Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
josien_m_ schreef:Nou, dat je als eigenaar de keus maakt en niet het paard, daar ben ik het ook weer niet (helemaal) mee eens. Zou het paard a.u.b. ook inspraak mogen hebben in zijn eigen leven? Ook mét pijn is een zinvol paardenleven mogelijk. Kan het paard dat niet aan, dan kan je op grond daarvan als eigenaar een keuze maken tot inslapen.
josien_m_ schreef:Nou, dat je als eigenaar de keus maakt en niet het paard, daar ben ik het ook weer niet (helemaal) mee eens. Zou het paard a.u.b. ook inspraak mogen hebben in zijn eigen leven? Ook mét pijn is een zinvol paardenleven mogelijk. Kan het paard dat niet aan, dan kan je op grond daarvan als eigenaar een keuze maken tot inslapen.
geerke schreef:josien_m_ schreef:Nou, dat je als eigenaar de keus maakt en niet het paard, daar ben ik het ook weer niet (helemaal) mee eens. Zou het paard a.u.b. ook inspraak mogen hebben in zijn eigen leven? Ook mét pijn is een zinvol paardenleven mogelijk. Kan het paard dat niet aan, dan kan je op grond daarvan als eigenaar een keuze maken tot inslapen.
paarden hebben geen inspraak....in de natuur niet,onder de mensen niet...in de sport niet.
TS is wijs genoeg om de knoop te moeten doorhakken als het moet.
smurffie schreef:Waaat?? Of een leven met pijn zinvol kan zijn? Ja voor de eigenaar ja, niet voor het paard. In het wild zou het zinvol zijn omdat ze dan ten prooi vallen aan de roofdieren en de rest van de gezonde kudde dan kan overleven.
Paarden die pijn tonen hebben teveel pijn om daar mee te kunnen leven, anders zouden ze het niet laten zien namelijk.
YvonneV schreef:je zou deze nog kunnen proberen http://www.mastersdiervoeders.nl/produc ... x/senior/7
en gekookt lijnzaad
snijmais
gohya schreef:YvonneV schreef:je zou deze nog kunnen proberen http://www.mastersdiervoeders.nl/produc ... x/senior/7
en gekookt lijnzaad
snijmais
Dit is echt een supergoed voer!
gohya schreef:Senioren Slobber van Masters! voor mijn magere opvangpaarden de enige dikmaker.En ik spreek echt uit ervaring.Ik doe er ook altijd wat muesly en/of biks doorheen voor de extra smaak.