen voor mn paard gaat never nooit in de derven pot :+ Das echt zonde.
Deze: http://static.freepik.com/vrije-photo/g ... 218467.jpg

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:48

bedoel inderdaad echt gewoon die poetshandschoenen wat je op die foto ziet.
Die gebruik ik thuis ook met poetsen van de wc ofzo. Heb zelf nooit gemerkt dat deze doorlatend zijn, en bij de action zijn ze niet duur, dus kun je gerust na een paar keer gebruiken weggooien en nieuwe halen :)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:02

Zucht... daar gaan we weer dat derfen belastend is voor de lever. Je smeert het op de huid, je doet het niet door het voer. Bakerpraatjes! Dit wordt gezegd door vage wiggelroedende biosensorische alternatieve geneeskundigen die liever hun eigen middelen verkopen. Die uiteraard niet belastend zijn voor de lever..... _-:(
:x :x :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:14

intel_1x schreef:
Zucht... daar gaan we weer dat derfen belastend is voor de lever. Je smeert het op de huid, je doet het niet door het voer. Bakerpraatjes! Dit wordt gezegd door vage wiggelroedende biosensorische alternatieve geneeskundigen die liever hun eigen middelen verkopen. Die uiteraard niet belastend zijn voor de lever..... _-:(

+1 :')

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:19

Daarom wil ik ook weten wat die dierenarts zegt dat erin zit wat belastend zal zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:20

M_hartje_M schreef:
intel_1x schreef:

ik smeer het gewoon met de bloten handen de geur stoort mij en mijn paard niet.maar als ik enkele keren mijn handen was en kom bij mijn schoonmoeder bv dan zegt ze altijd wat ruikt het ineens naar sigarettenrook.nu weet ze dat ik dat ben hihi

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:10

Ik vind het ook absoluut niet vies ruiken. En belastend voor de lever.... Alles belast de lever. Daarvoor issie gemaakt.
Vanaf volgende maand gaat mijn monster alweer onder de deken, heeft afgelopen jaar ook zoveel geholpen. Hij had bijna geen last. Ik heb hem alleen eenmaal de manen in een recht stuk geknipt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:14

ik belast mijn lever ook wel eens in de weekenden ;)
mijn paard gaat er ook weer 1mrt onder dit doe ik ieder jaar en dan tot oktober en dan er af

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:16

Het helpt ze echt he, de deken er zo vroeg op. Arme stumpertjes....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:21

__YSB__ schreef:
Het helpt ze echt he, de deken er zo vroeg op. Arme stumpertjes....

ja ik denk het wel.mij bevalt het goed.nou heb ik ook echt geen erge excemer.nooit wonden of manen/staart kaal en staat 24/7 op het gras.ik kan deze merrie goed helpen met de deken en derfen.ze word alleen echt bij haar tepels en daar voor altijd aangevreten daar heeft ze wel wondjes,wil dit jaar een uier beschermer proberen

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:22

Ik heb een ruin dus dan gaat dat helaas niet. Maar zijn navel is ook een probleempuntje. Misschien eens dik vaseline erop?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:07

keona schreef:

:+ _O-

Voor de navel kun je perfect derfen gebruiken trouwens!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:44

intel_1x schreef:
keona schreef:

:+ _O-

Voor de navel kun je perfect derfen gebruiken trouwens!

Ja ik smeer ook altijd derfen op de navel en tepels

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:08

__YSB__ schreef:
Ik heb een ruin dus dan gaat dat helaas niet. Maar zijn navel is ook een probleempuntje. Misschien eens dik vaseline erop?

sudocreme blijft in mijn ervaring langer zitten.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:40

intel_1x schreef:

Door de huid worden ook stoffen opgenomen.
En mijn dierenarts is geen verloskundige (vanwege de bakerpraatjes), ik heb daar ook geen ander middel 'aangesmeerd' gekregen of gekocht!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:56

kan wel hoor dat stoffen door de huid worden opgenomen en zo via de bloedbaan overal terecht komen
er is ook onerzoek naar gedaan en bijvoorbeeld permethrin wel degelijk schadelijk kan zijn via opnamen door de huid
hier staat een heel stuk en staat ook wel uitgelegd hoe het zit
http://www.anapsid.org/pyrethroids.html

ik ben er geen fan van, gewoon een goede deken op, en goed voeren dan is het al klaar,.
en is ook veel goedkoper dan allerlei middeltjes gebruiken. :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:10

ellepel schreef:
kan wel hoor dat stoffen door de huid worden opgenomen en zo via de bloedbaan overal terecht komen
er is ook onerzoek naar gedaan en bijvoorbeeld permethrin wel degelijk schadelijk kan zijn via opnamen door de huid
hier staat een heel stuk en staat ook wel uitgelegd hoe het zit
http://www.anapsid.org/pyrethroids.html

ik ben er geen fan van, gewoon een goede deken op, en goed voeren dan is het al klaar,.
en is ook veel goedkoper dan allerlei middeltjes gebruiken. :j

en wat ersta jij dan onder goed voeren???puur neuwschierigheid

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:21

Belastend voor de lever, tja dat kan.
Vind het eerder zwaar belastend voor de huid!

Hie ook geen derfen fan.

Maar goed, bij wie het wel werkt, prima toch!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 07:08

keona.
mijn ervaring bij zomereczeempaarden is dat ze zomers toch wel reageren op een teveel aan suikers/fructaan.
beperk dat dus een beetje,maar zorg tegelijkertijd er wel voor dat ze genoeg binnen krijgen aan vitamines en mineralen.
omdat het imuunsysteem veel te goed werkt bij zulke dieren hebben ze wel genoeg nodig om ervoor te zorgen dat dat goed blijft functioneren.
een aantal zaken zoals zink,koper,ijzer,magnesium,selenium en zout hebben ze toch wel nodig.

ik heb het geprobeerd zonder mineralen en op schraal voer, toen werd mijn pony nog zieker omdat hij tekorten had.
zorg ik er voor dat alles goed aanwezig is dan heeft hij minder jeuk,en gaat het veel beter :j
maar..niet klakkeloos van alles er in gaan stoppen,maar goed kijken en uitrekenen wat je dier nodig heeft

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:41

ellepel schreef:
keona.
mijn ervaring bij zomereczeempaarden is dat ze zomers toch wel reageren op een teveel aan suikers/fructaan.
beperk dat dus een beetje,maar zorg tegelijkertijd er wel voor dat ze genoeg binnen krijgen aan vitamines en mineralen.
omdat het imuunsysteem veel te goed werkt bij zulke dieren hebben ze wel genoeg nodig om ervoor te zorgen dat dat goed blijft functioneren.
een aantal zaken zoals zink,koper,ijzer,magnesium,selenium en zout hebben ze toch wel nodig.

ik heb het geprobeerd zonder mineralen en op schraal voer, toen werd mijn pony nog zieker omdat hij tekorten had.
zorg ik er voor dat alles goed aanwezig is dan heeft hij minder jeuk,en gaat het veel beter :j
maar..niet klakkeloos van alles er in gaan stoppen,maar goed kijken en uitrekenen wat je dier nodig heeft

`
dus zo'n zoute liksteen mogen ze gerust hebben ?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:34

Aantal vragen of meedenkers;
Hoe denken jullie over dat dieet tegen zomereczeem?
Vorig jaar begon mijn kleintje in januari al met schuren en dat heeft het hele jaar toen doorgezet. Heb hem nu in oktober apart gezet(hij liep in de koppel) en hij ziet er nu super uit en vol energie! Voer in mijn ogen vrij schraal, wel veel ruwvoer.
Staart had ik vrij snel onder controle, manen groeien ook weer heel mooi! Heb met behulp van Derfen de jeuk gestopt, maar heb dit hooguit 3 weken gesmeerd, met de laatste week zelfs maar 2x gesmeerd in 1 week. Hij verhaart nu verschrikkelijk, zijn huid bleef vrij lang schilferig, maar het is nu een spiegeltje!

Nu komt de twijfel moet hij een zomereczeem deken? Heb wel een gewone horseware protector vliegendeken nog liggen met hals.... Die droeg mijn andere paard sowieso in de zomer.
Of zal ik eerst een goedkopere deken van EJ bestellen? Ik ben een horseware fan, maar het prijsverschil om het te proberen vind ik te groot. En hij is nog volop in de groei(hij is 3).

Hij is inmiddels ook voor het eerst geent, geen reactie!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:19

chery schreef:
Aantal vragen of meedenkers;
Hoe denken jullie over dat dieet tegen zomereczeem?
Vorig jaar begon mijn kleintje in januari al met schuren en dat heeft het hele jaar toen doorgezet. Heb hem nu in oktober apart gezet(hij liep in de koppel) en hij ziet er nu super uit en vol energie! Voer in mijn ogen vrij schraal, wel veel ruwvoer.
Staart had ik vrij snel onder controle, manen groeien ook weer heel mooi! Heb met behulp van Derfen de jeuk gestopt, maar heb dit hooguit 3 weken gesmeerd, met de laatste week zelfs maar 2x gesmeerd in 1 week. Hij verhaart nu verschrikkelijk, zijn huid bleef vrij lang schilferig, maar het is nu een spiegeltje!

Nu komt de twijfel moet hij een zomereczeem deken? Heb wel een gewone horseware protector vliegendeken nog liggen met hals.... Die droeg mijn andere paard sowieso in de zomer.
Of zal ik eerst een goedkopere deken van EJ bestellen? Ik ben een horseware fan, maar het prijsverschil om het te proberen vind ik te groot. En hij is nog volop in de groei(hij is 3).

Hij is inmiddels ook voor het eerst geent, geen reactie!

ik ben zelf tevreden met de premiere dekentjes,dus een EJ zou je zeker ook kunnen proberen voor dat je iets duurs koopt.een vliegendeken beschermt niet genoeg