Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

julietink schreef:op dit moment laten bij mijn tinker alle korsten goed los met exceemcreme voor mensen, bedankt voor de tip.
ook was ik hem geregeld, eerst met betadine en daarna met zwavelzinkshampoo van de paardendrogist. bij mijn paard begint het namelijk steeds met droge mok, dat ziet er anders uit, alleen heel veel witte schilfers. die verstoppen op een gegeven moment de hele huid en dan gaat het ontsteken met roodbruine korsten.
die witte schilfers krijg ik helemaal nooit weg. ik heb het met voedingsveranderingen geprobeerd:
minder brok, werd hij heel sloom van en hielp niet
extra vitaminen en mineralen, alleen heel duur, hielp ook niet
maxH
antimokkruiden van paardendrogist
want van modder kan het niet komen, daarvoor zit het te hoog op het been. helaas heb ik zijn mooie behang daar dus weg moeten halen, weggeknipt, tja.
dus tips zijn nog altijd welkom.

julietink schreef:die stopverfzalf van arabel,evitatinkle, ben je er al achter wat daarin zit? want mijn dierenarts kwam met zelfgemaakte zalf, hele dunne, ik denk met hydrocortiderm erin, dat helpt bij mijn paard allang niet meer. zinkzalf helpt trouwens ook niet en dat wordt ook een vreselijke troep met het vele haar van een tinker.
Wist eigenlijk helemaal niet dat de huis zo roze hoort te zijn erg he. Mijn paard heeft achter precies zo'n kale kootholte nog hetzelfde been ook en maar 1 rotplek nog maar die heb ik gister ontkorst. 1 been is nu helemaal mokvrij met haar 2 andere benen hebben inimieni plekjes waar ik iedere keer de korstjes weghaal.