[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:22

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:25

Gianna schreef:
ik heb een maat 175 nog en een 165 maar misschien kan je een beetje "spelen"met die buikflappen etc om de deken toch een beetje beter te laten zitten...

Als je wilt kan ik ze wel naar je toesturen hoor....

dat word wel heeel klein denk ik ... nu met dit deken past zijn buik er ook nog maar net in Clown terwijl hij niet dik is

me moeder gaat eerst de singels van de buikflap nog wat inkorten ( want dat had de laatse x ook al een heel stuk geholpen ) en er komt een stukje extra stof bij de hals .
de hals blijft namelijk als ik hem opdoe geod zitten , maar als hij gaat grazen zakt hij een heel stuk .
terwijl het deken nu gewoon aardig op zijn plaats blijft ...

mischien dat dat helpt en anders dan tog een ander model Tong uitsteken

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:26

ooh dat ziet er een stuk beter uit....

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:27

Gianna schreef:
ooh dat ziet er een stuk beter uit....

vind je hem nu nog steeds veeeeeeel ste groot ?

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:28

Nou ik hoop echt dat het helpt..... als ik je ergens mee kan helpen dan moet je het maar laten weten.......

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:28

ik laat wel ff weten of het wil ( de verbouwing haha )

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:29

nee op deze foto ziet ie er goed uit!!!!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:42

Ik zag vd week ergens op het internet een halsdeken met vaste oren eraan en waar het hoofd ook mee bedekt was, kent iemand dit type halsdeken of weet iemand een goede die niet naar achteren zakt, ik heb nu de Ivanhoe en het werkt goed, ik word alleen niet goed van het terug hijsen een x of 6 per dag.........
Hoe werkt de Boett halsdeken, blijft die zitten en heeft die nog een band tussen de voorbenen om schuiven tegen te gaan?
Een hele deken heb ik niet nodig, dus echt alleen een hals, wie heeft er tips of wie kent het merk van de bovengenoemde, hij was blauw en verder weet ik er niets van......

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:47

zou je het er zelf niet aan kunnen naaien ? ik ga dat namelijk ook doen , sultan zijn hals zakt ook altijd af ! zo irri
nu ga ik er een stuk stof tussen naaien zodat hij langer is Lachen
dat zou jij ook kunnen doen

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:50

http://www.zomereczeem.info/ivanhoe.html op deze site staat informatie over de deken die jij hebt denk ik.. Maar het stuk wat jij bedoeld, is wel los verkrijgbaar maar waar??? ik zal het is opzoeken...

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:07

Bij www.ooteman.nl zijn de eczeemdekens in de aanbieding voor 59.95 euro
en volgens mij zijn dat dezelfde als van Pagony(divoza).
Ik heb overigens voor mijn paard de eczeemdeken 1 maat groter dan d'r normale dekenmaat.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:24

mammaslamma schreef:
Ik zag vd week ergens op het internet een halsdeken met vaste oren eraan en waar het hoofd ook mee bedekt was, kent iemand dit type halsdeken of weet iemand een goede die niet naar achteren zakt, ik heb nu de Ivanhoe en het werkt goed, ik word alleen niet goed van het terug hijsen een x of 6 per dag.........
Hoe werkt de Boett halsdeken, blijft die zitten en heeft die nog een band tussen de voorbenen om schuiven tegen te gaan?
Een hele deken heb ik niet nodig, dus echt alleen een hals, wie heeft er tips of wie kent het merk van de bovengenoemde, hij was blauw en verder weet ik er niets van......
Die van ivanhoe heeft twee lussen waar je het halster doorheen kunt halen. Dan blijft ie wel zitten. Moet je paard dus wel met een halster de weide in..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:32

Ik lees niet veel goeds over de Vantaggio..
Heb de deken zelf ook besteld maar mijn pony heeft er nog niet mee buitengestaan. Wel was de buiflap een flink stuk te klein en heeft Ooteman deze tegen betaling voor mij verlengd. Omdat mijn pony een peesblessure heeft en op stal moet blijven schuurt ze niet zo erg dat ik een hele eczeemdeken op wil doen.

In stal heb ik een Himalaya-liksteen en een paar weekjes terug was ze flink aan het schuren en likte ze ook duidelijk meer aan de liksteen. Toeval? Of kan het iets met elkaar te maken hebben?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:52

[quote="zweetvos"]Ik lees niet veel goeds over de Vantaggio..
Heb de deken zelf ook besteld maar mijn pony heeft er nog niet mee buitengestaan. Wel was de buiflap een flink stuk te klein en heeft Ooteman deze tegen betaling voor mij verlengd.quote]

bij jou te klein ??? bij mij veeeel te groot ! heb hem een flink stuk moeten innaaien ..
ik denk dat een paard van 1.80 die buikflap nog niet eens zou passen

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:34

Haha ik geloof dat er 30 of 40 cm bij is gezet en hij past nu. Maar ze moet niet nog dikker worden want dan ziet ie weer te strak..
Heb m bewust niet nog groter laten maken want het is de bedoeling dat wanneer we weer aan de gang mogen na de blessure ze toch wel lichtelijk af gaat vallen Knipoog.
Pony is 1m31 en de deken 165 onderlengte terwijl ze normaliter in een 155 of soms 145 past.
Ik weet dat ze dik is maar ik kwam bij die buik toch echt wel een heel flink stuk te kort dat ik het idee heb dat de maten van die dekens niet heel logisch zijn.
Misschien kunnen we van buikflap ruilen Clown .

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:42

Nickeltje schreef:
D_Ijslander schreef:
Heyy.
Wij hebben een ijslander met staart en manen- eczeem. Ieder jaar proberen we iets nieuws en dat werkt weer niet dus dat word weer een nieuw middeltje zoeken en dat werkt ook niet enz. enz. Het is zo vervelend dat je paard jeuk heeft en je niks kan doen.
Wij zitten deze keer op de veluwe met vakantie, dus, horzels, zandvliegjes, vliegen enz. Toestand. Goed, wij naar een winkeltje met paardenspullen vragen om een nieuw middeltje. En ja hoor, iets nieuws op de paardenmarkt, eindelijk. Wij de volgende keer toen wij er waren toch maar kopen. Het was duur dat geef ik toe, maar het is tot nu toe wel heel effectief. We gebruiken het nu een week. Dat spul is een soort cement-achtig iets en dat zorgt voor een beschermend laagje op de schuurplekken. Mijn pony ze boven staart was helemaal kaal! Nu groeit er weer nieuw gras op de woestijn met de verschrikkelijke zandvliegjes..
Het moet gemengd worden voor gebruik en het is best een werkje, maar het werkt heel goed en onze pony is gewoon ook veel minder nijdig als we de wei inkomen, hij laat zich bijna nooit vangen als je zijn halster om doet enzo, maar sinds een week loopt hij zelf naar je toe en is hij veel blijer. Haha! Het heet lifeaid sioskin en het is denk ik wel ergens te bestellen ofzo. Dus als je paard ook zo'n last heeft van eczeem raad ik het je aan te proberen.
Volgende week hoor je meer van mij.
Reacties altijd welkom.
Vriendelijke groetjes Djoeke

Ik heb de producent van dat Sioskin opgebeld om wat meer informatie. Wat het kost en waar het te koop is etc.
Ze zouden voor mij uitzoeken bij welke zaak bij mij in de buurt het te koop is zodat ik het daar zou kunnen kopen.
Ze zouden me een dag later terug bellen. Niks meer van gehoord.
Maar vandaag werd er een pakketje bezorgd met een fles Sioskin er in. Verder geen briefje of rekening niks, maar wel een hele fles van dat spul..
ga het vanavond voor het eerst aanbrengen...

Mysterie opgelost. Vandaag kwam er een rekening van bijna 60 euro... Het pakketje gaat dus gewoon retour afzender!!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:44

Hoi,

Ook wij zijn jaren bezig geweest met het zomerexeem van onze haflinger.
Van alles geprobeerd, maar alleen de dekens waren een oplossing.
En ook dat werkte nog niet echt volledig.

Ook is Joy (haflinger) een hele tijd kreupel geweest.
Verschillende DA's hebben verschillende conclusies getrokken, maar uiteindelijk was ze afgeschreven.
Tot dat we bij toeval bij Thijs Taconis kwamen, door hem is ze er weer helemaal boven op gekomen.

Toen dat allemaal voorbij was wilde zijn we met hem bezig geweest met verschillende kruiden tegen de jeuk.
De eerste twee zakken hielpen niet. Maar nu heeft hij eindelijk na 8 jaar bezig te zijn geweest met het probleem zomerexeem een kruidenmengsel gemaakt die helpt !

Op dit moment krijgt Joy 5 schepjes van de kruiden per dag door haar eten en ze heeft vrijwel geen jeuk meer.
Ze schuurt niet meer, wordt niet meer gek van de jeuk en dringt zich ook niet meer tegen je op.
De enige jeuk die ze nog heeft zijn die van de genezende wonden en de normale vliegen.

Toen ze zak op was een paar dagen geleden kreeg ze nog maar ong. 2 schepjes.
En meteen begon ze weer door het weiland heen en weer te lopen, zich aan je op te dringen, overal aan proberen te schuren en werd ze echt weer gek van de jeuk.

De kruiden verwijden de bloedvaten en verkoelen het bloed geloof ik, maar het belangrijkste: de jeuk blijft weg!

Taconis heeft het eerst op een stuk op 50 paarden uitgeprobeerd.
Nu blijkt het dus te werken, maar het staat allemaal nog heel erg in de kinderschoenen.

Het zomerexeem gaat er jammergenoeg waarschijnlijk niet blijvend van weg, maar de paarden hebben in ieder geval geen jeuk meer. En dat is het belangrijkste !
Laatst bijgewerkt door Nada op 22-08-07 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:49

Nu snap jij natuurlijk wel dat wij nieuwsgierig zijn naar dat kruidenmengsel. Knipoog

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:01

Sokkebok schreef:
Nu snap jij natuurlijk wel dat wij nieuwsgierig zijn naar dat kruidenmengsel. Knipoog

Dat snap ik heel goed ! Haha!

Heb maandag even aan taconis gevraagt of we zijn naam mochten noemen als mensen geintresseert waren.
Hij vond het goed, het is allemaal nog wel heel erg nieuw nu enzo. Dus zijn vaste klanten gaan voor, wij moesten zelfs nog 3 weken wachten voor hij de kruiden uit China had, en wij zijn vaste klant. Dus hij heeft nog niet genoeg kruiden om aan heel Nederland uit te delen. Het is allemaal nog zo ontzettend nieuw.
Ik heb nu alleen een telefoon nummer van Thijs, maar als alles wat meer op gang is gekomen dat meld ik het direct !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:00

chinese kruiden?

ben ik benieuwd welke dat zijn dan.
leen taal had er ook een hoop in zijn wondermiddeltje zitten toch?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:30

ik ben ook wel benieuwd naar die kruiden Haha!

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:37

Klinkt inderdaad goed, die kruiden!

Ik heb ook de tip gekregen om Leovet Bio Huidolie te gebruiken.
Vandaag neemt een vriendin van me het mee van de Divoza Lachen . Zij gebruikt het ook voor haar paard en ze moet zeggen dat het super goed werkt. Ze doet het op de manenkam, staartwortel en voorpluk en haar paard heeft een stuk minder jeuk.
Haar paard is de moeder van Otello. Ben bang dat het bij hun erfelijk is... Maar dat is nog niet bekend dacht ik (of het erfelijk is?) ?

Ben benieuwd of die olie werkt! Otello houd niks van zijn voorpluk over Verdrietig . Gelukkig houd de deken de staart en manen wel heel!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:20

ellepel schreef:
zo heb ik ook ooit es iets niet gekregen,degene had het wel verstuurd zei ze,,tja dan weet je het nooit natuurlijk.

misschien gaat het goedkomen. gisteren toen ik anoniem belde vanaf mijn werk, werd de telefoon ineens wel opgenomen. moeder van het meisje ad telefoon en die gaf me na een beetje aandringen een mobiel nr van haar. het waren 2 vreemde telefoontjes. maar goed er is mij beloofd het geld terug te storen. eerst zien dan geloven uiteraard. anders ga ik ze gewoon stalken Extreme duivel

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:45

ellepel schreef:
chinese kruiden?

ben ik benieuwd welke dat zijn dan.
leen taal had er ook een hoop in zijn wondermiddeltje zitten toch?

Leen Taal zijn wondermiddelen waren toch niet zo wonderlijk als hij deed voorkomen??? Of was hij dat niet die zo negatief in de publiciteit is geweest.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:44

ja dat was hij inderdaad Knipoog