_soraja_ schreef:Ik heb het vermoeden dat mijn paard ook last heeft van zand in de darmen. Hij staat op een vrij kaal weiland.
Tijdens het geven van een kuur psylliumzaad heb ik met rijden een fijn soepel paard dat goed aan het been is, maar zodra ik er mee stop heb ik binnen een paar dagen een paard dat niet vooruit te branden is. Steeds stil willen staan om te poepen, maar er komt niet direct mest. Zodra ik weer spul ga geven is hij binnen een paar dagen weer fijn.
Zou ik psylliumzaad voor een langere periode kunnen geven? Of verdwijnt dan de werking? Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Ik herken dit wel. De mijne heeft dit ook. Al is het wel in mindere mate als die van jou. Het poepen maar er komt niks herken ik niet. Het gaat volgensmij om de massa die duur de darmen heen gaat en dat is gewoon veel en veel te weinig met een kaal weiland. Ik heb het opgelost door elke dag een halve schep pulp (ongeweekt, dus geweekt een halve emmer vol) te geven. Dit geeft bij mij hetzelfde effect. Dagelijks Psylium blijven geven is niet goed voor de darmwerking dus dat zou ik niet doen.