Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Riant schreef:Punt was .. de foto op HN zegt weinig tot niets ...
opala schreef:De foto's van de benen waren voren mij interessant geweest wanneer de foto's na longeren en na stilstand vanuit dezelfde hoek waren genomen.
NickAltena schreef:Tja, die warmte foto´s.....
Soms vraag ik me af wat ik hier nog doe als ik de opmerkingen zie zoals hier gegeven...
koud water over de benen om een foto te manipuleren....een ijzer ondereen paard slaan om het verschil te laten zien (wel eens op het idee gekomen dat men het andere ijzer er al af heeft gehaald?)
Daarnaast...als de omschrijving van de werking van de foto klopt...zou dit een zwaar ziek paard zijn gezien al het rood wat op de beelden te zien is...allemaal onstekingen???
Ik denk dat je iets verkeerd in de uitleg begrepen hebt .
Daar waar het rood is heeft het paard een goede doorbloeding...iets wat we zeker ook in het paardenbeen willen zien....
Daar waar het groen is is het koud/kouder...afhankelijk van de instelling van de camera....
Vanuit deze omschrijving bezien krijg je een heel ander beeld op de foto´s die hier een pagina voor staan of niet?
Maar goed...ik wens jullie allen een goede tijd met vooral veel plezier op of met je paard....ik ga er nu echt van tussen want dit heeft zo weinig zin als de foto´s op de site zelfs al van fraude worden verdacht dan houdt het op....misschien hebben we de hielen ook wel uitgegomd met een tekenprogramma. de flare´s weg gepoetst enzo...of zelfs de zeer slechte hoeven ook wel met fotoshop gecreeerd....dat soort hoeven bestaat toch niet?
Gr, Nick Altena
NickAltena schreef:NickAltena schreef:Tja, die warmte foto´s.....
Soms vraag ik me af wat ik hier nog doe als ik de opmerkingen zie zoals hier gegeven...
koud water over de benen om een foto te manipuleren....een ijzer ondereen paard slaan om het verschil te laten zien (wel eens op het idee gekomen dat men het andere ijzer er al af heeft gehaald?)
Daarnaast...als de omschrijving van de werking van de foto klopt...zou dit een zwaar ziek paard zijn gezien al het rood wat op de beelden te zien is...allemaal onstekingen???
Ik denk dat je iets verkeerd in de uitleg begrepen hebt .
Daar waar het rood is heeft het paard een goede doorbloeding...iets wat we zeker ook in het paardenbeen willen zien....
Daar waar het groen is is het koud/kouder...afhankelijk van de instelling van de camera....
Vanuit deze omschrijving bezien krijg je een heel ander beeld op de foto´s die hier een pagina voor staan of niet?
Maar goed...ik wens jullie allen een goede tijd met vooral veel plezier op of met je paard....ik ga er nu echt van tussen want dit heeft zo weinig zin als de foto´s op de site zelfs al van fraude worden verdacht dan houdt het op....misschien hebben we de hielen ook wel uitgegomd met een tekenprogramma. de flare´s weg gepoetst enzo...of zelfs de zeer slechte hoeven ook wel met fotoshop gecreeerd....dat soort hoeven bestaat toch niet?
Gr, Nick Altena
Voor de juiste uitleg zoals hier boven en zoals je de foto eens zou moeten bekijken....rood is juiste doorbloeding/temperatuur....dan van oranje naar geel en groen naar blauw....zwart is koud dus geen doorbloeding...kijk nog maar eens goed naar het halster...lichtelijk verwarmd door temp. van paard cq kamer.....dus blauw...
owja....om dan de juiste "werking" van het hoefijzer te bekijken aan de hand van dit soort foto´s zou je eens zon foto moeten maken als het beestje NIET gelopen heeft....dus op stal staat zoals de meeste....dan zie je pas echt dat er geen hoefwerking is....zeker bij een uurtje lopen en 23 uur per dag op stal....
Als je het eerst flink laat lopen nml. komt er altijd bloed in het been....dat zijn de centrifugaalkrachten die dan werken....en bloed uit het lichaam is warm en komt dan ook als rood op de foto....ja ook na zoveel minuten....
Maar wat maakt het uit...ik ben ook nep....
Riant schreef:Mijn intentie is niet om Frans of de site voor leugenaar uit te maken, alleen om aan te tonen dat er "uitzonderingen" zijn, dus paard op ijzers die misschien mindere doorbloeding in de voeten hebben maar zeker nog ruim Voldoende.
opala schreef:Riant schreef:Mijn intentie is niet om Frans of de site voor leugenaar uit te maken, alleen om aan te tonen dat er "uitzonderingen" zijn, dus paard op ijzers die misschien mindere doorbloeding in de voeten hebben maar zeker nog ruim Voldoende.
Ja maar er is wel wat met dit paard aan de hand, dus zo'n representatieve uitzondering is het niet.
Natuurlijk hoop ik wel voor je dat het met je paard allemaal goed komt.
opala schreef:Ik heb ook al eerder geopperd om jaarlijks een foto te maken van eenzelfde beslagen hoef. Zo kun je zien of er werkelijk (n)iets veranderd. Wanneer de doorbloeding goed is, dan zie je geen verschil iig geen verslechtering naarmate de jaren verstrijken. Hele goedkope manier. Belangstellenden???? Ik heb ze (nog) niet gezien.
promptertje schreef:Op de volgende link vind je nog meer voorbeeldfoto's gemaakt met dezelfde apparatuur:
http://www.hippok9.nu/vettech/meditherm/page5.htm
gijsenkim schreef:Een paard dat dus 19 is en al 17 jaar op ijzers staat zou dan dus hele slechte fotos moeten hebben.
In tegenstelling tot een paard van 19 die nog nooit op ijzers heeft gestaan
Ik denk juist dat het door veel verschillende paarden onder verschillende omstandigheden veel representatiever is