[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:12

Wanneer zou een goede periode zijn om bloed te testen op eventuele tekorten? Nu? Voor het seizoen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:35

Olina schreef:
*Komt weer eens binnenvallen*

Er is nu officieel d.m.v. een bloedtest bevestigd dat mijn pony eczeem heeft. Ze heeft het vrij erg en ik sta in Brabant dus dit is gewoon geen goede plek voor haar. Met deken en derfen is het hier niet voldoende onder controle te houden helaas.

Hebben jullie enig idee of er mensen aan de kust zijn die dit soort paarden willen opvangen?

Moet het persee aan de kust zijn ?

Mijne staat in zuid limburg en staat bijna jeuk vrij mits ik een deken gebruik samen met derfen. Misschien kan je dan ook eens hier in de buurt rond kijken :) En ja.. als je wilt wil ik best voor je rondkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:39

Als ze ergens jeukvrij zou kunnen staan, zou dat ideaal zijn.

Ik heb alleen net nog even iets vergeten(heb het gisteren allemaal gehoord dus er schiet nu heel veel door mijn hoofd), ze heeft ook nog eens een allergie ernaast voor alle beesten die steken.

Zal in de toekomst allemaal alleen maar erger worden dus vraag me een beetje af of dit nog paardwaardig is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:06

Zuid limburg is niet echt geschikt,als je een echte excemer hebt zou ik toch echt bij de kust kijken,en dat is zelfs geen garantie meer.want daar heb je nu ook al excemers.ik woon zelf ook in zuid limburg.ik zou een advertentie zetten op bokt markt voor een plekje aan de kust
M_hartje_M schreef:
Olina schreef:
*Komt weer eens binnenvallen*

:9 Er is nu officieel d.m.v. een bloedtest bevestigd dat mijn pony eczeem heeft. Ze heeft het vrij erg en ik sta in Brabant dus dit is gewoon geen goede plek voor haar. Met deken en derfen is het hier niet voldoende onder controle te houden helaas.

Hebben jullie enig idee of er mensen aan de kust zijn die dit soort paarden willen opvangen?

Moet het persee aan de kust zijn ?

Mijne staat in zuid limburg en staat bijna jeuk vrij mits ik een deken gebruik samen met derfen. Misschien kan je dan ook eens hier in de buurt rond kijken :) En ja.. als je wilt wil ik best voor je rondkijken

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:22

@Keona: dat verschilt per paard denk ik. De mijne staat bijna jeukvrij tenminste

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:26

M_hartje_M schreef:
@Keona: dat verschilt per paard denk ik. De mijne staat bijna jeukvrij tenminste

Ja mijne ook,maar deze heeft het ook niet in erge vorm.zij geeft aan dat haar paard het erg heeft en zelfs met deken en derfen niet in de hand te houden is.en ken genoeg paarden die het zo erg hebben in zuid limburg.de beste optie is echt de kust en dat geeft zelfs geen 100% garantie meer,want zelfs daar zie je nu excemers

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:04

Mijn paard staat in Zuid-Limburg(momenteel heel zuid bij Vijlen/Vaals), maar heeft ook een tijdje meer richting Midden-Limburg gestaan en heeft toch echt duidelijk last van zijn eczeem(Is bij hem wel onder controle te houden met deken en goed voerbeleid, is geen hele erge eczemer). Dus Zuid-limburg is echt geen eczeem-vrije plek. Zeker ivm dat er toch wel veel bos enz te vinden is, waar dan vaak veel ongedierte zit. Hier op bokt zit ook iemand wat haar haflinger vanuit Zuid-Limburg naar de kust heeft gebracht. Paardje had al van jongs af aan ernstige vorm van eczeem en is aan de kust wel een heel stuk verbeterd! Maar ook aan de kust staan inderdaad nog genoeg paarden met eczeem, maar in de meeste gevallen is het aan de kust wel het beste te doen en verminderen over het algemeen de klachten wel het meest tov rest van het land. Aangezien ze aangeeft dat haar paard het inderdaad vrij erg heeft, kan ik haar ook echt niet aanraden om dan richting Zuid-Limburg te komen. Dat lost imo echt niets op.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:06

_/-\o_ precies heel goed verwoord
o0melis0o schreef:
Mijn paard staat in Zuid-Limburg(momenteel heel zuid bij Vijlen/Vaals), maar heeft ook een tijdje meer richting Midden-Limburg gestaan en heeft toch echt duidelijk last van zijn eczeem(Is bij hem wel onder controle te houden met deken en goed voerbeleid, is geen hele erge eczemer). Dus Zuid-limburg is echt geen eczeem-vrije plek. Zeker ivm dat er toch wel veel bos enz te vinden is, waar dan vaak veel ongedierte zit. Hier op bokt zit ook iemand wat haar haflinger vanuit Zuid-Limburg naar de kust heeft gebracht. Paardje had al van jongs af aan ernstige vorm van eczeem en is aan de kust wel een heel stuk verbeterd! Maar ook aan de kust staan inderdaad nog genoeg paarden met eczeem, maar in de meeste gevallen is het aan de kust wel het beste te doen en verminderen over het algemeen de klachten wel het meest tov rest van het land. Aangezien ze aangeeft dat haar paard het inderdaad vrij erg heeft, kan ik haar ook echt niet aanraden om dan richting Zuid-Limburg te komen. Dat lost imo echt niets op.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:47

Aerdenhout heeft eens een hele erge eczemer met succes opgevangen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:49

Amalarab schreef:
Aerdenhout heeft eens een hele erge eczemer met succes opgevangen!

Ik geloof dat dat die haflinger vanuit Zuid-Limburg was als ik me niet vergis? :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:21

EquiPhoto schreef:
Wanneer zou een goede periode zijn om bloed te testen op eventuele tekorten? Nu? Voor het seizoen?

Ik voel me genegeerd :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:22

Ik heb een jaarling met ernstig ZE naar Ameland gebracht, binnen 3 weken was ze jeukvrij en had ze weer haar op haar staart... mocht ik er weer eentje hebben die ik thuis niet jeukvrij krijg dan gaat die regelrecht naar Ameland.

Een bloed test lijkt mij het meest effectief als de allergenen aanwezig zijn, in het ZE seizoen dus.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:34

Ik heb bij die van mij ook midden in t seizoen bloedonderzoek laten doen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:41

Oke, bedankt voor jullie ervaringen :) Enig idee wat dat kost?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:57

Ligt eraan hoe uitgebreid je onderzoek is. Simpel onderzoek kostte mij 40-50euro ma kan oplopen tot 300 euro. Zou even met je DA overleggen wat je t beste kunt doen en die kan je dan ook gelijk de prijs doorgeven

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:03

Ik ga nog eens reclame maken voor TKC-97. Ik heb ook twee seizoenen Derfen gebruikt, met goed resultaat (behalve dat mijn bonte er niet meer uitzag vanwege de bruine vlekken van de Derfen). Tot mijn dierenarts vertelde dat Derfen erg belastend is voor de lever. Ik ben toen op zoek gegaan naar iets anders en kwam op TKC-97. Dat werkt beter en langer dan Derfen, en is makkelijker op te brengen. Jones krijgt wel veel dikke schilfers, maar dat vind ik niet erg. De huid vernieuwt zich, en hij had er geen jeuk van. Een ander voordeel is dat het geen bruine vlekken geeft. En, volgens mijn dierenarts minder belastend voor de lever.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:23

Sammyoo schreef:
Ik ga nog eens reclame maken voor TKC-97. Ik heb ook twee seizoenen Derfen gebruikt, met goed resultaat (behalve dat mijn bonte er niet meer uitzag vanwege de bruine vlekken van de Derfen). Tot mijn dierenarts vertelde dat Derfen erg belastend is voor de lever. Ik ben toen op zoek gegaan naar iets anders en kwam op TKC-97. Dat werkt beter en langer dan Derfen, en is makkelijker op te brengen. Jones krijgt wel veel dikke schilfers, maar dat vind ik niet erg. De huid vernieuwt zich, en hij had er geen jeuk van. Een ander voordeel is dat het geen bruine vlekken geeft. En, volgens mijn dierenarts minder belastend voor de lever.

Dat van derfen wist ik, heb het vaker gehoord/gezien. Ben zelf niet weg van TKC97, vind itch-exit oil veel beter werken en goedkoper.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:05

Ik heb derfen minimaal gebruikt met resultaat!! Maar ben ook zodra het konect gestopt met smeren. Maar welk stofje of ingredient is er schadelijk voor de lever? Het is toch een natuurlijk middel?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:07

chery schreef:
Het is toch een natuurlijk middel?

Maar lang niet alle natuurlijke stoffen zijn goed voor een paard :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:12

Ik heb niks verkeerds bij Derfen gemerkt

Ook staat erop dat je paard onwel kan worden van de sterke geur maar ook daar niks van gemerkt ?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:24

EquiPhoto schreef:
chery schreef:
Het is toch een natuurlijk middel?

Maar lang niet alle natuurlijke stoffen zijn goed voor een paard :)

Nee dat begrijp ik, maar wil graag weten wat de lever dan zal belasten. Ik moet zeggen ben erg blij met het spul, jeuk was direkt weg!!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:25

M_hartje_M schreef:
Ik heb niks verkeerds bij Derfen gemerkt

Ook staat erop dat je paard onwel kan worden van de sterke geur maar ook daar niks van gemerkt ?

En IK vind de sterke geur niet storend en mijn paardje reageerde er ook niet op.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:26

Ik vind de geur zelf wel echt storend, als ik het met mijn blote handen aanbreng blijf ik het dagen ruiken ondanks dat ik mijn handen vaak was. Ik moet het dus ook echt met handschoenen doen, en buiten, en dan de deken erover heen want ik wil andere er niet mee storen

Maar ik merk wel dat het goed werkt, terwijl ik maar een paar druppels gebruik op de ergste plekken

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:33

M_hartje_M schreef:
Ik vind de geur zelf wel echt storend, als ik het met mijn blote handen aanbreng blijf ik het dagen ruiken ondanks dat ik mijn handen vaak was. Ik moet het dus ook echt met handschoenen doen, en buiten, en dan de deken erover heen want ik wil andere er niet mee storen

Maar ik merk wel dat het goed werkt, terwijl ik maar een paar druppels gebruik op de ergste plekken

Ja met blote handen doe ik het ook niet!!! :D Ik doe het wel binnen en iedereen ruikt het wel, maar heb nagevraagd, ze vinden het geen nare lucht. Voordeel de buurvrouw en buurman van mijn paardje hebben ook minder last van de vliegen!! *D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:35

chery schreef:
M_hartje_M schreef:

Ja met blote handen doe ik het ook niet!!! :D Ik doe het wel binnen en iedereen ruikt het wel, maar heb nagevraagd, ze vinden het geen nare lucht. Voordeel de buurvrouw en buurman van mijn paardje hebben ook minder last van de vliegen!! *D

Haha het houd anders niet alleen vliegen op afstand :')