Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Willeke12 schreef:mijn haflinger behandel ik met vlooiendruppels voor honden. begin maart mee begonnen, 1 pippet in zn manen en 1 in zn staart en dat om de 5 a 6 weken. vorig jaar ging het super en tot nu toe gaat het ook goed,hij heeft niet meer geschuurd

) afwerken. Hoop dat het hiermee niet zo gaat schuren op de manen, heb het idee dat de haren afbreken door de deken want schuren doet hij niet.
) en die hier plaatsen. IndianaJones schreef:vlooiendruppels?? Jeetje zeg...hoe ben je daar op gekomen??
Ik ben nu net begonnen met Gladiator plus maar dacht net direct, ooow dat ga ik proberen, vlooiendruppen!
Maar is het niet zo dat van vlooiendruppels de vliegen (net als vlooien) wel bijten maar dan doodgaan? Ik bedoel...zit hier te denken "hoe weerhouden vlooiendruppels vliegen om te gaan bijten?"
Gewoon een vraag hoor, want vindt het wel een interessant iets!![]()
En...wat voor vlooiendruppen/welk merk etc??
opisop_shop schreef:Willeke12 schreef:mijn haflinger behandel ik met vlooiendruppels voor honden. begin maart mee begonnen, 1 pippet in zn manen en 1 in zn staart en dat om de 5 a 6 weken. vorig jaar ging het super en tot nu toe gaat het ook goed,hij heeft niet meer geschuurd
Is dat van Defendog?
Staat hij verder nog onder een deken?
Hoe ging het voordat je dit gebruikte?
Vertel ons het geheim
Ik heb vandaag even klitwortel opgehaald tegen de schilfers, zag dat de arabier ook wat schilfers had dus kan het ook meteen op hem proberen (geen eczemer).
Alleen er staat helemaal niet op hoe je het moet gebruiken en bij de drogist konden ze het me ook niet vertellen.
Gewoon in laten trekken, of moet je het ook weer uitspoelen?
En hoe vaak gebruiken jullie het?
Ik heb vandaag voor Storm een halsdeken gemaakt van een kapotte eczeemdeken.
Ben de hele ochtend bezig geweest te klungelen en knutselen in de wei, model is prima maar moet het nog verder (steviger) afwerken. Hoop dat het hiermee niet zo gaat schuren op de manen, heb het idee dat de haren afbreken door de deken want schuren doet hij niet.
Zal kijken of ik een foto kan maken vanavond (als de deken dan nog leeft) en die hier plaatsen.
Rapperijder schreef:Ik spray mijn eczeemdeken ook in met vlooienspray.
Ik kwam op het idee doordat ik op het etiket zag staan dat het veilig was voor het hondenkussen etc, en dat het hielp tegen alle soorten insecten.
Ik heb wel het idee dat de mugjes ervan wegblijven.
opisop_shop schreef:Willeke12 schreef:mijn haflinger behandel ik met vlooiendruppels voor honden. begin maart mee begonnen, 1 pippet in zn manen en 1 in zn staart en dat om de 5 a 6 weken. vorig jaar ging het super en tot nu toe gaat het ook goed,hij heeft niet meer geschuurd
Is dat van Defendog?
Staat hij verder nog onder een deken?
Hoe ging het voordat je dit gebruikte?
Vertel ons het geheim
Ik heb vandaag even klitwortel opgehaald tegen de schilfers, zag dat de arabier ook wat schilfers had dus kan het ook meteen op hem proberen (geen eczemer).
Alleen er staat helemaal niet op hoe je het moet gebruiken en bij de drogist konden ze het me ook niet vertellen.
Gewoon in laten trekken, of moet je het ook weer uitspoelen?
En hoe vaak gebruiken jullie het?
Ik heb vandaag voor Storm een halsdeken gemaakt van een kapotte eczeemdeken.
Ben de hele ochtend bezig geweest te klungelen en knutselen in de wei, model is prima maar moet het nog verder (steviger) afwerken. Hoop dat het hiermee niet zo gaat schuren op de manen, heb het idee dat de haren afbreken door de deken want schuren doet hij niet.
Zal kijken of ik een foto kan maken vanavond (als de deken dan nog leeft) en die hier plaatsen.
, ik doet het altijd zo op de manen (de helft loopt dan bij mij in de mouwen
)
)
opisop_shop schreef:En dit kan dus geen kwaad voor je pony?
Bij de kruidvat hebben ze ook goedkopere soort vlooiendruppels vor honden, dan zou ik dat weleens willen proberen om te kijken of het werkt.
Zijn de klachten eerst nog erger geworden of dat niet?
Niet raadzaam om bij open wondjes te gebruiken lijkt me?
Willeke heeft je pony ooit een deken opgehad; wat heb je vorig jaar allemaal geprobeerd dat niet hielp?
mienemuis schreef:Nu had ik al wel die blauwe halsdeken/flap besteld waar misty laatst over vertelde en wie weet ga ik haar op sommige dagen (zoals vandaag, veel wind) alleen puur die halsflap op leggen.. Dan is de staartwortel alleen wel onbeschermd, wat vinden jullie? Aan de andere kant twijfel je weer, ik was er vroeg bij met de deken en tot nu toe nog helemaal niks te zien, dankzij die deken denk ik..