kwinney schreef:Ik heb een vraagje, eigenlijk 2. Mijn paard heeft vasculitus. Hij heeft aan 3 witte benen, komt in het najaar opzetten, in de zomer heeft hij er geen last van. Nu had ik redelijk onder controle met zinkzalf. Zalf erop, de dag erna wreef je de korstjes er zo van af en een roze plek verscheen. Ik ben nu toevallig sinds 2.5 week oerbalans erbij aan het voeren. Nu lijkt het of het erger word. Korstjes worden dikker en laten niet goed meer los.
Nu is mijn vraag, of het kan komen dat ik met de oerbalans ben begonnen. Je hoort vaker met homeophatische middelen, dat de kwaal eerst verergerd.
Heeft hier toevallig iemand ervaring mee?
Hij kreeg eerst ook zeewier bij het voer en daar ben ik mee gestopt nadat ik met de oerbalans ben begonnen.
Is misschien toeval, maar eigenlijk weet ik het niet. Je gaat denken en probeer de oorzaak van het erger worden te vinden.
Hopelijk kan mij hier iemand een antwoord geven, door ervaring met oerbalans
Weet je wel zeker dat het vasculitis is? Omdat het in de zomer goed gaat? Kan hoor!
Die van mij heeft achter 2 witte benen en 2 zwarte voor, die heeft als de zomer vordert korstjes en plekjes op al z’n benen. Op de zwarte benen zie je t niet maar ik voel het wel. Het is denk ik geen vasculitis maar een soort reactie vliegen? Zonlicht? Iets in de wei? Ik heb vorig jaar fly boots gekocht en dat was de oplossing want toen was het snel over. Hij heeft ook wel eens mok gehad in de winter, ook dat het hoger optrok maar dat was toen echt een weerstandsdip, dan krijgt ie plekjes, schilfers ed…