Ik heb hier vd week geschreven dat ik 1500 mg geef, maar daar sliep ik met de berichtgeving, goed gerekend, fout opgeschreven.
Net alles uitgeplozen, nav de zak:
1 mg chroom picolinaat levert 0,13 mg chroom, met 800 mg picolinaat geef je 104 mg elementair chroom, dus het deel wat ook echt de chroom bevat is dat.
Magnesiumoxide is bijvoorbeeld lang niet 100% magnesium.
Tel daar bij op dat humaan gerekend de mogelijk dodelijke dosering begint bij 1500 mg, dan zit ik humaan gezien safe voor mijn pony.
Ofwel, het is veel, maar toxisch zou je zeggen dat het veilig is, en uiteindelijk is er nog geen oplossing voor insulineresistentie.
Ik wil maandag de dierenarts bellen voor overleg, maar gezien dit en hoe hij zich voelt durf ik langzaam te zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb.
Zeker omdat zijn urine ook goed was en zeker niet donker of stinken.
Denk zelf dat de dierenarts wel bloed af wil nemen ter controle, en ik heb verdomd graag dat ze het zekere voor t onzekere nemen en het gewoon testen.
Kunnen ze evt gelijk nakijken of hij positief test op insulineresistentie nu hij de chroom gevoerd krijgt.
Daarnaast minimaal lever en nieren, maar dat zit er standaard in denk ik.
Als het niet een godsvermogen wordt mogen ze gelijk tekorten testen uiteraard.
Ik wil ook nog uitzoeken later of hij ook baat heeft bij bijv. 600 mg, want meer geven als nodig is het echt te duur voor.