Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:46

Bedankt allemaal

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:01

Goed gedaan meid, het is absoluut niet verkeerd om bij dierenartsen in de buurt eerst maar te vragen wat ze voor een consult en voorrijkosten nemen.
Misschien wil de dierenarts het eventueel zelfs zo plannen dat hij al in de buurt is waardoor de voorrijkosten minder zijn.

En ik wens je veel succes!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:32

Diablo schreef:
_Reneee schreef:
Je kunt vast een regeling treffen met je dierenarts. Ik krijg de rekening van mijn dierenarts altijd pas na een week of vier trouwens.

Meen je dit nou serieus? Welke dierenarts gaat een betalingsregeling treffen met een kind van 14? Daar zullen de ouders toch bij betrokken moeten worden.
Ik heb een dochter van deze leeftijd, als ik als moeder zo'n topic zou lezen van mijn kind, zou ik woest worden. Hoe durven jullie zo tegen een kind te praten. Haar ouders zwart maken, haar aanzetten de dierenbescherming in te schakelen tegen haar ouders en dan willen er ook nog bokkers met een trailer komen om het paard naar de dierenarts te rijden.
Als er zo opeens iemand met een trailer op mijn erf zou komen om mijn paard in te laden en mee te nemen naar de dierenarts, had je echt een heel groot probleem en je werd er linea recta weer af geschopt.
Echt, ik lees vol bewondering hoe hier een kind beïnvloed wordt om dingen te doen. Het gebeurt me niet vaak, maar dit topic lees ik met open mond en ik kan niet begrijpen dat de mods hier niets tegen doen en dit meisje in bescherming nemen.

Ik snap het wel, iedere keer veranderd het verhaal en iedere keer komt de welsh weer naar voren. Ze vraagt om advies en dat krijgt ze ook (hoe hardhandig dan ook).
Iedereen hier bedoeld het goed en "het kind" in kwestie heeft zelf dit topic aangemaakt, ik weet niet maar als ik als ouder zou lezen dat mijn kind dit op bokt zet dan zou ik al een goed gesprek met haar aangaan.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:33

AmyPony schreef:
Ik ben er gewoon klaar mee dat dat dier nog steeds met die zieke benen loopt, kan toch niet? :n

En dan blijft ze ook in dr vertrouwde omgeving als de dierenarts komt. En de welshpony word dan ook geholpen. :)

Welshpony heeft wondjes in dr koot bij 1 achterbeen, dat is mok toch? Heb er een pot mokzalf staan dus dat kan ik erop smeren.

Ja ik zou wachten tot de DA komt, wondjes in de koot wat in één been zit kan nog wel eens iets anders zijn voordat je begint met smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:44

Oke dan laat ik de dierenarts daar ook gelijk naar kijken :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:17

Diablo schreef:
_Reneee schreef:

Als er zo opeens iemand met een trailer op mijn erf zou komen om mijn paard in te laden en mee te nemen naar de dierenarts, had je echt een heel groot probleem en je werd er linea recta weer af geschopt.
Echt, ik lees vol bewondering hoe hier een kind beïnvloed wordt om dingen te doen. Het gebeurt me niet vaak, maar dit topic lees ik met open mond en ik kan niet begrijpen dat de mods hier niets tegen doen en dit meisje in bescherming nemen.

Ik was één van degenen die als ze dichter in de buurt gewoond had met alle plezier kosteloos met de trailer mee had willen rijden.
Even voor alle duidelijkheid. Uiteraard zou mijn aanbod alleen in overleg met de ouders geweest zijn.
Ik ga niet zomaar met een 14-jarige op stap met haar paard zonder dat de ouders het weten.

Omgekeerd zou ik zoiets ook niet willen als het mijn dochter geweest zou zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:25

AmyPony schreef:
Oke dan laat ik de dierenarts daar ook gelijk naar kijken :)

hebben ze een echo of scan gemaakt van de pees van de Welsh pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:35

Ja en er was een peesblessure geconstateerd in oktober

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:06

AmyPony schreef:
Ja en er was een peesblessure geconstateerd in oktober

dat begrijp ik...maar is er een echo gemaakt?waaruit bleek dat de pees afscheurd was?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:07

Diablo schreef:
_Reneee schreef:
Je kunt vast een regeling treffen met je dierenarts. Ik krijg de rekening van mijn dierenarts altijd pas na een week of vier trouwens.

Meen je dit nou serieus? Welke dierenarts gaat een betalingsregeling treffen met een kind van 14? Daar zullen de ouders toch bij betrokken moeten worden.
Ik heb een dochter van deze leeftijd, als ik als moeder zo'n topic zou lezen van mijn kind, zou ik woest worden. Hoe durven jullie zo tegen een kind te praten. Haar ouders zwart maken, haar aanzetten de dierenbescherming in te schakelen tegen haar ouders en dan willen er ook nog bokkers met een trailer komen om het paard naar de dierenarts te rijden.

Ik zeg toch helemaal niet dat ze het buiten haar ouders om moet doen? Wat ze nu ook niet doet trouwens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:38

SteffiiY schreef:
Diablo, misschien moet je eens het hele topic lezen in plaats van de laatste 2 pagina's.
Er zijn genoeg mensen die ''dit kind'' hulp bieden, maar het verhaal is iedere keer weer anders.

Hou toch op, ik heb alles gelezen, hoe kom je erbij dat ik dat niet gedaan heb.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:48

HopeMyDay schreef:
Ik snap het wel, iedere keer veranderd het verhaal en iedere keer komt de welsh weer naar voren. Ze vraagt om advies en dat krijgt ze ook (hoe hardhandig dan ook).
Iedereen hier bedoeld het goed en "het kind" in kwestie heeft zelf dit topic aangemaakt, ik weet niet maar als ik als ouder zou lezen dat mijn kind dit op bokt zet dan zou ik al een goed gesprek met haar aangaan.

Dat zeker. Maar dat is niet aan ons. Dat ze dit topic heeft aan gemaakt, wil niet zeggen dat er zo op haar gereageerd mag worden, we hebben hier niet met een volwassene te maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:56

Annalies03 schreef:
misschien dan toch niet zo goed het topic gelezen, iedereen hier bedoelt het goed, ts haar ouders hebben het geldt niet het paard naar de dierenarts te brengen en zien het kwaad er niet in om de paardjes te laten staan.. er zijn inderdaad reacties geweest die te ver gaan, maar alsnog iedereen bedoelt het goed. ook is het erf niet van TS haar ouders.. voor wat ik uit het topic haal kijken ze verder ook niet naar de paarden om

Ik heb het topic prima gelezen. Ik weet dat de paarden niet op eigen erf staan, ik ging even uit van mijn situatie, hier staan ze aan huis. Maar ook op een stal hoefde niemand zulke geintjes uit te halen, dan zou je echt een probleem met mij hebben.
En iedereen heeft het goed met haar voor? Ze heeft haar woonplaats in haar profiel veranderd omdat ze dreigpb's kreeg. Schandalig vind ik het.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:44

Diablo schreef:
Annalies03 schreef:
misschien dan toch niet zo goed het topic gelezen, iedereen hier bedoelt het goed, ts haar ouders hebben het geldt niet het paard naar de dierenarts te brengen en zien het kwaad er niet in om de paardjes te laten staan.. er zijn inderdaad reacties geweest die te ver gaan, maar alsnog iedereen bedoelt het goed. ook is het erf niet van TS haar ouders.. voor wat ik uit het topic haal kijken ze verder ook niet naar de paarden om

Ik heb het topic prima gelezen. Ik weet dat de paarden niet op eigen erf staan, ik ging even uit van mijn situatie, hier staan ze aan huis. Maar ook op een stal hoefde niemand zulke geintjes uit te halen, dan zou je echt een probleem met mij hebben.
En iedereen heeft het goed met haar voor? Ze heeft haar woonplaats in haar profiel veranderd omdat ze dreigpb's kreeg. Schandalig vind ik het.

Dus omdat er 1 persoon op bokt zit met een slechte bedoeling tegen TS hebben we het allemaal maar mis? Dan kunnen we net zo goed al die Hulp topics sluiten toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:29

De echo van haar achterbeen is in oktober gemaakt. De doorsnede was veel meer als bij dr andere achterbeen en er zaten wat gaatjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:53

Morgen komt de dierenarts voor beiden.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:55

Wat fijn dat je ouders nu ook inzagen dat het echt nodig was.
Goed bezig :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:58

AmyPony schreef:

_/-\o_ Heel goed TS!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:04

AmyPony schreef:

fijn! welke komt er als ik vragen mag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:00

Toch de paardendokters. Dat vind mn moeder fijn. Mn ouders zeggen wel dat als hij mijten zegt als hij dit ziet, dat we hem per direct van de stoep vegen en hem niet meer laten komen. Maar vanwege de welsh is het toch fijner. Hij heeft die blessure in oktober ook gezien. En die welsh is panisch voor de veearts, zeker voor een onbekende... dus we zullen zien. Hopelijk ben ik ze niet beiden kwijt morgen. Hopelijk komen ze er beiden bovenop!!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:29

Goedzo TO, hopelijk valt het allemaal wel mee!

Misschien een aparte vraag maar ik denk dat velen met dezelfde vraag zitten ivm het geloven dat er daadwerkelijk een dierenarts is gekomen..is het mogelijk om een foto te maken als de dierenarts er is? Hij hoeft hierbij niet met gezicht kenbaar gemaakt te worden ivm privacy hoor. :) Want op de dag van vandaag kun je niemand op zijn of haar woord geloven, zonder bewijs.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:41

Prosecco schreef:

Misschien een aparte vraag maar ik denk dat velen met dezelfde vraag zitten ivm het geloven dat er daadwerkelijk een dierenarts is gekomen..is het mogelijk om een foto te maken als de dierenarts er is? Hij hoeft hierbij niet met gezicht kenbaar gemaakt te worden ivm privacy hoor. :) Want op de dag van vandaag kun je niemand op zijn of haar woord geloven, zonder bewijs.

Werkelijk? Jullie gaan echt veel te ver hoor. Moet TS nu werkelijk foto's gaan plaatsen om te bewijzen dat er echt een dierenarts is geweest? TS niet doen hoor, je bent geen verantwoording schuldig aan mensen op een forum die je niet eens kent.
Echt mensen, jullie gaan veel te ver.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:45

Serieus!!!!! sommige mensen hier sporen echt niet. Een foto als bewijs.....doe even normaal!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:46

Diablo schreef:
Prosecco schreef:

Werkelijk? Jullie gaan echt veel te ver hoor. Moet TS nu werkelijk foto's gaan plaatsen om te bewijzen dat er echt een dierenarts is geweest? TS niet doen hoor, je bent geen verantwoording schuldig aan mensen op een forum die je niet eens kent.
Echt mensen, jullie gaan veel te ver.

Mensen?
Dit is 1 poster :')

Gaat inderdaad te ver, als de paardjes maar geholpen worden.
Ik vrees dat je oude pony niet beter gaat worden, maar met goede behandeling moet de Tinker prima zijn als recreatiepaardje hoor :j

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:46

Fijn TS dat er nu toch een dierenarts komt kijken en dat je ouders er nu kennelijk ook achter staan +:)+

Wat ik me nog afvraag is, je schreef in het begin dat de Tinker 9 jaar oud is.
Is dat zeker? Is er een papier bij de Tinker of heeft de verkoper dat gezegd?

Misschien een idee om de dierenarts die morgen komt het gebit 's te laten checken op leeftijd?
Ik vraag het omdat op 1 van de beginfoto's een Tinker met een hele diepe rug te zien is.
Nou zegt dat niet alles want onlangs zag ik een Fries van 7 jaar met een zo mogelijk nog diepere rug maar ik zou toch een beetje zekerheid willen hebben qua leeftijd.