Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Klopt Ojajoh.
Wat betreft de medicatie. De mijne was 21 toen hij getest werd. Hij had niet echt symptomen behalve dan een hele dikke vacht in de zomer. Verder niks opvallends.
Het eerste jaar heb ik dan ook alleen monnikspeper gegeven en geen pergolide.
Maar na een jaar werd hij wel heel erg duf. Hij wilde niet lopen, stond alleen maar te slapen en reageerde niet eens als de voerkar voorbij kwam. Aangezien hij een fjord is met eten als grootste hobby is dat een slecht teken.
Ben toen begonnen met de pergolide en binnen 3 dagen werd hij al weer wakker en zichzelf, terwijl ik nog maar 1/4 pil gaf, wat ik heb opgebouwd per 14 dagen naar 1 pil.
Daarna heb ik ook pas gemerkt dat hij toch wel veel dronk en plasste en vaak zomaar stond te zweten. Dit verdween weer met de pergolide.
Achteraf gezien na flink terug te denken heeft hij als cushing sinds zijn 12e ongeveer. Toen merkte ik ook op dat zomers nog haar bij zijn koker groeide terwijl dat voorheen helemaal kaal was zomers. Maar toen heb ik er nooit stil bij gestaan dat het iets kon betekenen. Maar achteraf gezien was dat het begin.
Maar toch is hij die 9 jaar goed doorgekomen zonder bv hoefbevangenheid, terwijl hij wel zomers op vet gras stond. Dus je moet ook een flinke dosis geluk erbij hebben.
Citaat:PPID? Oh, gauw aan de Prascend. Het zijn geen aspirines...