Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
demo_love schreef:trisca schreef:ruimen lijkt me hier belachelijk en zeker geen sprake van. Paarden die het ooit gehad hebben dragen het bij zich en kunnen in principe weer ziek worden en daarmee besmettelijk. Nu kan je niet zien welke paarden ooit ziek zijn geweest, dus je kan het virus niet uitroeien. Wat wil je dan afmaken en wat wil je bereiken?
Juist niet toch, de paarden die het al gehad hebben zijn nu juist resistent. Hetzelfde als de griep bij mensen, en dat is juist het hele principe van inenten.
demo_love schreef:trisca schreef:ruimen lijkt me hier belachelijk en zeker geen sprake van. Paarden die het ooit gehad hebben dragen het bij zich en kunnen in principe weer ziek worden en daarmee besmettelijk. Nu kan je niet zien welke paarden ooit ziek zijn geweest, dus je kan het virus niet uitroeien. Wat wil je dan afmaken en wat wil je bereiken?
Juist niet toch, de paarden die het al gehad hebben zijn nu juist resistent. Hetzelfde als de griep bij mensen, en dat is juist het hele principe van inenten.
Duke schreef:Ik snap wat je bedoeld, maar waar ik op doelde is nu nog een meldingsplicht om de schade te beperken is wat mosterd na de maaltijd, maar uiteraard is het melden altijd goed.
Een verplichte melding is nog beter. Er zijn veel (financiële) belangen bij het stil houden van een uitbraak op je stal. Denk aan een handelsstal. En daarom zou een meldingsplicht wel degelijk goed zijn.
trisca schreef:stef schreef:Toch opvallend... iedereen hoort bevestigingen en ja... "ik weet echt zeker dat het daar en daar is", maar er komen geen opdates in de lijst besmette bedrijvenstef schreef:trisca: Voor mij is het harstikke duidelijk hoor. De vier plaatsen die in het bericht op VN genoemd worden. En de rest zie ik wel weer als er een update komt.
ik vind het allemaal maar raar hoor....
Mindfields schreef:Tjongejonge hoe vaak moet er nu nog gezegd worden dat hier geen namen genoemd mogen worden?
demo_love schreef:er zou meer duidelijkheid gegeven moeten worden vanuit de KNHS of de overheid. VOlgens mij ligt alles stil... Zal vast niet zo zijn, maar breng dan meer informatie naar buiten!
Sassy4barrel schreef:Deze manege ligt in het zelfde gebied als de manege waar de eerste melding was en een van de paarden van de andere stal kwam op les op deze stal. Het is dus besmettelijk en heeft met verspreiding te maken. Hetzelfde als het paard wat nu aan andere kant in het land ingeslapen moest worden omdat hij besmet was met het virus en de verschijnselen te erg werden, ook dit paard was in het besmet gebied geweest..
kYliieJ schreef:Mindfields schreef:Tjongejonge hoe vaak moet er nu nog gezegd worden dat hier geen namen genoemd mogen worden?
Stalnamen mogen toch niet genoemd worden?
Mogen plaatsen in nederland nu ook al niet? Nee das een fijne duidelijke communicatie, duidelijk voor paardenliefhebbers zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
Muzefee schreef:Voor de noorderlingen onder ons is dit mogelijk iets geruststellend, zit een geluidsbestand bij waar Nederlands gepraat wordt.
http://www.omropfryslan.nl/nijs/fraachtekens-rhinofirus
Bloodymary schreef:Ik vind het ook onzin en ga ook gewoon buiten rijden, maar ik vind juist deze paniekzaaierij hier vreselijk en destijds met de vogelpest en bij de mond- en klauwzeer is er al eens een discussie geweest over wat als dit bij paarden gebeurt en de conclusie was als er ooit een dodelijk virus uitbreekt, dan zou ruimen niet uitgesloten worden. Daarom ben ik juist tegen al deze paniekzaaierij en tegen zo'n petitie.
nicky_rilana schreef:casperzazoe schreef:In Brabant is geloof ik nog geen paard gevonden met Rhino, gelukkig maar.
dan heb jij niet goed gezocht, en staan in zo ie zo 2 andere topic's plaatsnamen uit brabant, of dit waar is ja dat weet ik ook niet