Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Olina schreef:*Komt weer eens binnenvallen*
Er is nu officieel d.m.v. een bloedtest bevestigd dat mijn pony eczeem heeft. Ze heeft het vrij erg en ik sta in Brabant dus dit is gewoon geen goede plek voor haar. Met deken en derfen is het hier niet voldoende onder controle te houden helaas.
Hebben jullie enig idee of er mensen aan de kust zijn die dit soort paarden willen opvangen?
En ja.. als je wilt wil ik best voor je rondkijken M_hartje_M schreef:Olina schreef:*Komt weer eens binnenvallen*
Er is nu officieel d.m.v. een bloedtest bevestigd dat mijn pony eczeem heeft. Ze heeft het vrij erg en ik sta in Brabant dus dit is gewoon geen goede plek voor haar. Met deken en derfen is het hier niet voldoende onder controle te houden helaas.
Hebben jullie enig idee of er mensen aan de kust zijn die dit soort paarden willen opvangen?
Moet het persee aan de kust zijn ?
Mijne staat in zuid limburg en staat bijna jeuk vrij mits ik een deken gebruik samen met derfen. Misschien kan je dan ook eens hier in de buurt rond kijkenEn ja.. als je wilt wil ik best voor je rondkijken
M_hartje_M schreef:@Keona: dat verschilt per paard denk ik. De mijne staat bijna jeukvrij tenminste
precies heel goed verwoordo0melis0o schreef:Mijn paard staat in Zuid-Limburg(momenteel heel zuid bij Vijlen/Vaals), maar heeft ook een tijdje meer richting Midden-Limburg gestaan en heeft toch echt duidelijk last van zijn eczeem(Is bij hem wel onder controle te houden met deken en goed voerbeleid, is geen hele erge eczemer). Dus Zuid-limburg is echt geen eczeem-vrije plek. Zeker ivm dat er toch wel veel bos enz te vinden is, waar dan vaak veel ongedierte zit. Hier op bokt zit ook iemand wat haar haflinger vanuit Zuid-Limburg naar de kust heeft gebracht. Paardje had al van jongs af aan ernstige vorm van eczeem en is aan de kust wel een heel stuk verbeterd! Maar ook aan de kust staan inderdaad nog genoeg paarden met eczeem, maar in de meeste gevallen is het aan de kust wel het beste te doen en verminderen over het algemeen de klachten wel het meest tov rest van het land. Aangezien ze aangeeft dat haar paard het inderdaad vrij erg heeft, kan ik haar ook echt niet aanraden om dan richting Zuid-Limburg te komen. Dat lost imo echt niets op.
Enig idee wat dat kost? Sammyoo schreef:Ik ga nog eens reclame maken voor TKC-97. Ik heb ook twee seizoenen Derfen gebruikt, met goed resultaat (behalve dat mijn bonte er niet meer uitzag vanwege de bruine vlekken van de Derfen). Tot mijn dierenarts vertelde dat Derfen erg belastend is voor de lever. Ik ben toen op zoek gegaan naar iets anders en kwam op TKC-97. Dat werkt beter en langer dan Derfen, en is makkelijker op te brengen. Jones krijgt wel veel dikke schilfers, maar dat vind ik niet erg. De huid vernieuwt zich, en hij had er geen jeuk van. Een ander voordeel is dat het geen bruine vlekken geeft. En, volgens mijn dierenarts minder belastend voor de lever.
M_hartje_M schreef:Ik vind de geur zelf wel echt storend, als ik het met mijn blote handen aanbreng blijf ik het dagen ruiken ondanks dat ik mijn handen vaak was. Ik moet het dus ook echt met handschoenen doen, en buiten, en dan de deken erover heen want ik wil andere er niet mee storen
Maar ik merk wel dat het goed werkt, terwijl ik maar een paar druppels gebruik op de ergste plekken
Ik doe het wel binnen en iedereen ruikt het wel, maar heb nagevraagd, ze vinden het geen nare lucht. Voordeel de buurvrouw en buurman van mijn paardje hebben ook minder last van de vliegen!!
chery schreef:M_hartje_M schreef:Ik vind de geur zelf wel echt storend, als ik het met mijn blote handen aanbreng blijf ik het dagen ruiken ondanks dat ik mijn handen vaak was. Ik moet het dus ook echt met handschoenen doen, en buiten, en dan de deken erover heen want ik wil andere er niet mee storen
Maar ik merk wel dat het goed werkt, terwijl ik maar een paar druppels gebruik op de ergste plekken
Ja met blote handen doe ik het ook niet!!!Ik doe het wel binnen en iedereen ruikt het wel, maar heb nagevraagd, ze vinden het geen nare lucht. Voordeel de buurvrouw en buurman van mijn paardje hebben ook minder last van de vliegen!!