Ik smeer de wonden nu in met Dermazyme, is een zalf op honingbasis en etherische olien. Verder krijgt hij nu pro-dynam en nog steeds uiteraard antibiotica.
Jullie prijzen mij wel de hemel in, maar ik ben ervan overtuigd dat velen van jullie hetzelfde gedaan zouden hebben. Dat het vermoeiend is , okay. Maar hij is het waard. Ik krijg indd erg veel pb's, en probeer er zoveel mogelijk terug te pb-en. Ook de mensen die niet in topic reageren maar wel steun en hulp bieden via pb wil ik toch bedanken.
Dan ga ik nu eerst Canjer nog een keer een zijn medicatie geven, en kruip dan nog even achter de computer.
Ander vraagje: is het duidelijk wie dit paard zo heeft laten verwaarlozen? Lijkt me wel een aangifte waard. Weet niet of er ergens in deze 20 pagina's uitleg over staat hoor (heb eerlijk gezegd niet alle 20 pagina's even aandachtig gelezen), in dat geval sorry voor m'n overbodige vraag. Verschrikkelijk dat mensen een paard zo verwaarlozen.
Je zou ook sudocreme kunnen overwegen. Dat wordt gebruikt voor schrale (baby)billen maar wij gebruiken het nog steeds voor allerlei wondjes en schaafjes..
Natuurlijk is de ordinaire uiercreme/zalf ook altijd goed. En de zalf met honing lijkt met ook wel lekker zacht. Honing heeft volgens mij ook een lekkere helende werking
joepie!! Eindelijk heeft hij gemest!! Wel een beetje vreemde mest. Eerst heel zwart en echt kneiterhard. Daarna steeds zachter. Dat ik keek wat er verder in de ontlasting zat ging ik bijna over mijn nek! Er zaten geel groenige proppen slijm in die wel zo verschrikkelijk stonken!!! Heb nu 4x mijn handen gewassen, maar het stinkt nog steeds!
Heel veel respect voor wat je allemaal doet voor dit dier. Wat je nog zou kunnen proberen zijn Traumeel H druppels, ik heb er heel goede ervaringen mee bij diverse soorten letsels, het is homeopatisch en je kunt het of gewoon in zijn mond druppelen of door de brinta mengen. De paardendrogist kan het leveren.
gefeliciteerd! weer een mijlpaal! slim van die zalf met honing! jij zal ook wel moe zijn, suc6!
(over dingen die stinken, ik weet niet of je een walnoten boom hebt, maar als je dan met je handen lans de bladeren gaat ruiken ze weer frisser, doe ik altijd nadat ik kuil heb gepakt dat kans soms ook zo'n eigen geur hebben)
ow en ik lees het word druppels, ik weet niet hoe je over bachbloesem remedies denkt, maar misschien wil rescue druppels wel wat emotionele steun geven aan Canjer, maar eerst maar eens lichamelijk wat stabieler worden. (al ligt dit erg dicht bij elkaar)http://www.bachrescue.nl/con_rescue_druppels.asp
Laatst bijgewerkt door draaakje op 11-07-08 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt
juksz@ Heel hard blijven duimen dat het allemaal de moeite waard is. En ondanks dat we 20 pagina's verder zijn, krijg ik toch steeds goede nieuwe bruikbare tips!
gelukkig mest hij, dus dat werkt allemaal nog wel. dat geel groene zal eventueel ontstekingsweefsel zijn wat hij heeft doorgeslikt?? vind het wel gaaf hoor,ieder ander had hem vanwege de kosten een enkeltje slachthuis gegeven en jij geeft hem nog een 2e kans. valt het allemaal wel een beetje te combineren met de andere paarden bij je? is wel erg druk zo he
Ok,duimen gaan op volle toeren! Vetramil is ook een fijne wondzalf op basis van honing en voorkomt wildvlees vorming. Verder helpen Lavendel druppels bij allerlei huidaandoeningen en het ontsmet ook. Traumeel H druppels kunnen hem misschien inwendig helpen? Misschien tzt brokken laten weken tot een slobber en met zonnebloemolie proberen te laten eten/inbrengen?
ik ga morgen kijken waar ik hier die seniorenbrok vandaan kan halen. Daar schijnen helemaal geen hele granen of iets dergeljks in te zitten. Als ik dat op dezelfde manier als de brinta erin kan krijgen zou dat geweldig zijn!
Goed dat hij gemest heeft! Het is een begin. Honingzalf is idd heel goed, kreeg ik na een operatie ook voor mijn paardje! Het zorgt ook voor een soort natuurlijke antibiotica. Super spul. Ik blijf voor Canjer duimen. En voor jou: Hou je taai!
Mensen hebben het allemaal over druppels (groene os, traumeel etc) maar de meeste druppels (zeker die van de groene os) moeten op een snee brood gegeven worden en dat kan Canjer nog helemaal niet naar binnen krijgen
Traumeel is wel een wondermiddel en je hebt ze ook in capsules, gel, zalf en druppels...
Ben nog nooit zo benieuwd geweest hoe een verhaal af gaat lopen...
Ben ook benieuwd naar het hele verhaal incl de foto's maar ga er netjes op wachten tot de tijd daar is