Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:10

Chesss schreef:
Ninx schreef:
De Mastic Horse lijkt een zeer betaalbaar en tamelijk onschuldig alternatief voor andere middelen. Wellicht beter om eerst eens te testen voordat ik die Gastro erin stop....
Gebruikt iemand dit nu al langere tijd?

Ja het helpt erg goed en idd redelijk onschuldig.

Hoe lang geef je dit al?
Duidelijk verschil?

Chesss

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:53

Ik denk dat ik de majestic nu een maand of twee geef, beduidend minder last van zijn maag

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:53

Elias7 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik heb nu argiletz, voorheen chi..het maakt niet zoveel uit.

Hoeveel geef je daar van?

Twee eetlepels per dag..1 s"morgens en 1 s"avonds door het voer.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:10

Geeft iemand ook de tabletten ipv de zakjes?
Als ik het zo even snel uitreken. Kom ik bij 2 Bulk verpakkingen a 2x 50 sachets op 221 dollar. Mijn paard zou er 3 per dag moeten hebben dus zou ik er 33 dagen mee kunnen doen. Als ik 120 tabletten zou bestellen dan zou ik er 40 dagen mee kunnen doen. En kost het me 186 dollar. Ik lees niet zoveel over de tabletten. Wat vinden jullie van de tabletten? Ik twijfel enorm over wat ik moet bestellen :D

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:08

Ik neem wat het goedkoopst uitkomt. Omeprazol is omeprazol voor mij in welke vorm dan ook.

Het is jammer dat bij onze paarden de maag gevuld moet blijven en dat geeft veel extra werk in de zomer.
De rest van onze kudde is moddervet en ook nu er geen gras meer staat wil niemand hooiruiven op de wei. Ik moet dus op stal bijvoeren.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:14

Op een Engels forum las ik dat iemand een paard heeft/had, dat tijdens het hebben van een maagzweer ook een erge last had van roos, echt grote stukken droge huid die los kwamen. Herkent iemand dit?

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:35

Er is een verband tussen maagzweer en irritatie van de huid/jeuk. Ook ik zie dat terug bij mijn paard.

sorry ik meng me er tussen in dit topic... Ik heb een paard dat al vanaf 1 jaar met enige regelmaat last heeft van zijn maag. Ons stalmanagement is aangepast op zijn behoeftes en stresslevel. Ik lees hier graag mee.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:51

Ik moet helaas van stal gaan verhuizen omdat er bij ons niks aan het beleid gedaan gaat worden. Hopelijk ga ik een fijne plek vinden waar ze krijgt wat ze nodig heeft qua voer!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:10

vervelend Ghostattack..
Ik heb de paarden aan huis staan dus ben zelf verantwoordelijk voor het stalmanagement.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:17

[quote="nickynicole"]Er is een verband tussen maagzweer en irritatie van de huid/jeuk. Ook ik zie dat terug bij mijn paard.

sorry ik meng me er tussen in dit topic... Ik heb een paard dat al vanaf 1 jaar met enige regelmaat last heeft van zijn maag. Ons stalmanagement is aangepast op zijn behoeftes en stresslevel. Ik lees hier graag mee.[/quote

Ik weet niet of je luzerne voert, maar mijn paard kreeg daar erge jeuk van.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:23

Ik sta gelukkig op een stal waar sinds de overname onbeperkt ruwvoer gegeven wordt. In dit geval is het ook echt onbeperkt. Ze staat nooit zonder, ook op de wei wordt bijgevoerd. Dan weet je pas wat je paard al die tijd gemist heeft!

Succes met het zoeken van een stal, altijd lastig!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:26

Nee ik voer geen Luzerne Niello. De meningen zijn verdeeld of Luzerne helpt tegen maagzweren.

bij ons ook onbeperkt hooi, veel vrije beweging (ook in de winter), weinig krachtvoer, opbouwende trainingen, onderling contact tussen de paarden mogelijk, ritme en regelmaat, rust en ruime weidegang in de zomer. Ik weet niet wat we nog kunnen verbeteren...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:35

de mijne ging met puur lucerne meer zuigen... pavo daily plus (mix lucerne en gras achtige stengels) door zijn krachtvoer zorgde ervoor dat hij vrijwel helemaal stopte met zuigen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:17

Chesss schreef:
Maris schreef:
Chess, ken je KPU ?? Een stofwisselingsziekte die in Duitsland wordt herkent bij paarden. Geen idee waarom niet hier in Nederland, misschien toch een beetje vaag ??? Is in ieder geval hetzelfde als HPU bij mensen, en gaat om een tekort aan B6 en P-5-p oa. Bij paarden te genezen met een aantal supplementen. Is vooral gericht op de darmen.

Nee ken ik niet. Ik ga me erin verdiepen!
Ik heb gisteren de probalance aangeschaft van hoveler ook uit Duitsland, hier hebben ze heel gelei ervaringen mee met dit soort problemen. Hij is gelukkig heel vrolijk dus dat helpt wel mee.

Hoe is het met je paard henshem?

Hier wordt de wei helaas ook steeds kaler en beginnen de maagproblemen op te spelen. Op zich verliep het herstel van de koliekoperarie goed maar hij begint nu steeds slechter te eten. Dus net als een aantal anderen voer ik veel slobber. Ga voer Hipro flexmove proberen en heb mastic horse treatment inmiddels in huis. Als dit geen zoden aan de dijk zet toch maar weer een kuur omeprazol erin.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:00

He balen joh. Ik heb nu de hoveler pro balance buik is wel veel losser. Hij eet ook veel beter zijn hooi, maar ook nieuwe partij hooii van dit jaar dus weer heel veel water erbij. Nu las ik inmiddels op de Duitse site dat zij adviseren vitamine b bij te voeren voor paarden met spijsverteringsproblemen en hebben zij speciale kruiden die je kan geven. Het blijft maar wat lastigs

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:14

Wiske2 schreef:
Ik neem wat het goedkoopst uitkomt. Omeprazol is omeprazol voor mij in welke vorm dan ook.

Het is jammer dat bij onze paarden de maag gevuld moet blijven en dat geeft veel extra werk in de zomer.
De rest van onze kudde is moddervet en ook nu er geen gras meer staat wil niemand hooiruiven op de wei. Ik moet dus op stal bijvoeren.

Lijkt heel erg op de stal waar ik sta.
Wij zijn nu weer verhuis naar andere wei maar nu staat het gras tot de knieen en dan is het dus weer teveel pfff

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:55

Tja Elias moeilijk slikken dat lange gras. Dat hebben wij weer. :( :o

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:27

Wiske2 schreef:
Tja Elias moeilijk slikken dat lange gras. Dat hebben wij weer. :( :o

Inderdaad :(

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:53

Die van mij staat nu bijna 2weken op zijn ander eten. Maar nu krijgt die weer veel mestvocht. Zou 1/2 Gastro en 1/2 sport kunnen helpen ipv volledige schep sport.
Was in januari juist gestart met Gastro plus voor zijn mestvocht/maagklachten.

De sport leek mij van samenstelling heel goed maar blijkbaar toch reactie op zijn darmen.
Heb al zoveel verschillende voeding geprobeerd en het is ook nog eens een moeilijke eter op zijn korrel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:56

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een andere stalling. Daar staan ze overdag lekker in de wei (met gras uiteraard, geen kale wei) en 's avonds laat gaan ze dan naar binnen. De eigenaren daar zijn van mening dat een paard wat op stal staat onbeperkt toegang moet hebben tot hooi, dus ik denk dat mijn maagzweer gevoelige pony daar perfect staat!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:58

E_D_E schreef:
Die van mij staat nu bijna 2weken op zijn ander eten. Maar nu krijgt die weer veel mestvocht. Zou 1/2 Gastro en 1/2 sport kunnen helpen ipv volledige schep sport.

De sport leek mij van samenstelling heel goed maar blijkbaar toch reactie op zijn darmen.
Heb al zoveel verschillende voeding geprobeerd en het is ook nog eens een moeilijke eter op zijn korrel.

Misschien kijken naar voer met minder suikers. Of wil hij het dan niet eten?

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:13

Nouvel schreef:
E_D_E schreef:

Misschien kijken naar voer met minder suikers. Of wil hij het dan niet eten?

Dit is al een sportbrok zonder iets van toegevoegde suikers. Zal morgen de samenstelling ng eens bekijken.
Van de aveve sport zero mix ook al geprobeerd. Wil meneer niet eten.
Heb gelukkig nu wel 100kg gekregen om te proberen vd leverancier. Of zou ik het nog wat langer moeten aankijken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:26

Hmm lastig. En als je het mengt met voer wat hij wel graag eet?

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:28

Nouvel schreef:
Hmm lastig. En als je het mengt met voer wat hij wel graag eet?

Heb al geprobeerd te mengen met de Gastro plus. Brokjes vist hij er uit en de zero mix blijft gewoon liggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:33

Wel slim haha. Maar niet handig...
Hmm lastig dan, nog een ander soort voer proberen?
Of naast de gastro een goede vitaminebrok?