prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:09

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:19

8nnemiek schreef:
Ik gaf idd 3x daags 2 tabletten in wang of lip. Ik heb nog een potje staan als je ze niet kan vinden in de winkel.

Ok!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:20

gohya schreef:
Nee ik gebruik Phytonics, Respi comp druppels, 10 tot 15 druppels door het voer.

Ok dit is weer wat anders..Hoe is t resultaat? Dit is wel makkelijker te geven..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:22

pol1 schreef:
gohya schreef:
Nee ik gebruik Phytonics, Respi comp druppels, 10 tot 15 druppels door het voer.

Ok dit is weer wat anders..Hoe is t resultaat? Dit is wel makkelijker te geven..

Maar dit lijkt meer voor de luchtwegen lees ik net?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:24

Ik doe het door de slobber heen die ze krijgt,en anders door de biks met muesly.Eerst wat biks en muesly in de voerbak,dan de druppels en dan de rest v.d. biks en muesly er overheen.Anders lust ze haar voer niet als ze de druppels ruikt of proeft.

Ja dit is voor de voortste én achterste luchtwegen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:25

gohya schreef:
Ik doe het door de slobber heen die ze krijgt,en anders door de biks met muesly.Eerst wat biks en muesly in de voerbak,dan de druppels en dan de rest v.d. biks en muesly er overheen.Anders lust ze haar voer niet als ze de druppels ruikt of proeft.

Ja dit is voor de voortste én achterste luchtwegen.

Maar dus niet voor de bijholtes ( waar mijn paard en die van amfe problemen hebben/ gehad)?

Othilly

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:26

Zie staan voor een betere werking dat je t via een spuitje in de mond moet geven eventueel verdund met water) half uur voor de maaltijd..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:32

De persoon die me de tip gaf voor deze druppels zei dat Fyanne deze druppels nodig had.
Maar de holte's,horen die niet bij de achterste luchtwegen dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:01

De luchtwegen is echt iets anders inderdaad. Ik kan me voorstellen dat snot dan sneller en makkelijker wordt afgevoerd als je zoiets geeft, maar het pakt de oorzaak niet aan natuurlijk.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 10:10

Nou net meneer brommer gesproken! Ik mag STOPPEN met spoelen *\%/* ..
Gevraagd of ik iets ondersteunends bij kon geven in de zin van homeopathie.. Hij zij uiteraard bent u vrij maar als zelfs AB kuren niks doen verwacht dan zeker weinig tot niks van homeopathische middelen..Daar heeft ie wel een punt denken ik. Wat hij wel als tip gaf..Veel buiten met de " kop" omlaag en zorg ervoor dat je paard in topconditie blijft qua gewicht..Goed voeren dus en veel naar buiten!
Komende 2 wkn wordt ook weer spannend! In 20% vd gevallen treedt recidive op.. Ik duim zo dat wij nou eens bij die 80% zitten!!
Qua oorzaak zei hij: simpelweg domme pech!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:21

Fijn dat je mag stoppen! Ik hoop dat het nu goed blijft gaan :D
Bij mij leek de homeopathie toch beter te werken dan de antibiotica, maar elk paard is anders natuurlijk!
Ik duim in ieder geval voor je dat het beter blijft gaan!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 10:31

8nnemiek schreef:
Fijn dat je mag stoppen! Ik hoop dat het nu goed blijft gaan :D
Bij mij leek de homeopathie toch beter te werken dan de antibiotica, maar elk paard is anders natuurlijk!
Ik duim in ieder geval voor je dat het beter blijft gaan!

Tja ik weet t ook niet..Ik ga ervan uit dat als hij er goede resultaten mee had gezien dat hij gezegd had dat ik haar wat had kunnen geven qua homeopathie voor ondersteuning..
Ik hou t voorlopig maar op foenegriek voor erbij..
Wil je echt wat zien qua verbetering of verslechtering dan is t enige wat volstaat een ct scan..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:10

pol1 schreef:
En hoe gebruiken jullie de tabletten? Zie dat ze in de mond uiteen moeten vallen? Geven jullie 3x daags 2 tabletten?

Drie keer daags lukt mij niet. En dat in de mond uiteen laten vallen werkt ook niet echt.. Misschien kan ik de druppels eens proberen.

Die pilletjes kun je overal bestelen online. Ik had besteld via bol.com en dan komen ze vis drogist.nl oid.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:14

Oh ik zie nu de rest pas wat jullie geschreven hebben.
Wat fijn dat je mag stoppen!! Super! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan en je er nu vanaf bent!
Ja een CT scan is het enige wat je kan doen zou je denken. Helaas heeft het ons niets verder geholpen, behalve dan te weten dat er geen ernstige dingen speelden en we beter nog een tijd konden afwachten.

Druppels voor de luchtwegen gaan dan idd niet helpen hier. Het zijn echt de holtes/kiezen. Merkte gisteren dat zijn speeksel ook echt plakkeriger is. Staat natuurlijk met elkaar in verbinding..

Sterkte allen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:16

Misschien is het nog een idee om de pilletjes eerst op te lossen in een klein beetje water en dan met een spuitje in de wang spuiten. Dan zou het theoretisch hetzelfde moeten werken als wanneer de pilletjes gewoon in de mond oplossen.

Ik had het geluk dat mijn belg echt een sukkeltje is met een grote hanglip, waar ik die pilletjes makkelijk kon verstoppen zonder dat ie het door had :')

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:27

8nnemiek schreef:
Misschien is het nog een idee om de pilletjes eerst op te lossen in een klein beetje water en dan met een spuitje in de wang spuiten. Dan zou het theoretisch hetzelfde moeten werken als wanneer de pilletjes gewoon in de mond oplossen.

Ik had het geluk dat mijn belg echt een sukkeltje is met een grote hanglip, waar ik die pilletjes makkelijk kon verstoppen zonder dat ie het door had :')

Die van mij heeft alles door en probeert ze er snel weer uit te krijgen. Moet ze dus echt ergens door doen maar dan eet ie ze in een keer op denk ik. Blijft ingewikkeld! Ik zal er nog eens over nadenken..
Ik vind het wel gek dat het zo op en af gaat. Een tijdje bijna over, dan ineens weer meer.. Net of z'n lichaam het wel probeert maar het net niet zelf aan kan..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:34

Dat ging bij die van mij ook zo inderdaad. Net uit de kliniek had hij nauwelijks last meer. Toen nog een tijdje antibiotica gehad en toen ging het op en af. Na die antibiotica kuur heb ik een paar dagen niks gegeven, en merkten we weinig verschil, het bleef wat lopen. Toen de homeopatische pilletjes gekocht, en dat duurde een paar weken voordat we verschil zagen. Toen stopte het lopen ineens. Af en toe nog zagen we een beetje snot liggen of liep er nog een klein beetje uit.. Toen na het eerste doosje pilletjes zijn we daar even mee gestopt, en toen kwam het ook weer duidelijk terug, vrij snel na het stoppen al. Dus een weekje later weer ermee begonnen, dat duurde weer een paar weken voordat het echt stopte. Sinds die tijd werd het echt duidelijk minder en na dat tweede potje was het eigenlijk helemaal over. Ik heb toen nog een derde potje gekocht voor het geval het weer zou gaan lopen, zodat we direct konden beginnen, maar dat potje hebben we nooit open hoeven maken gelukkig :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 11:45

Het is uiteindelijk een weerstands / en of kiesprobleem.. Dus op zich logisch dat t op en neer gaat! Mijn merrie had net een veulen gekregen in een koude/ natte periode en toen de kleine er was durfde ik geen deken op te doen..Dat is t enige Hoe ik t kan verklaren..En misschien zoals Brommer zegt domme pech!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:56

Die van ons heeft inderdaad ook geen enorm goede weerstand. Is al eens eerder goed verkouden geweest, en afgelopen winter hebben we hem maar een deken op gelegd terwijl ik normaal het liefst helemaal geen dekens gebruik. Maar zo'n rotte kies zal ook weer niet goed zijn voor het immuunsysteem, dus je krijgt dan misschien een soort van opeenstapeling.. slechte weerstand, mét een ontsteking en dan ook nog eens slecht gekauwd voer wat weer voor een slechtere vertering en minder vitamines zorgt.. Die van ons was tijdens zijn verblijf in de kliniek zo'n 200 kilo afgevallen :=

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 11:59

Sodeju 200 kg!!! Die van mij denk ik rond de 60 kg..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:03

Het is dan wel ook een belg van 1000 kilo :Y)

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:20

Dat is heftig zeg! Gelukkig eet mijn paard ondanks alles nog steeds goed. Hij werd wel wat dunner maar hij loopt ook aardig wat op de wei en heeft veel nodig. Dus hij krijgt nu s avonds wat slobber en brok bij en hij ziet er prima uit.

Heb met de dierenarts van de kliniek afgesproken hem maandag de beelden te brengen. Gaat hij alles nog eens goed bestuderen en met Utrecht overleggen. Anders misschien toch maar die kies er uit. Er moet wel een keer iets. Straks mag ik hem om z'n been weer oppakken en kan hij nog niets ivm de kies/holtes. Zou mooi zijn als we het dan kunnen aanpakken binnenkort als dat toch nodig blijkt te zijn en dan kan hij daar mooi nog van herstellen op de wei. Hoewel het er vandaag wel weer wat beter uit zag! Maar goed, ben benieuwd!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 05:36

Nou zeker benieuwd amfe! Het is zo frustrerend als je niet zeker weet waar iets vandaan komt. Maar weet nu ook zeker dat snot/ prut aangeeft dat er toch wel degelijk iets gaande is!
Kies eruit is ook nog een onderneming!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 21:39

Hier gaat het tot nu toe goed, de neus is niet kurkdroog maar er komt tot nu toe geen groene prut uit.. zeer acceptabel in ieder geval. Ik duim hard dat ze zo blijft en misschien stiekem nog een keer de hoop dat het helemaal droog wordt.. Nu ook eindelijk weer heel lichtjes begonnen met de merrie wat hele lichte beweging te geven.. conditie als een krant na al die maanden stilstaan..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:13

Klinkt goed! Ik duim voor jullie.

Ik wacht nog op bericht van de arts na overleg met Utrecht. Zij denken weer aan een andere kies.. En ze snappen niet goed dat er niet getrokken is omdat je volgens hem wel duidelijk pus enzo ziet. Lastig hoor al die verschillende meningen. Maar goed het duurt nu al veel te lang en ondertussen stroomt het er uit soms en het is ook wat meer wit en soms gelig geworden. Sneu voor hem.. Als er zekerheid is over welke kies dan laten we hem op korte termijn trekken en kan hij daarvan mooi nog herstellen op de wei de komende maanden!