Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:07

Van wat ik ooit zelf heb meegemaakt, een paard moet zelf meewerken en daar zit het probleem dat valt nm. niet te sturen. Sterkte jullie.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:06

Ze zullen de foto’s na de eerste indruk ws even goed willen bestuderen alvorens uitspraken te doen. Dat het los staat van de wond is ook wel het meest ws, maar ben dus heel benieuwd hoe het spronggewricht zelf eruit ziet. Hoop dat ze daar niet te lang op laten wachten. En dan is er nog de kwestie met zijn hart. Je kunt je paard natuurlijk niet opdelen in losse problemen; het een heeft vaak invloed op het andere. Je bent nu op een goed adres, de duimen draaien hier.
Hoop dat je toch een beetje kunt bijtanken nu je even de dagelijkse zorg uit handen kunt geven al blijft het natuurlijk in je hoofd spoken!!
Hou je haaks.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 21:05

Vandaag de arts onder wie Harley valt niet kunnen spreken. Toen ze belde zat ik net op mijn kraan en gsm niet bij de hand. Wel nog even na bezoekuren kunnen langsgaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laseren doet voor die 2 wondes dus goed zijn ding. Voor de hoofdwonde willen zij het ook niet gebruiken. Niet de soort wonde voor

Volgens mij heeft hij trouwens een persoonlijke vete met het hooinet daar. Thuis gooit hij er in iedergeval niet zo mee :')

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 22:53

Vast fijn om gewoon zo even bij hem te kunnen zijn!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 12:27

Vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is

Verslag van de foto’s is niet zo ernstig als verwacht. Maar word wel nog gecontroleerd voor ik het officiële verslag krijg.

Echter zoals nu naar uitziet kan hij mits aanpassing in manier van trainen terug de (basis)sport in :j *\o/*

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:29

We houden hoop.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:30

Ooohhh mogen we dan toch voorzichtig juichen ja?

**\O/** **\O/** **\O/**

Wat een gave update.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:21

Oooooooh, dat is voorzichtig, eindelijk, eens goed nieuws! Mijn duimen draaien even verder voor jullie

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:37

GUSTIxBILL schreef:
Vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is

Verslag van de foto’s is niet zo ernstig als verwacht. Maar word wel nog gecontroleerd voor ik het officiële verslag krijg.

Echter zoals nu naar uitziet kan hij mits aanpassing in manier van trainen terug de (basis)sport in :j *\o/*

Ik blijf duimen, maar wat een fijn nieuws!! Dat heb je ook echt verdiend met je inzet.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 16:01

Verdict van de foto’s
Artrose, lichte verbening van het kraakbeen en een kleine inkeping in het gewricht op plaats waar geen mag zitten. Allemaal op zijn leeftijd “verwaarloosbaar”, grote kans dat hij er al heel zijn leven mee loopt. Verklaart het “achterblijven” van dat been (moet je weten om te zien) en verklaart andere dingen. Maar kreupelen doet hij er niet op. Mits training aanpassen en luisteren gaat hij er geen last van hebben.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:41

Zoooo, jij zult ineens 5 kg lichter zijn denk ik.

Nu die wonden nog en dan fris en fruitig weer aan de slag.

Je vriend ook blij?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:44

Dit had erger kunnen zijn. Valt mij heel erg mee. Helen met die hap en voorzichtig aan weer aan de gang.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:59

Oh wauw!! *\o/*

Wat fijn allemaal. Als die wond nou even goed mee werkt dan is dit toch goed nieuws zeg!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:45

Dat klinkt als goed nieuws.
Nu hopen dat de wond ook spoedig wil genezen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:19

Fijne berichten!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:40

Stille meelezer meldt zich: jeeejjjjjj!! *\o/*
Het is jullie zo gegund!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:05

Goed nieuws! Erg blij voor jullie :knuffel:

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 20:22

Foto’s van de wonde zijn door Equitom gemaakt en deze van de hak en binnenkant been daarnet zelf gemaakt. Spoiler allert: gat is dicht :):)

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind hem alleen heel “doods” in zijn uitdrukkingen. Ik ga morgen dus vragen of ze hem gesedeerd houden.
Dit was het allertste wat ik hem gezien heb en dat omdat ze ander paard binnen brachten en heel de gang aan het roepen was. Kwam met moeite een lichte hinnik uit

Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:26

Jeetje. Wat een bizarre vooruitgang. Als dit zo doorgaat is het met enkele dagen dicht!!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 20:41

Moet wel zeggen, hier kreeg hij direct antibiotica en ontstekingsremmer (wat niet nodig was volgens da; want zou geen ontsteking inzitten) plus iets tegen het vocht.

Maw: ik had gewoon geen vechtende kans dit zelf dicht te krijgen.
De bacteriën creëerden een soort biofilm.
En door slechts gewone compressen te gebruiken, samen met de kleine wondes (door hun verbanden) niet mee te nemen is deze bacterie binnen geraakt.

Met nog andere woorden: de eerste ontploffing klopte mijn gevoel wel. En had er direct langer en zwaardere AB en ontstekingsremmers gegeven moeten worden.

Nu, het is gebeurt, kan niets meer aan veranderd worden. Ik ben blij deze stap gezet te hebben. Ookal slaap ik nu nog minder als ervoor.

Officiële bezoekuren zijn tot 18:00, maar ik mag tot 19:30 aankomen.
Wat wilt zeggen: 2:30-3;00 wekker
4-19 werken (files in dit apenland kan planner niets aan doen). 18min naar de kliniek (aangezien donker en vermoeid: 30min). Daar tot 20:00 en dan 31min (moe en donker => 47-51min) naar huis. En dan bed in. Tegen 22:00 slaap ik en kan ik bed in. Al blij dat papa het trekpaard nu even op zich neemt.

Vandaag effe tussenstop in frituur gemaakt. Waar ik nu zit. Eerste eten (op droog brood na) sinds dinsdag avond. Puur omdat ik de energie nog niet heb om mijn brood te smeren, laat staan eten te maken of wachten op de bestelling. Is dat mijn vriend aan de lijn is gebleven dat ik iets ben gaan moeten eten: anders was ik doorgereden naar huis..:

Vriend is echt zo blij als klein kind. Die heeft daarstraks toen ik hem belde zitten wenen.
25/10/2021 heb ik mijn mama moeten reanimeren en heeft hij al het bloed opgekuist tot in de kast toen hij thuis kwam
31/10/2022 is mijn mama overleden op haar trouwdatum, zelfs trouwuur
Ergens in oktober is zijn opa overleden, vandaag te horen gekregen dat een van mijn fijnste collega’s veel te vroeg en onverwacht gestorven is
Zijn vader heeft nierkanker, tumoren zijn slecht bevonden, wat slechte hoop geeft voor zijn lever
Dus deze maand is een hel maand voor ons.
Dit nieuws was echt even een opluchting. We hebben beide geweend van vreugde.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:46

Het zou mij niets verbazen als ze hem enigszins gesedeerd houden. Beter voor het paard beter voor de genezing. Nu lijkt het tenminste snel te gaan met de genezing.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 20:52

nikkel schreef:
Het zou mij niets verbazen als ze hem enigszins gesedeerd houden. Beter voor het paard beter voor de genezing. Nu lijkt het tenminste snel te gaan met de genezing.

Kand zit er Idd reeel in
Gewaarschuwd voor zijn losse achterbenen tijdens verzorging
Plus de buitenmuur die op stal begon te scheuren door zijn “ik gooi me tegen de muur omdat ik … wil”, dan nog niet sprekend over de binnen tussen muren

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:55

Wat ziet de wond er goed uit!

Denk je ook een beetje aan jezelf?
Straks is het paard gezond maar zit jij diep in de lappenmand! :(:)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 07:08

Oh wat ziet het er anders uit!! Zo mooi

Is dat nou wel verstandig dat jij werkt? Wil me er niet mee bemoeien maar pas ook maar even goed op jezelf.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 07:55

De wond ziet er super uit. Wat gaan jij en je vriend door een vreselijk moeilijke tijd :(:) is er misschien een vriend of vriendin die je kunt bellen en bijvoorbeeld een enorme partij pasta voor je kan koken, of maaltijdsalades/opwarmmaaltijden halen.

Ik weet dat als je zo kapot bent je de honger niet meer voelt soms, maar een deel van de vermoeidheid komt ook van slecht eten :(:)