Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xDenies schreef:Hallo allemaal, iemand die mij kan helpen? Ik schaam me er een beetje voor ..
De afgelopen maanden is het hier natuurlijk lekker blubberig geweest & helaas ben ik niet zo veel op stal en eerder is het mij niet opgevallen. Ik heb dus het vermoeden dat mijn merrie mok heeft. Het eerste viel mij op dat ze een gekke plek had op haar been en toen ik die van dichterbij bekeek zag ik allemaal korstjes. Ze zijn er gemakkelijk af te krijgen.
Vandaag heb ik alle benen/kootholtes met Betadine gewassen & wat gemakkelijk los ging weggehaald. Ze vond het dikke prima in ieder geval. Daarna goed droog gemaakt en even '' in de föhn '' aka wind gestapt haha. Vervolgens ingespoten met vetericyn hydrogel, iets wat voor een heel hoop goed werkt maar in dit geval ook met een gebrek aan beter denk ik.
Achteraf lees ik veel over sudocreme en denk ik, heh stom. Ik heb haar een uur eerder binnen laten staan zodat het in ieder geval de hele middag & nacht kon intrekken en droog blijven. Ze staan nu in een drogere paddock maarja … de regen hier in Nederland heh (en zelfs dan gaan ze in de blub staan..)
Dus ja ik schaam me er voor dat ik het niet eerder heb gezien of iets, maar oké. Het is er en nu moeten we het oplossen.
Zit ik goed met de verdenking op mok? Andere tips? Ja een droge paddock maarja![]()
[ [url=m/kw53du.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LMsh8P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Xxjonique schreef:Hee iedereen,
Nieuw hier op de topic , nu heb ik mijn paard zonet haar benen opgeschoren & komt dit er onder vandaan. Had al in de gaten dat er viezigheid zat. Dacht opgedroogd zand.
Na het scheren gewassen en het blijft hetzelfde. Ook is het gevoelig voor mijn paard.
Is dit mok of opgehoopte huidschilfers?
En hoe behandel ik dit dan het beste?
Heeft 4 maanden op een stalling gestaan waar welzijn van het paard niet voorop staat & staan de paarden tot hun knieën in de blubber sinds dien heeft ze deze plekken op al haar benen, zowel voor als achter.
Sinds 2 week verhuist en heb het al 1x gewassen ( zaten er nog een halve cavia om de benen heen ) en kreeg het er toen ook al niet echt af en ze vondt het niet heel prettig als ik er even overheen ging om te kijken of ik ze er makkelijk af kon halen.
Iemand een idee?
[ [url=m/48YzU4.jpg]Afbeelding[/url] ]