Thioro schreef:Langs de andere kant, de jurist die ts gecontacteerd heeft ziet er wel een zaak in, ook voor dat kleine bedrag.
Ik heb vorig jaar op een ander gebied ook een geschil gehad waarbij de tegenpartij juridische stappen wilde nemen (auto verkocht, kopers hebben er na koop 200€ kosten aan gehad en wilden die op mij verhalen). Echter zowel mijn rechtsbijstand als die van de tegenpartij zeiden dat het niet de moeite was om voor zo'n klein bedrag (juridisch gezien) verdere stappen te ondernemen. Tegenpartij heeft het toen dus gewoon laten vallen.
Ts krijgt een ander advies.
Doet mij ook vermoeden dat hier maar de helft van het verhaal verteld wordt. Uiteraard is het onhandig om alles uit de doeken te doen op internet tijdens een juridische procedure maar eenmaal opgelost ben ik ook echt wel benieuwd naar de uitslag. Puur omdat het interessant is om te weten.
Misschien heeft die jurist wel gezegd 'ik geef je weinig kans, maar als je het wil proberen prima'.
Bovendien mag iedereen zich jurist noemen zodra hij/zij een HBO of WO opleiding/studie rechten heeft afgerond (gevolgd), dus voor hetzelfde geld heeft haar buurvrouw die ooit een blauwe maandag rechten gestudeerd heeft, die brief wel geschreven.
Volgens Wikipedia:
Een jurist(e) of rechtsgeleerde is iemand die het recht bestudeert. Het is geen beschermde titel, hoewel men er in het spraakgebruik vaak mee doelt op iemand die is afgestudeerd in de rechtsgeleerdheid.
Ook prima, maar dat er een jurist betrokken is, wil niet zeggen dat TS gelijk of mogelijk gelijk heeft.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 22-12-18 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt