Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
intel_1x schreef:Zucht... daar gaan we weer dat derfen belastend is voor de lever. Je smeert het op de huid, je doet het niet door het voer. Bakerpraatjes! Dit wordt gezegd door vage wiggelroedende biosensorische alternatieve geneeskundigen die liever hun eigen middelen verkopen. Die uiteraard niet belastend zijn voor de lever.....![]()
![]()
![]()
M_hartje_M schreef:intel_1x schreef:Zucht... daar gaan we weer dat derfen belastend is voor de lever. Je smeert het op de huid, je doet het niet door het voer. Bakerpraatjes! Dit wordt gezegd door vage wiggelroedende biosensorische alternatieve geneeskundigen die liever hun eigen middelen verkopen. Die uiteraard niet belastend zijn voor de lever.....![]()
![]()
![]()
+1
__YSB__ schreef:Het helpt ze echt he, de deken er zo vroeg op. Arme stumpertjes....
intel_1x schreef:Zucht... daar gaan we weer dat derfen belastend is voor de lever. Je smeert het op de huid, je doet het niet door het voer. Bakerpraatjes! Dit wordt gezegd door vage wiggelroedende biosensorische alternatieve geneeskundigen die liever hun eigen middelen verkopen. Die uiteraard niet belastend zijn voor de lever.....![]()
![]()
![]()
ellepel schreef:kan wel hoor dat stoffen door de huid worden opgenomen en zo via de bloedbaan overal terecht komen
er is ook onerzoek naar gedaan en bijvoorbeeld permethrin wel degelijk schadelijk kan zijn via opnamen door de huid
hier staat een heel stuk en staat ook wel uitgelegd hoe het zit
http://www.anapsid.org/pyrethroids.html
ik ben er geen fan van, gewoon een goede deken op, en goed voeren dan is het al klaar,.
en is ook veel goedkoper dan allerlei middeltjes gebruiken.
ellepel schreef:keona.
mijn ervaring bij zomereczeempaarden is dat ze zomers toch wel reageren op een teveel aan suikers/fructaan.
beperk dat dus een beetje,maar zorg tegelijkertijd er wel voor dat ze genoeg binnen krijgen aan vitamines en mineralen.
omdat het imuunsysteem veel te goed werkt bij zulke dieren hebben ze wel genoeg nodig om ervoor te zorgen dat dat goed blijft functioneren.
een aantal zaken zoals zink,koper,ijzer,magnesium,selenium en zout hebben ze toch wel nodig.
ik heb het geprobeerd zonder mineralen en op schraal voer, toen werd mijn pony nog zieker omdat hij tekorten had.
zorg ik er voor dat alles goed aanwezig is dan heeft hij minder jeuk,en gaat het veel beter![]()
maar..niet klakkeloos van alles er in gaan stoppen,maar goed kijken en uitrekenen wat je dier nodig heeft
chery schreef:Aantal vragen of meedenkers;
Hoe denken jullie over dat dieet tegen zomereczeem?
Vorig jaar begon mijn kleintje in januari al met schuren en dat heeft het hele jaar toen doorgezet. Heb hem nu in oktober apart gezet(hij liep in de koppel) en hij ziet er nu super uit en vol energie! Voer in mijn ogen vrij schraal, wel veel ruwvoer.
Staart had ik vrij snel onder controle, manen groeien ook weer heel mooi! Heb met behulp van Derfen de jeuk gestopt, maar heb dit hooguit 3 weken gesmeerd, met de laatste week zelfs maar 2x gesmeerd in 1 week. Hij verhaart nu verschrikkelijk, zijn huid bleef vrij lang schilferig, maar het is nu een spiegeltje!
Nu komt de twijfel moet hij een zomereczeem deken? Heb wel een gewone horseware protector vliegendeken nog liggen met hals.... Die droeg mijn andere paard sowieso in de zomer.
Of zal ik eerst een goedkopere deken van EJ bestellen? Ik ben een horseware fan, maar het prijsverschil om het te proberen vind ik te groot. En hij is nog volop in de groei(hij is 3).
Hij is inmiddels ook voor het eerst geent, geen reactie!