Jacobskruiskruid is dodelijk voor paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Re: Jacobskruiskruid is dodelijk voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:12

roossie22 schreef:
ik vond net een takje in het hooi van mn paardje... heb al op het jkkforum gekeken en bij de foto;s.... volgens mij is het geen jkk maar weet iemand wat dit wel is( en vooral of dit giftig is??)

Afbeelding
Afbeelding

daar ben ik ook benieuwd naar want deze takken had ik ook in mijn hooi.

Bij mijn buren stond het overigens wel vol met kruid.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:13

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:12

CKdamour, ik zag dat je schreef
Citaat:
Nu ben ik naar de site gegaan van de actie tegen het kruid, maar die vragen om een foto van het kruid om te kijken of het echt dat kruid is... maar een foto maken gaat nu niet meer, omdat het dus weg is.

Ik begrijp het niet helemaal, want ik heb jou namelijk gisterenavond laat pas terugemaild. Heb je misschien ook met iemand anders van een andere site contact gehad? Ik heb je geschreven, dat je nu hoogstwaarschijnlijk wel rozetten in de wei kunt zien staan en dat je die kunt vergelijken met de foto's op onze site.

zie fototopic http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewforum.php?f=17
En fotogalerij http://www.kruiskruidinfo.nl/

De rozetten zijn er namelijk gewoon de hele winter, Hanneke heeft ze gefotografeerd in haar weide (waar nu geen paarden staan).

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:49

ja klopt, maar ik heb die mail vanmorgen pas gekregen

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:51

en met die foto bedoel ik dat dat op de site stond... achteraf heb ik toch maar gemailt inderdaad maar op de eerste pagina staat: maak er een foto van

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:42

CKdamour, hoe is het met je paardje? Je schreef dat jouw paard niet vermagerde, maar wel aan de diaree was. Heb je er al een dierenarts bijgehad? Ik kreeg het idee dat je toch bang bent dat ie JKK heeft gegeten. Heb je nog rozetten kunnen vinden in de wei?

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:39

Collane schreef:
CKdamour, hoe is het met je paardje? Je schreef dat jouw paard niet vermagerde, maar wel aan de diaree was. Heb je er al een dierenarts bijgehad? Ik kreeg het idee dat je toch bang bent dat ie JKK heeft gegeten. Heb je nog rozetten kunnen vinden in de wei?

Nou hij is gewisseld van hooi en vorige keer kreeg hij het toen ook. Het is nu weer stabiel... hij was ook niet vies achter terwijl het eerder in de week nog aan zijn benen zat... zo had ik het eigenlijk gezien aangezien ik bij de hoopjes nooit weet welke van wie is.
Maar hij heeft nu weer een week hetzelfde hooi en nu is het weer goed. Ik hou het wel in de gaten. Ik ben gisteren heel de wei doorgelopen, maar ik heb geen rozetten gevonden. Dat stuk waar ik dacht dat iets stond was nu alleen maar zand. Ik blijf wel die wei nakijken en ik ga vanmiddag naar die mensen. Die waren gisteren niet thuis. Zal een folder printen en meenemen.

hann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:28

Goed van je om de folder te printen en mee te nemen. Op onze site zijn weer nieuwe foto's geplaatst van JKK in januari. Ik heb ze zondag 15 januari 2006 gemaakt.
Ook heb ik foto's van het wortelstelsel van KKK gemaakt.
Verder kan iedereen met zijn vragen en verhalen op het forum terecht.
Hanneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:46

horsefun schreef:
Je kan een petitie tekenen op www.kruiskruidpetities.nl. Hoe meer handtekeningen hoe beter. Ze willen dat de tweede kamer er iets mee gaat doen. Anders is het in de toekomst misschien wel te laat voor alle vee. Niet alleen paarden gaan er dood aan maar ook schapen, koeien enz.

Teken de petitie a.u.b. en vertel dit door aan je vrienden!

www.kruiskruidpetities.nl

Komop, paardenliefhebbers het is een kleine moeite om even mee te werken. Er zijn al vele paarden en andere vee gestorven door deze giftige plant. Het zal jouw paard maar zijn! Voor de leken onder ons wil ik toch even melden dat het gift achter blijft in het paardenlichaam. Enkele grammen van deze plant is voldoende om een paard te vergiftigen. Of dit nu in 1 dag is gegeten wordt of in 10 jaar! Schrik je hiervan? Reden genoeg om even je handtekening te plaatsen.

Groetjes en alvast bedankt.

is er iets met die site aan de hand? bij mij doet die link het niet.....
ik wou graag tekenen....

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:00

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:03

hann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:31

Momenteel zijn er ook handtekeningen lijsten te downloaden op http://www.kruiskruidforum.nl/forum/vie ... php?t=398, waarop mensen handmatig kunnen tekenen als ze niet via internet willen of kunnen tekenen. Deze kun je bv op maneges, dieren/ruitersportwinkels, dierenartspraktijken neerleggen. Belangrijk is wel dat petitietekst en handtekeningen lijst op 1 vel komen, anders is het niet geldig.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:56

Een goede manier om van dat JKK af te komen in je eigen wei is door er wegenzout op te leggen. Zeker in dit seizoen (vochtig) nemen de plant het zout op en rotten van binnenuit weg.
Wegenzout kost bijna niets en is in diverse doe-het-zelf-zaken te koop. Bij ons bij Fixet......

Overigens die foto is volgens mij geen JKK. Weet niet precies hoe het heet, maar JKK ziet er echt anders uit als het gedroogd is volgens mij....

hann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:06

hann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:41

Malibu_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:56

ow ik zie het ik denk niet dat het JKK is hoor!!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 17:02

CKdamour schreef:
roossie22 schreef:
ik vond net een takje in het hooi van mn paardje... heb al op het jkkforum gekeken en bij de foto;s.... volgens mij is het geen jkk maar weet iemand wat dit wel is( en vooral of dit giftig is??)

Afbeelding

daar ben ik ook benieuwd naar want deze takken had ik ook in mijn hooi.

Bij mijn buren stond het overigens wel vol met kruid.

Dit is geen JKK ... maar een zuring soort. Niet giftig dus.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:58

Naar mijn idee is dit ook zuring!

femmigje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:25

Ik wil jullie er allemaal op attenderen dat de petitie tegen Jacobskruiskruid 1 maart as sluit. Ik wil iedereen dan ook vragen om allemaal naar www.kruiskruid.nl te gaan en die petitie te tekenen!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:07

idd opassen met dat wegrot-idee want dan eten ze het juist nog wel op...of je moet de wei erna helemaal nalopen en het rotte er allemaal uit plukken maar goed dan ga ik net zo lief de verse plant er uit halen want dan is het meteen weg! ik heb gelukkig nergens meer last van! 1 deel wei waar het opstond is bouwland geworden en het andere stuk hou ik heel goed bij! heb er van geleerd want volgens mij heeft mijn pony door die zooi koliek gekregen...zeker weten doe je het nooit maar er was van het plantje gegeten dus...

hann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:23

Even voor alle duidelijkheid; de actie en petitie lopen niet via kruiskruid.nl maar via www.kruiskruidinfo.nl!!!!! Wel super dat je iedereen nog oproept om te tekenen, doen dus; kleine moeite!!!
Goed Rianneke dat je iedereen nog attendeert op het wegrotten door verdelgingsmiddelen. Ik vind het ook een eng ideen dat mensen het denken weg te hebben en vergeten dat weggerotte en ingedroogde planten geeoon gegeten worden en je dus een nog veel groter gevaar creeërt
Hanneke

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 01:21

hoeveel handtekeningen zijn er al verzameld?

hann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:08

Via internet 5423. Die is nu gestopt, maar de op de handmatige lijsten kan nog wel getekend worden, totdat we weten wanneer de petitie naar Den Haag gaat. Daarover wordt je op kruiskruidinfo op de hoogte gehouden. De stand met de handmatige lijsten is moeilijk in te schatten. Ik heb er hier al zo'n 600 handtekeningen liggen en ik weet dat ik er hier nog wel honderden binnen zal krijgen van kennissen. We weten niet wat anderen ermee gedaan hebben en hoeveel we er dus nog binnen zullen krijgen. Maar op die manier kan het dus nog een tijdje en zo kun je nog familie, vrienden, buren, stalgenoten ed laten tekenen. Ze zijn www.kruiskruidinfo.nl te donwloaden en daar kun je ook het adres opvragen waar je ze naar toe kunt sturen.
Hanneke

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:26

is jkk ook giftig voor mensen... bijvoorbeeld als je het zonder handschoenen uit de wei trekt? (niet dat ik het ga eten hoor

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:35

sanne_shelly schreef:
is jkk ook giftig voor mensen... bijvoorbeeld als je het zonder handschoenen uit de wei trekt? (niet dat ik het ga eten hoor

Nee je krijgt het niet aan je lever door de plant aan te raken met je blote handen, zie de uitleg op http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=226
wat wel kan is een allergie, in de uitleg over huidopname feit of fabel wordt je doorgestuurd naar het allergie linkje, ook weer met uitleg.