[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:07

Ik laat hem ook op, maar die van mij staat er echt wel onder te zweten helaas.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:43

Die van mij zweet helaas ook erg met het hete weer. Maar gelukkig een plek met goede, koele inloopstallen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:45

Mijne blijft vanaf morgen gewoon binnen. Wel deken op. Maar veels te warm in t zand zonder schaduw. Dan maar ff weekje binnen en er uit als ik er ben.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:05

Kan die er ‘s nachts niet uit ipv overdag?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:34

wendy1987 schreef:
Mijne blijft vanaf morgen gewoon binnen. Wel deken op. Maar veels te warm in t zand zonder schaduw. Dan maar ff weekje binnen en er uit als ik er ben.

Gewoon in een stal? Of in de rijbak binnen oid?
Een week 23 uur per dag op stal is naar mijn inziens net zo sneu voor het beestje. Behalve als er genoeg ruimte is natuurlijk, dan is het een prima oplossing.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:07

ik zou dan denk ik een parasol neerzetten, of een partytent.
die geven ook wel schaduw.
zand word inderdaad heel erg warm,dat is wel een nadeel.
ben blij dat ze bij ons kunnen kiezen waar ze willen staan :j

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:47

Ik heb een lichtere vliegendeken gekocht, horseware amigo evolution. Vind de rambo sweet itch hoody toch wel erg warm.

Helaas komen de nieuwe dekens pas dinsdag

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:35

shadowstar schreef:
Ik heb een lichtere vliegendeken gekocht, horseware amigo evolution. Vind de rambo sweet itch hoody toch wel erg warm.

Helaas komen de nieuwe dekens pas dinsdag

Is het blauwe dichte deken en het oranje fijnmazig? Kan t niet goed zien op de foto’s. Ben erg benieuwd hoe warm die wordt.
Op google lees ik wisselende reviews. Een tweetal die aangeven dat t toch erg zweterig is.

Normaliter zou ik een vliegendeken op doen met dit weer, gewoon de amigo mio. Maar durf het op dit moment nog niet zo goed aan.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:41

Geen idee, op paardendrogist stonden 2 reviews dat de paarden heel koel eronder blijven, ik laat het jullie weten, hoop dat alles fijnmazig is

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:02

Ik hou Lars zijn deken op. Hij is super uv werend en beige. Daarbij staat er hier op de wei altijd wat wind. En ze kunnen in de schuilstal (schaduw).

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:12

Hier gaat hij morgen van de horsegear terug naar zijn master zebra pyjama. Deze is minder warm dan de horsegear.
Horsegear staat hij echt onder te zweten. Deken is ook zwaarder dus ook niet gek.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:20

Ben benieuwd Shadowstar.

Master klinkt ook interessant, maar ik vind dat soort dekens zo irritant om op te doen en nog zoveel bloot over houden.

Ik was vergeten dat ik als lichtere deken de Amigo aussie op doe. Nu bij paardendrogist in de aanbieding voor 60,-:
https://www.paardendrogist.nl/product/v ... er/116353/

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 20:55

Veel bloot?! Wat is er nog bloot met een pyjama wat een andere deken wel beschermd?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:05

Hebben jullie hier toevallig een goed middeltje of ervaring met een middel voor paarden met jeuk aan neus en ogen, eigenlijk het hele gezicht :) . Mijn paard heeft daar nu best last van. Ook heeft hij traanogen als die buitenstaat. Zodra hij binnen op stal komt is dat over. Headshaken is gelukkig uitgesloten. Maar als ik met hem nu ga stappen, omdat de osteopaat net geweest is, dan wil die continu tegen mij aanschuiven en normaliter zou ik denken van kappen of dit is dominant gedrag, maar als ik dan even ga stoppen met hem en over zijn neus wrijf en langs zijn oren heeft hij daar echt behoorlijke jeuk. Gelukkig schuurt hij niet meer aan zijn manen en staart, dat deed hij in het begin heel eventjes dus echt exceem denk ik ook weer niet. Vermoed wel dat het te maken heeft met de verhuizing van Friesland naar een bosrijker gebied in Overijssel (hem hem uit friesland gekocht). Gaat vooral om zijn hoofd eigenlijk. Alvast heel erg bedankt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:13

kap om doen?

Afbeelding

ik heb deze van shires. bevalt heel goed!

kwa smeersels, Derfen kan goed op het hoofd.
sweet itch van Sectolin ook, het plakt een beetje,maar werkt enorm goed tegen jeuk.
ik gebruik het voor mezelf als ik ben geprikt door vliegen :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:20

In de nacht kan niet. Paddock is echt net een woestijn nu. Iets neerzetten kan daar helaas ook niet.
Ik ben er elke dag en woensdag en vrijdag vrij dus dan ga ik heel vroeg en kan ze even 2uur op paddock staan in de ochtend vroeg. Verder stap molen en longeer bak als ik er ben.
Als ze der eten heeft is ze blij. Beter in stal waar windje door waait dan in woestijn waar de wind niet langs gaat..
T is even niet anders. Anders drupt t zweet t eraf in straaltjes en da's 1 dag prima, maar een week is veels te lang..
30 graden prima, maar daarboven blijft ze binnen. Ze stonden vandaag allemaal om1300 uur al te draaien voor t hek. Zelfs die in de wei..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:52

@froukje: met name de benen. De rsih valt daar verder overheen. Wellicht is het alleen optisch zo, omdat zo’n deken strakker zit dan een rsih. Maar ook die dikke bevestigingen op de rug, niet prettig met rollen. Nee, het is niet mijn ding.

@wendy: als ze alleen in de volle zon kunnen staan dan snap ik dat paarden bij het hek staan om er weg te kunnen. Denk niet dat je paard daarmee zegt, laat me een week binnen staat.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:56

Nee dat snap ik ook. Maar er is helaas geen mogelijkheid tot schaduw te creëren. Daarbij. Iedereen zijn ding en 1 week wat meer binnen gaan ze niet dood van. Zichzelf buiten in t zand helemaal druipend nat zweten kan wel schade geven. Ik kies deze week dus even voor de minder 'dier vriendelijk ' in jullie ogen. Maar voor mij is die nu even vriendelijker voor der omdat het niet anders kan.

Vorig jaar met die droogte heeft ze continu buiten gestaan. Maar toen was het niet zo warm als dit..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:01

Ja soms heb je geen keus op de stalling waar je staat.
Dan moet je het doen met wat er is.
Wendy.
waarom kun je dag en nacht niet omdraaien dan.
De extra beweging is voor een eczemer wel wat beter.

Bij ons gelukkig keus.
Alle groepen paarden kunnen in een schuilstal of schaduw :j
Er staan er maar 3 op stal,maar die gaan pas naar binnen als het donker word.

Zij hier trouwens mensen die de QHP
Zebra eczeemdeken hebben?
Ik heb een nieuwe voor appie.
Andere was kapot.
maar de stof lijkt veel dunner?
Heb gekeken op de site, en daar staat 100 % polyester.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:04

Omdat ze dan in schemer buiten zou staan ook. Dat is enige moment vd dag dat ze nog echt reageert op vliegend gespuis.. :=

En ze dan alleen zou staan. Dat gaat denk ook niet goed.. Maar vooral ook de schemer dus..

Ach. Het is idd even niet anders. Woensdag vroeg even eruit en als ik er ben beentjes strekken in longeer bak en meters maken in stap molen voor de doorbloeding. Verder gewoon vrij deze week.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:12

Oh zo.ja jammer dat stalgenoten dan niet ook om kunnen draaien.
Dan stond ze niet alleen.
Maar is even niet anders,en ze overleeft vast wel :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:15

Ow daar twijfel ik niet aan :))
Het is nl. Het weer is zo weer anders :')

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:19

wendy1987 schreef:
Nee dat snap ik ook. Maar er is helaas geen mogelijkheid tot schaduw te creëren. Daarbij. Iedereen zijn ding en 1 week wat meer binnen gaan ze niet dood van. Zichzelf buiten in t zand helemaal druipend nat zweten kan wel schade geven. Ik kies deze week dus even voor de minder 'dier vriendelijk ' in jullie ogen. Maar voor mij is die nu even vriendelijker voor der omdat het niet anders kan.

Vorig jaar met die droogte heeft ze continu buiten gestaan. Maar toen was het niet zo warm als dit..

Ik begrijp ook heus dat je het beste over hebt voor je paard. En dat dit de beste keuze is tussen twee kwaden, echter is het natuurlijk gekheid dat het niet anders kán. Je kan altijd een plek zoeken waar je niet voor dit soort keuzes komt te staan ;)
Maar he, leven en laten leven. Je hoeft je verder niet aangevallen te voelen of je gaan verdedigen hoor, ieder maakt zn eigen keuzes :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:22

Ow. Ik voel me niet aangevallen hoor.
Deze plek is super fijn en beter ga ik voor de mijne niet vinden in de buurt.
Ze heeft afgelopen winter zonder hals deken kunnen staan. Voor t eerst in 5!! Jaar. Door t beleid op deze stal. Dat is me daarvoor nooit gelukt.
Als ze ziek staat wordt ik direct gebeld en staat de da op de stoep. Dat was bij de 2 vorige stallen ook niet. Moest ik dat zelf ontdekken dat ze niet at.. :roll:

Voor mij dus op dit moment de beste stal in de omgeving hier :))

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:14

Gelukkig :D