Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knavia schreef:Euhh, ik zou die kalium eerst eens even laten nameten op een ander lab, om te weten of dit geen meetfout is. Een kalium van 8 is echt flink te hoog. Dan heb je het over waardes waarbij je mogelijk hartritmestoornissen kan krijgen. Laat dan ook meteen testen op HYPP, de stoornis die bij quarters voorkomt en met je kalium te maken heeft. Als je paard drager is van het HYPP-gen, dan kan je veulen ook drager zijn.
catalyst1 schreef:Potassium 8.0 ++ 2.8 - 4.5 mmol/l 2),3)
AST (GOT) 265.7 75 - 600 U/l
CPK 200 < 260 U/l
LDH 380 < 400 U/l
_AJ_ schreef:Oorzaak tot nu toe nog steeds onbekend. Maar aan de leverwaarden van de andere paarden te zien was het al veel langer aan de gang. Na het bekend worden van alle verhoogde leverwaarden zijn ze alles gaan onderzoeken, maar niks gevonden...
Stal is er 2 maanden later mee gestopt. Ze waren te bang voor dode paarden die ze 's morgens in stal konden vinden...
ellepel schreef:wat vreemd zeg...bijna alle paarden die daar dus last van hadden?
bij jouw paard is de magnesium verhoogd, geef je zelf magnesium door het voer erbij?
en mag ik vragen of je weet dat je paard genoeg drinkt?
MaiNat schreef:Nou idd ik schrok mij ook wezenloos van haar hoge insuline, maar misschien valt het toch nog mee, omdat ze niet helemaal nuchter was toen er bloed werd geprikt. De klachten waren niet eens meer hard kunnen stappen, ze liep heel langzaam en moeilijk. Ook zweette ze als een otter. Gelukkig gaat het sinds een week echt de goede kant op. Het zweten is gestopt door haar Vitamine E en Selenium bij te voeren en elke dag krijgt ze Magnesium Oxide en dat helpt ook heel goed. Ben vandaag zelfs anderhafuur wezen wandelen, want ze had er zelfs zin in. Wel is ze nog lang niet de oude, want draven dat gaat nog heel moeilijk. Ze draaft dan wel aan, maar gaat dan heel kort lopen.
Vervelend dat jouw paardje er ook last van heeft en dat je dan niet de beweging kan geven. Je hebt wel gelijk dat je het al gelijk na 1 dag merkt dat ze dan wat stijver zijn, als ze niet gelopen hebben.
ellepel schreef:heb je ook een gehele bloeduitslag?
of heb je alleen deze waardes doorgekregen..
de magnesium waarde bij jouw dier is wel goed,waarom moet je dan wel magnesium bij gaan geven?
ohw en nog een vraagje:
hoe oud is jouw merrie en is er ook gekeken of ze cushing heeft?
omdat haar cortisol vrij hoog is en dat komt ook voor bij de ziekte van cushing