paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:55

Klonkt goed bij Snowdon.

En jij dacht dat het wat rustiger werd Karuna? VOlgens mij krijg je het alleen maar drukker :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 15:47

Ja zoiets ja. Pff maar ach het went zullen we maar zeggen. En mogelijk gaat het even heel flink drukker worden nog. Heb optie op huisje tot en met maandag. := alles wat ik niet zocht eigenlijk maar is dat niet altijd zo. Klein, ex huur dus helemaal kaal, met trap :+ dat wordt dus een traplift. Badkamer boven moet wc in. Maar wel drie slaapkamers maar woonkamer is bijna even groot als mijn slaapkamer nu. Huis vraagt dus om een uitbouwtje waar de keuken dan in kan. Maar heel betaalbaar waardoor ik financiee flink speelruimte krijg, :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:53

Oeh, spannende tijden! Financiële speelruimte? Dinky? ...?
Ik gun het je van harte dat alles op de rit komt zoals je graag wilt, zodat je weer wat meer rust hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 15:55

Maflinger, vrees dat dat nog steeds een stap te ver is, -O- vooral omdat stalling hier in de regio erg lastig is betaalbaar. Maar wie weet een tijd in de wacht zetten bij Snowdon als optie. Al gun ik hem ook een heel lief baasje die fysiek lekker met hem aan de slag kan.

En ik als dit wat wordt een beste bak geld nodig heb voor de broodnodige aanpassingen. Daarna zou ik ies boven de 300 per maand aan hpotheek gaan betalen in een veel goedkopere plaats.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:21

Wat en hoe het dan ook gaat worden: ik bewonder je vermogen om dóór te gaan, je opties te overwegen en je keuzes te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 16:59

Heb ook geen keus toch. Kan wel in een hoekje gaan zitten kniezen maar daar wordt leven niet leuker van dan maar zelf de beste opties kiezen

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:25

palousa_boy schreef:
Vervelend dat de dierenarts niet mee wil werken, het is toch je eigen keuze om er een eind aan te maken? Als jij betaald is het toch prima?
Maar zo werkt het schijnbaar niet meer.

Is de slager dan geen optie idd? Het is wel een iets ander en minder "net" einde, maar het gebeurt wel zonder veel vragen.

Dat zou wat zijn. Als je maar betaald mag een dier dood. Gelukkig werkt het niet zo (helaas denken sommige dierenartsen wel zo). In dit specifieke geval denk ik wel dat de DA te star is geweest. Als een dier zichtbaar lijdt allerlei kwalen/ziektes heeft, dan is op gewoon op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 20:06

Ergste vind ik nog dat in de brief van de da die ik gekregen heb voor de verzekering staat dat hij een stijf en apatisch paard aantrof. Maar dat omdat hij het dier niet goed kende wilde aankijken hoe het zich ontwikkelde. Wat anders is dan hij mij heeft vertelt toen. Heb nog steeds geen vrede met hoe het toen ging,

Nare bijkomstigheid door de afwachtende weigerachtige houding van beide dierenartsen loop ik waarschijnlijk 3000 euro verzekeringsgeld mis ook nog :( . Omdat het van accuut (erge benauwdheid) naar op is gegaan.

Gister bij jonke tinker geweest, was weer even fijn. Blijft moeilijk en verdrietig ;( maar mijn gevoel omtred de keuze verkopen is wel nog steeds de juiste.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:05

Heb je rechtsbijstand? Mijn ervaring met dierenartsen is dat er vrij makkelijk verkeerde diagnoses gesteld worden en dat ze dat niet toegeven, met onnodige kosten die er bij komen kijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 23:31

Even een hele grote schop omhoog.

De narigheid met de verzekering is nog steeds niet opgelost helaas. Vrees ook dat dat niets meer gaat opleveren ook. Verder heb ik het razend druk, continue rare dingen, chaos en zo waardoor ik meer niet dan wel thuis ben. En nu me ook soms afvraag hoe ik de paarden heb kunnen blijven verzorgen. Zou er nu domweg geen tijd meer voor hebben.

Verdriet om het verlies is er nog wel, al krijgt het wel een plaatsje langzaam aan. :j spullen staan nog steeds hier alleen. Ik ben op mijn gemak alles aan het uitzoeken wat wegkan en wat niet. Door omstandigheden ben ik sinds eind vorig jaar niet meer naar Dinky geweest helaas. Ja ik vind het erg maar het is ook niet zo dat ik het heel erg vind. Waar ik zelf ook verbaasd over ben.

Eerst been dat opeens vanuit het niets veel pijn gaf. Dat was gelukkig het op tijd genezen voor een heerlijke ski vakantie met kerst en oud en nieuw. Na die tijd is het continue chaos met ziekte zelf, voor ziekenoppas moeten spelen, hondenoppas moeten zijn, zelf weer ziek worden enz.

Maar al met al is de keuze Dinky te verkopen en te stoppen met paarden wel de juiste geweest. En per 1 maart ben ik officieel paardloos als het goed is. Lijkt erop dat hij een lief baasje heeft gevonden en nu al met zijn toekomstige vriendje samen staat op de plek waar hij nu is. Ik hoop komende week nog een keer langs te gaan voor de laatste keer. ;( zal even raar zijn maar ok

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:57

Even heel kort op 'geen tijd' inkomen; ik zag laatst dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=O2NNIiDGOoQ
Het is niet zo dat je er geen tijd voor hebt of had. Je prioriteiten liggen nu anders. Je maakte er tijd voor, omdat je je paarden niet links kán laten liggen. Net als dat als je nu een lek zou vinden bij je kraan of kachel of wat dan ook, je er nu tijd voor zou maken om dat nu gefikst te krijgen. Nu zijn andere dingen prioriteit.

Het is wel goed dat je Dinky kan los laten. Misschien heb je je afscheid gewoon al een beetje genomen, ondanks dat hij er 'nog wel is'. Ik snap dat gevoel. En dat is niet erg want dat maakt het uiteindelijk alleen maar beter voor jou om los te laten, dat merk je nu al. Vind er in ieder geval niks raars aan, of niks erg aan.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je gezondheid, ik zal voor je duimen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 00:24

Eeeh hihi wat heb ik gister gedaan :+ onder de wasbak in de badkamer gelegen om het kreng lekvrij en doorlopend te krijgen. Vandaag is loodgieter flink lang gweest groot deel van de dag. Alles lijkt weer waterdicht en werkend. Anders had ik paarden moeten laten schieten vandaag, daar was geen tijd voor overgebleven. -O-

Ik ben nu herstellende van griep alleen maar en pootje was precies op tijd weer over voor de vakantie. Ik ben nu juist door de extra rust en het niet meer hoeven fitter dan ik in jaren ben geweest. :) niet meer uitgeput overdag moeten slapen en s avonds tegen 9 echt helemaal kapot zijn. Ben nu wat moe maar nog niet echt slaap. Vanmorgen voor 8 uitgerust wakker geworden. Langzaam aan herstel ik dus van de heel lange zware overbelasting. *\o/*

alleen moet ik nu juist veel bij anderen bijspringen ivm ziekte en zo. Maar daar heb ik nu eindelijk energie en tijd voor. Sociaal leven begint langzaam weer op te bouwen ook. Door meer tijd en vooral ook meer energie. Dadelijk financieel ook extra ruimte wat wel fijn is.

En ja de beslissing is de juiste geweest. :j Vandaar ook de keuze Dinky een eind verderop te stallen zodat ik goed kon nadenken en rust kon nemen. Het is ok zo, hij krijgt een lief baasje en wat ik heel fijn vind is dat hij samen met zijn nieuwe vriendje verhuisd over eeen tijdje. En dus wat bekends meeneemt.

Ik vind het ook niet raar of erg, maar ben wel beetje verbaasd dat 44 jaar met paarden kennelijk vrij pijnloos achter gelaten kan worden. Een verzorgpaard zoeken of gaan helpen bij een manege voor gehandicapten kan altijd nog. Alleen voor nu is beter er niets mee te doen. Heb mijn handen nu al meer dan vol aan alles.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:50

Hoe wist ik het toch :+ Iets met helderziend geloof ik :')
Toch als ik het zo lees verbaast het me eigenlijk niks dat het niet meer met je doet. Paarden zijn heel leuk en fijn en ze geven je zoveel, maar in jou geval namen ze ook 'dingen' van je weg. En dat was het altijd waard geweest, maar dit was gewoon een keerpunt. Maar ik snap wel dat het een beetje raar voelt.
Wel fijn dat je je nu zo goed voelt. Ik hoop voor je dat je nog iets uit je verzekering kan halen, vind dat nog steeds wel heel slecht geregeld hoor := (van hun kant natuurlijk)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 01:00

Naamsverandering van hippo naar xcellent heeft geloof ik voor veel mensen voor gezeur gezorgd. Kreng aan de telefoon blijft hardnekkig weigeren en over mijn bezwaren heenstampen. Vrees dat dat echt niet gaat oplossen en loop ik 3000 euro mis daardoor. Wat ik ook aanbreng niks gebeurd er mee.

De combinatie van alleen voor alles moeten zorgen met doe het zelf paarden op afstand is gewoon niet haalbaar. Ik merk nu hoeveel me dat gekost heeft aan energie, tijd enz. Heb nu tijd om leuke dingen te doen, vakantie, uit eten, bioscoop. Dagjes weg. Niet meer voor of na paarden hoeven doen. En heel fijn ik kan weer sporten. Lichamelijk lukt het weer. *\o/* ben voldoende opgeknapt daarvoor weer. Heb meer leuke dingen gedaan afgelopen twee maanden dan in de ruim een jaar ervoor in mijn eentje. Merk nu hoe ik dat gemist heb.

Maar neemt niet weg dat als ik de sneeuw en slee beelden zie met paarden er een steek door me heengaat. Maar ja dat kan met Dinky nog lang niet. En zoals met Connor zal ook nooit meer terug komen, ;( heb daar zo vaak achter gehangen met de slee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:11

De manier waarop er een eind aan je paardenleven komt maakt natuurlijk ook enorm verschil, of je nu volop leuke dingen had gepland en je paard overlijd plotseling, of het is al tijden meer een verplichting die voornamelijk energie kost, dan een hobby die je energie geeft.... in het laatste geval is het toch al snel wat meer een opluchting als het wegvalt :(:)

Wat fijn dat je weer wat meer tot jezelf kan komen nu, en dat die kleine een fijn plekje tegemoet gaat *\o/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:04

Afgezien van het verzekeringsgeldgezeur klinken je meest recente updates alsof er een last van je schouders is gevallen en je nu sinds lange tijd weer genieten van de (andere) dingen waar je aan toe komt. Mooi om te lezen.
Het scheelt natuurlijk wel dat je weet dat die kleine goed staat en hoogstwaarschijnlijk goed terecht gaat komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:28

Maflinger klopt. Ik raak langzaam aan af van mijn kennelijk jaren chronische overbelasting. Heb nu meer energie daardoor dan ik in lang heb gehad. Een rare gewaarwording maar o zo fijn. :j

Ondanks dat ik altijd genoot van de paarden doen en hun knuffels, het tutten enz, de lange verplichte zelfzorg was domweg teveel. Zeker toen ik er eenmaal alleen voor kwam te staan. Maar ja als je geen volpensionstal kan vinden waar je oude man kan staan met zijn lastige gezondheid of een betrouwbare verzorger heb je geen keuze. -O-

Scheelt dat Dinky afgelopen tijd op een superplek heeft gestaan waardoor ik mijn eerder genomen besluit heel goed heb kunnen overwegen. Juist deze periode heb ik duidelijk nodig gehad om alles een plek te geven. En dus vast te stellen dat het de enige juiste beslissing is geweest. Een verzorgpaard kan ik zo wel vinden als ik zou willen. Maar voor nu moet ik dat niet doen.

Er gebeurd zoveel nu in mijn leven dat ik daar mijn handen al vol aan heb. Gezondheid die verbeterd, opeens mogen werken van uvw omdat hun regels zijn verandert. Zover ben ik nog niet maar ben wel iets aan het opstarten. Zal er financieel geen steek mee opschieten maar houd me bezig en ik kan anderen helpen. Vriendschappen die zich verdiepen en waar ik de grootst mogelijke lol mee kan hebben. Weer kunnen sporten. Mogelijk verhuizing en aankoop ander huis dat waarschijnlijk is dit jaar. Oftwel er blijft dadelijk behalve de honden helemaal niets over van mijn oude leven. Meer dan voldoende verandering weer voor een mens. Dan moet ik niet ook nog een verzorgpony op mijn nek halen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:01

Wat een heerlijke updates Karuna. De energie straalt er vanaf.