[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:04

Ik ben een tijdje niet langs geweest hier, maar zie erg veel leuke foto's! Leuk om te zien dat de manen en staarten blijven groeien!

Bij ons is het dit jaar toch wel erg goed gegaan. Ik twijfel nog steeds of het wel eczeem is, maar ik durf het niet te testen en de deken af te laten :o
Ik ben er in elk geval wél achter dat mijn slome sukkel toch stresgevoeliger is dan ik dacht. Ook heeft zijn spetterpoep een link naar de jeuk. Het is bij hem echt zaak om stressituaties uit de weg te gaan, anders heeft hij spetterpoep, lichte buikpijn en veel jeuk op zijn manenkam.
Ook na veel suikers en teveel gras krijgt hij jeuk. Het lijkt ook alsof hij jeuk krijgt van de vliegjes, want met de deken op is hij niet zichtbaar aan het schuren, maar toch heeft hij het stukje bij zijn schoft halverwege de zomer weer kaal gehad.

Hier gaat het nu heel goed. Alles ziet er rustig uit.
De vliegjes zijn wel gigantisch vervelend! :oo Alles staat bij ons onder water en je moet je mond dichthouden als je door het land loopt. De paarden worden er gek van en velen hebben jeuk.
Mijn paard loopt momenteel enkel met de hals op en met slechter weer (nu is het te warm) al met de regendeken er weer overheen. Hij heeft twee maanden met de RSIH gelopen en die werkte beter dan mijn halsdeken, maar helaas is de voorsluiting overleden dus die moet eerst gemaakt voordat hij hem weer opkan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:09

annetje,hier ook zoveel vliegjes,wat worden ze er kriegel van he.
Hier geloof ik ook dat het met voeding te maken heeft,omdat het nu al weken goed gaat.
ik ga volgend jaar toch eens proberen,op rantsoen en beperkte weidegang.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:17

Mijn pony staat inmiddels al 4 weken zonder exceemdeken en schuurt niet meer! :?
Derfen heb ik ook al een week of 3 niet meer gebruikt.
Ik ben heel blij maar ik heb echt geen idee hoe dit nou opeens kan :')

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:24

Mijn merrie staat nu met 0 grams regendeken (of zonder regendeken) en met een halsdeken van Ivanhoe.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:44

Mijn merrie heeft van zaterdag op zondag in 1x haar hele staart kapot geschuurd! :'(

Ben echt radeloos nu!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:55

met welke reden denk je ellen; deken afgehad?ander voer?op stal ipv op de wei?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:55

O Ellen wat erg voor jullie!!!

Ik heb Bregh vandaag maar weer wel haar excemer opgedaan, ze had het nogal warm onder de regendeken, en gezien hier de komende dagen droog en niet te koud wordt verwacht, leek me deze net iets fijner zitten.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:44

Ik doe mee aan de wedstrijd :D hahahaha

Als ik in maart de hele manenkam van mijn pony milimeter, hangt het in augustus/september alweer bijna tot de onderkant van haar nek, het groeit echt als kool.

Heb die van mij al een week of 3 niet meer zonder deken gezien, dus geen idee hoe lang het nou is.
Ze schuurt in elk geval niet :D

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:31

Mag ik ook meedoen?! :D
Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:55

Volgens mij geef ik al op, tegen die manen kan ik niet op. :P

Kan wel erg goed Photoshoppen... O:)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:58

:D Gemeen he :D
Ondanks die manen en staart heeft ze wel echt exceem...
Heb het redelijk goed onder controle.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:27

Ik heb ook de eczeemdeken met onderdeken weer opgedaan, het is soms zo warm en klevvig.. zo kan ik ook de halsdeken even wassen en anders maken, zodat deze hopelijk beter blijft zitten. Ben straks 11 dagen weg (met opzet na/aan het eind van het eczeemseizoen!!), maar dan moet het wel mooi blijven zitten voor de "oppas" .

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:00

@ opisopshop: ik dacht, ik was haar staart een keer uit met babyshampoo.. en heb toen de manen ook gedaan, en de staart is nu kaal, maar de manen niet...

Ik weet wel dat ik vanaf nu alleen meer betadineshampoo ga gebruiken..
Verder is deken niet afgeweest ofzo..:n

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:10

Oef, dat ga ik niet winnen van die Fries hoor :n Dunla d'r manen groeien vrij snel maar zo snel nou ook weer niet.

Wassen doe ik ook alleen maar met paarden-, betadine- of teershampoo. Wel jammer dat ze nu weer de hele staart kapot heeft :\

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:31

Nou die van mij is dit jaar nog niet zo erg geweest als nu. Heel zijn manenkam zit onder de strepen (jullie weten vast wel wat ik bedoel) en hij is flink aan het jeuken. Ondanks dat hij nog steeds zijn eczeemdeken op heeft. |(

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:55

bij mij gaat het redelijk met de eczeem.
ik was 1 keer per week haar staart en manen met dode zee zout shampo.
en de rest smeer ik dagelijks Sweet-itch.
en ik moet toegeven dat ik haar wijnig zie jeuken.
veders heb ik voor op stal een Borstelframe Mair gekocht zodat als ze jeuk heeft ze daar tegen kan jeuken.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:57

Hallo :wave:

Gezien mijn topic gesloten is omdat er een algemeen topic is, zou ik graag mijn vraag willen stellen.
Mijn tinker heeft voor de helft witte (mooie lange) manen, en de andere helft is zwart (en helemaal kort). Nu dachten we eerst dat het zwarte deel opgegeten werd door een ander paard, en heb ik dus anti-bijt gehaald. Nu worden de manen niet meer korter, maar hij heeft wel een grote kale plek precies op de overgang van zwart naar wit, die er eerst niet zat.
Ook zit er een soort 'roos' in de manen, een soort schilfers. Vandaar dat ik dacht aan eczeem. Hij heeft ook voor op zijn borst wat van die schilfers maar daar is het niet kaal (komen tevoorschijn als ik hem poets). Kortom, wat zou het nou zijn? Ik wil wel eczeemzalf gaan halen, maar als het gewoon ligt aan het schuren heeft dat niet veel nut... Dus wat zijn de tekenen van eczeem?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:07

gillian: Volgend jaar heb ik joune ingehaald :P hahahaahahah

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:36

_CS_ schreef:
gillian: Volgend jaar heb ik joune ingehaald :P hahahaahahah

Succes!! }>

Ik hoop voor iedereen hier dat jullie paarden ook ooit zo'n lange manen krijgen!! Is toch een teken dat onze inzet ook beloont wordt!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:38

emm, heb je een foto?

steins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:09

hi ik heb een fries die jaren tot bloedens toe schuurde,ik haal nu mijn mijn paardendierenarts Bob van der Heijden een speciaal middel en dat helpt geweldig,hij kan nu een paardwaardig normaal bestaan leven...ik ben erg nieuwsgierig of andere ook zo'n goed resultaat hebben..

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:22

mmmm paard heeft een stukje manen asfgeschuurd, mm dagje deken afgehad,,, te vroeg dus nog. in ieder geval mijn dilemma, alles kort of lang met 15 cm kort................

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 07:59

Steins wat voor spul is dat dan?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:50

kim1207 schreef:
mmmm paard heeft een stukje manen asfgeschuurd, mm dagje deken afgehad,,, te vroeg dus nog. in ieder geval mijn dilemma, alles kort of lang met 15 cm kort................

Tsja... ik ben destijds zo begonnen:
Afbeelding

Daarna ben ik steeds stukjes eraf gaan knippen van het langere zodat het geheel wat meer bij elkaar kwam:
Afbeelding

Waardoor het een best mooie volle bos wordt:
Afbeelding

Ik wil het graag tot op het puntje van de schouder hebben, gelijk (voor zover dat lukt ook met winterdekens...) en dan blijft het zolang. Ik punt het nu nog steeds regelmatig bij, zodat het een mooie volle bos is, ook onderin.

steins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:06

ik durf het niet te zeggen,een mengsel wat super werkt...hij laat zich er niet over uit..maar het is het proberen altijd waard...